Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 16:43
LoeLoe
LoeLoe is offline
Jah ik maak dat dus nu een beetje mee en ik irriteer me er mateloos. Het is nu al een paar weken uit tussen mij en hem en nu ineens moet ik allerlei dingen horen van andere mensen, die hij over me vertelt. Doorgaans trek ik me er niets van aan maar het zijn toch allemaal kleine steken onder water, die nergens op slaan.

Afgelopen donderdag zijn er wat dingen gebeurd tussen mij en een goeie vriend en meneer kan daar niet zo goed tegen denk ik, dus verzint ie de meest volslagen idioten verhalen over me die hij dan gaat vertellen aan mensen die we beide kennen.

Het is niet dat ik hem terug wil pakken ofzo. Ik vind het gewoon kinderachtig gedrag van hem en weet niet echt hoe ik dermee om moet gaan. Het me echt aantrekken doe ik ook niet maar ik heb dit nog noit eerder meegemaakt en ergens ben ik ook wel heel boos op hem dat hij nu ineens zo over me bezig is, want ooit is ie verliefd op me geweest en nu dit?

Kennen jullie dit en wat heb je er vervolgens mee gedaan?
Oud 27-03-2004, 16:50
Pierreke
Pierreke is offline
uhm even een vraagje....wie heeft het uitgemaakt? Als jij dat namelijk gedaan hebt, begrijp ik dat het voor hem moeilijk te accepteren is dat je nu al een ander hebt! Maar feit blijft dat hij dnna niet zo kinderachtig moet doen!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:53
LoeLoe
LoeLoe is offline
We hebben het eigenlijk samen uit gemaakt toendertijd. Ik had onwijs weinig tijd voor hem, hij voelde zich er niet meer helemaal fijn bij... Dus we hebben er samen een punt achter gezet toen

Feit is dat hij zich mijn manier van leven (totale vrijheid) niet accepteert. Dat ik heel vrij ben in mijn doen en laten.. als ik nu iets beslis, kan het over 5 minuten weer heel anders zijn. Mijn leven springt van de hak op de tak en niets is bij mij zeker, elke dag is voor mij anders en ik ben eigenlijk overal wel voor in.

Hij is juist het tegenovergestelde van bovenstaande. Hij snapt niet dat je ook kan zoenen met mensen waar je niet verliefd op bent, of waarvan je van te voren al weet dat het verder nooit wat zal worden in de toekomst etc etc..
Dus wat ik afgelopen donderdag dus bijvoorbeeld heb gedaan, dat vindt hij absoluut niet kunnen. Maar goed di's mijn leven en ik richt het in zoals ik het wil... ik wil gewoon dat hij me daar niet in gaat belemmeren.. hij mag best zijn mening geven (en dat heeft ie al heel vaak gedaan) .. maar dat ie nu zo gaat reageren slaat helemaal nergens o pvind ik.
Oud 27-03-2004, 16:56
Verwijderd
Ach ja, mijn ex heeft ook heel kinderachtig lopen beweren dat ik elke week met een ander de koffer indook... Hij kon het absoluut niet hebben dat ik gezoend had met een kennis van mij (en soort van vriend van hem ), hoewel hij al weer verkering had gehad met een ander en dat zelfs al weer uit was.
Tja, wat doe je eraan? Ik heb hem maar laten lullen en de mensen die verbaasd vroegen of het waar was even goed duidelijk gemaakt dat het nergens op sloeg.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:05
groovy
groovy is offline
Heey,

als ik jou was, zou ik je ex er gewoon op aanspreken. Zeggen dat je weet dat hij over je roddelt, en waarom hij dat doet. Dat hij zo de kans verpest, om nog een eventuele vriendschap met je op te bouwen. En ik zou gewoon rustig zeggen, dat je niet gediend bent van die roddels..als ie problemen met je heeft, moet hij dat recht in je gezicht zeggen!

Kom voor jezelf op , dan voel je je denk ik ook beter dan nu!

