![]() |
|
![]() |
Duizenden doden door explosie vrachttreinen in Noord-Korea
Uitgegeven: 22 april 2004 16:59 Laatst gewijzigd: 22 april 2004 17:44 SEOUL - Op een treinstation in Noord-Korea aan de grens met China, zijn donderdag mogelijk tot 3000 doden gevallen door een grote explosie. Twee vrachttreinen die diesel en vloeibaar gas (lpg) vervoerden, botsten ter hoogte van het station van Ryongchon op elkaar en ontploften, aldus het Zuid-Koreaanse televisiestation YTN. Het station zou volledig zijn verwoest. Ook het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap repte van duizenden doden. Yonhap berichtte dat de Noord-Koreaanse autoriteiten na de explosie de noodtoestand in het gebied hebben uitgeroepen. Tal van gewonden zouden over de grens naar de Chinese stad Dandong zijn gebracht. De explosie had plaats uren nadat de trein van de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Il het station was gepasseerd. Die was op de terugweg van zijn bezoek aan China. Volgens de eerste berichten was de botsing vermoedelijk het gevolg van een ongeluk en was er geen sprake van een aanslag. Yonhap baseert zich bij het vergaren van informatie onder meer op een hoge functionaris van het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie. Die zou door inlichtingendiensten op de hoogte zijn gesteld. Volgens het Zuid-Koreaanse persbureau hebben de Noord-Koreaanse autoriteiten de internationale telefoonverbindingen afgesloten om te voorkomen dat informatie over de ramp uitlekt. Ryongchon ligt ongeveer 50 kilometer ten noorden van de hoofdstad Pyongyang en ongeveer 20 kilometer van de grens met China. Ryongchon geldt als een belangrijk knooppunt voor het treinverkeer. http://nu.nl/news.jsp?n=312407&c=24 |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zelfs Enschede was nog een grotere ramp. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit zou normaal gezien het moment moeten zijn waarbij de 2 Korea's dichter bij elkaar zouden kunnen komen. In het verleden kwamen landen vaak nader tot elkaar wanneer een van de 2 in een noodsituatie terecht kwam (denk aan de hulp die Griekenland Turkije boodt bij diverse aardbevingen. Dit verbeterde toch de relatie tussen beide landen) Ben alleen bang dat Noord-Korea (lees Kim Jong-Il) de boot afhoudt. Voor hem geldt maar een ding: Dat zijn eigen absolute macht niet in het geding komt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
wees kritisch...... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoezo narrowminded... ![]() Het "democratische" Amerika/Engeland hield ook achter dat ze wisten dat er geen massavernietigingswapens in Irak waren... Welk punt wil je nou maken? Dat Communisten altijd liegen en dingen achterhouden? Nou, dan heeft de westerse propaganda bij jou precies gedaan wat de bedoeling van propaganda is... en nee, ik ben GEEN communist |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het communisme is pas narrowminded...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De Noord-Koreaanse autoriteiten en media hebben nog niets gemeld over de explosie. De Noord-Koreaanse televisie zond donderdagavond militaire muziek uit. Inwoners van de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang lieten weten dat de mogelijke treinramp op het station van Ryongchon niet tot ongebruikelijke situaties heeft geleid. Een hoge Zuid-Koreaanse functionaris die anoniem wil blijven, bevestigde dat zich in Noord-Korea donderdagmorgen vroeg een grote ontploffing heeft voorgedaan. (bron: www.telegraaf.nl) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toch zie ik niet in waarom het communisme geen nieuwe kans zou moeten krijgen. Ik denk niet dat het communisme zoals we dat in de Sovjet-landen en dergelijke ten uitvoer zagen worden gebracht, DE ware vorm van communisme is. Het is in mijn ogen slechts een vorm van.. Er moeten mutaties in aan te brengen zijn, waardoor de stroming humanistischer wordt.. In Noord-Korea zie je iig hoe het (volgens mijn mening) niet ten uitvoer moet worden gebracht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nu gebeuren er daar ook genoeg dingen die humanistisch gezien "onjuist" zijn, maar dat geldt evengoed voor de VS (waar zelfs de term "sociale voorzieningen" de Amerikaan vreemd is.) en een tig aantal Westerse landen met een zogeheten "voorsprong" |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Hulde voor de Iron Christen! ![]() en ja dit is sarcasme Wel humor btw dat ik op google door massa's spotprenten heen moest graven voordat ik deze foto vond ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dan vindt ik mijn foto van Balkenende overtuigender... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hmmz berecht worden in 1 van die moslimlanden lijkt me ook geen pretje met die shaira (de islamitische wet) |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|