Liefs
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:46
Verwijderd
Typisch weer zo'n reden waarom je je vriend(in) en je overige vrienden gewoon goed van elkaar moet afschermen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:51
Verwijderd
Mijn ex ook, hij is nu vanalles over mij aan t lullen. Echt, een zielig kinderachtig gastje dat de pot op kan. Vanaf nu ontken ik gewoon dat ik iets met hem gehad en mijn vrienden weten dat, evenals mijn ouders en ze geven me volkomen gelijk. Hij heeft tegen mij gelogen, gestolen van mijn vrienden enz... Wat dat betreft ben ik heel simpel, hij bestaat niet meer voor mij en dat was er was tussen ons is geweest was een fout die ik vergeten ben. Dat ie dan maar leugens vertelt, hij is gewoon zielig omdat ik hem eruit gegooid heb.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 21:51
Verwijderd
Is dat niet iets wat echt typisch voor ex-en is? het is gewoon bijna standaard.... Maar goed, ik reageer er gewoon verder niet op (zolang het geen ingrijpende dingen zijn tenminste) Ik ga me niet tot zijn niveau verlagen en ga er gewoon van uit dat de mensen die mij kennen de waarheid weten of bij mij verhaal komen halen. de mensen die de verhalen meteen geloven kennen me dus niet en zijn in mijn ogen gewoon kortzichtig!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:30
Verwijderd
Dat zijn zeer zielige dingen om te doen, en je moet je er niet eens toe verlagen om je ertegen te verdedigen.

Mensen geloven toch wel wat ze willen geloven, dus dan blijkt meteen wie je echte vrienden zijn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 17:32
kikounette
kikounette is offline
die jongen is gewoon te triest voor woorden. ik zou t idd proberen uit te praten....en als dat niet werkt: weet jij niet nog een paar sappige feiten over hem?????? koekje van eigen deeg zeg maar.
bovendien: als jij de waarheid kent, en daar aan vasthoud zullen de roddels snel verdwijnen: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
en dan is jouw ex de grote zieligerd!
succes ermee!!
X
Oud 28-03-2004, 17:33
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Nou als ik eerlijk ben..
heb ik ook weleens tegen vrienden over hem lopen roddelen..
toen het dus eenmaal uit was..
dat is ook een soort manier van "afreageren"..
ik dacht hem op die manier ook een beetje te vergeten...
als ik maar lekker negatief over hem deed..
misschien ging ik het dan ook wel geloven..
(maar dat was niet het geval).
Heb daar idd nog wel ruzie over gehad met hem,
want tuurlijk kwam hij daarachter..
maar toen heb ik ook gezegd: Tuurlijk praat ik over je..
En tsja daar had hij ook niet veel op in te brengen..

Achja zoals hier boven ook al genoemd is:
vaak is dat gewoon iets voor ex-en..

Maar hele verhalen erbij verzinnen en jou op die manier een foute naam geven is wel verkeerd, daar zou ik hem idd op aanspreken.
Oud 28-03-2004, 18:46
Verwijderd
Citaat:
HeartandSoul schreef op 28-03-2004 @ 18:33:
Maar hele verhalen erbij verzinnen en jou op die manier een foute naam geven is wel verkeerd, daar zou ik hem idd op aanspreken.
Roddelen en afreageren is nog iets totaal anders dan moedwillig verhalen lopen verzinnen die nooit gebeurd zijn. Als hij rond zou vertellen dat ik een trut ben of whatever, geen probleem, maar dat ie dingen gaat verzinnen die ik zou hebben gedaan om zichzelf stoerder eruit te laten komen... En niet zomaar dingen. Zulke mensen zijn gewoon echt te triest voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 20:11
LoeLoe
LoeLoe is offline
Nah weet je wat het is.. ik weet zat dingen over hem maar ik vind het zo laag van mezelf als ik dan zeg maar op dezelfde manier tegen hem zou beginnen als hij nu doet.

Achteraf denk ik echt van kerel als ik ooit had geweten dat je ZO kinderachtig kon zijn....Ik wil er gewoon liever niet over nadenken ofzo want ik erger me der kapot aan als mensen op die manier over me praten om me maar een hak te zetten, maar k word er door anderen mee geconfronteerd die hem kennen en de dingen die hij over me zegt doorspeelt naar mij ... ik heb al eens gezegd dat ze daarmee moeten kappen omdat het me geen zier interesseert, maar sommige mensen...

Ach wat hij woont ver genoeg van me vandaan..de kans dat ik um ooit nog zie ..

Met hem praten lukt niet..bellen heb ik geen zin in want da's verspilde energie.. hij heeft zijn woordje toch wel klaar.

Hij maakt me uit voor slet en nog wat van die dingen.. als hij maar wel beseft dat ie ooit met die 'slet' ook in bed heeft gelegen...
Oud 28-03-2004, 22:26
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-03-2004 @ 19:46:
Roddelen en afreageren is nog iets totaal anders dan moedwillig verhalen lopen verzinnen die nooit gebeurd zijn. Als hij rond zou vertellen dat ik een trut ben of whatever, geen probleem, maar dat ie dingen gaat verzinnen die ik zou hebben gedaan om zichzelf stoerder eruit te laten komen... En niet zomaar dingen. Zulke mensen zijn gewoon echt te triest voor woorden.
Ja dat bedoel ik daar ook mee.
Maar in mijn situatie was het ook anders hij was vreemdgegaan..
en toen heb ik ook wel gezegd toen het uit was: hij ligt nu vast weer met een ander meisje te klooien..
en ik weet niet hoe die ex van LoeLoe het zegt..
het is nooit leuk als je zoiets hoort, maar voor mij was dat (dacht ik) de manier om hem te vergeten.. ik wou hem haten om de pijn die hij mij had aangedaan en ging zo op die manier proberen steeds slechter over hem te denken (niet dat iets uitmaakte)
Maar het is in jou geval ook anders..
Oud 29-03-2004, 10:47
AngelLena
AngelLena is offline
Volgens mij komt iedereen wel eens in zo'n situatie terecht dat je ineens allerlei rare verhalen hoort over jezelf waarvan je bij god niet weet waar ze vandaan komen alleen omdat je ex zich even af moet reageren door verhaaltjes te verzinnen om zichzelf beter te voelen. Dat is lullig, laag, vreselijk zielig en zo zijn er nog wel een paar woorden voor, maar uiteindelijk draait het om 1 ding: verlaag je jezelf naar dat niveau, of lach je er vreselijk hard om dat iemand zoiets heeft kunnen verzinnen en ga je gewoon door.

Je leven is je leven, je hebt recht het in te delen zoals jij dat wilt, als iemand dat niet kan hebben dan is dat niet jouw probleem. Zie het maar als een fase, hij kan het nog even niet hebben, en wie is de uitermate geschikte persoon om het op af te reageren? Juist, zijn ex. Gaat vanzelf over zodra hij het geaccepteerd heeft. Het gevaar kan zijn dat hij erin blijft hangen of zichzelf gaat geloven. In dat geval moet ie even goed aangepakt worden. Maar meestal valt dat wel wat mee.
Oud 29-03-2004, 12:24
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
sta erboven! laat hem lekker, het is uit en als je hem negeert houdt het vanzelf op want dan is het niet leuk meer....
Oud 01-04-2004, 13:31
Boggy
Boggy is offline
hey,

dit heb ik dus ook meegemaakt, erg irritant. ik had het uitgemaakt en dat vond hij niet zo leuk dus ging hij tegen zijn vriendin vanalles lullen wat nergens op sloeg, dus die vrienden keken mij echt heeel stom aan enzo, ik haaaaat hem echt.
maar je moet het gewoon negeren, doe ik ook (al lukt het niet altijd) maar ja, schijt aan hebben! vergeet hem gewoon! je moet maar denken dat ie niet beter is en kan...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 12:29
bj0etiejfreak
bj0etiejfreak is offline
ik heb dit ook meegemaakt,
En leuk is het niet!!!
je ex is gewoon hardstikke jaloers...
teken dat hij nog van je houd maar niet te veel verwachten.
Ik verwachtte ook heel veel maar uiteindelijk dagt ik van..
laat maar joh.......
succes.. kuss
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 13:34
rodina
rodina is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2004 @ 18:46 :
Typisch weer zo'n reden waarom je je vriend(in) en je overige vrienden gewoon goed van elkaar moet afschermen
Mjah mn vriend en zijn ex gingen alleen met elkaar om, vrienden voor zich. Dus als hij iets ging weg brengen bleef zij in de auto zitten. Heel raar.
Vind dat dat ook weer overdreven is. Je moet je vrienden ook gewoon zonder je vriend/in zien, maar om volkomen af te sluiten is weer wat anders.

@TS; vraag gewoon eens aan je ex wat hij er mee denkt te bereiken.
Oud 23-04-2004, 21:13
Snitch
Snitch is offline
ik zou ook niks met je willen
Oud 23-04-2004, 21:56
Arun
Arun is offline
beste remedie:

stuur lief pakketje met prozac en een geschreven bitchslap gevolgd door een *talk to the hand*..
Oud 23-04-2004, 22:45
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Je hebt gewoon niet van die jongen gehouden anders zou je hem niet zo snel vergeten en met anderen zoenen etc.

Dat dat kwetsend is kan ik me heel goed voorstellen, en jij bent inderdaad de schuldige want je bent hard en gevoelloos. Hij heeft het gevoel dat je hem hebt bedonderd.

Laag van hem dat hij dingen verzint, maar hij wil je gewoon terugpakken omdat je hem ook pijn doet.
Oud 26-04-2004, 19:45
desconocido
desconocido is offline
gewoon laten hangen die knuppel. Laat jezelf gewoon helemaal gaan meid, dan zijn we allemaal blij
Oud 26-04-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
desconocido schreef op 26-04-2004 @ 20:45 :
gewoon laten hangen die knuppel. Laat jezelf gewoon helemaal gaan meid, dan zijn we allemaal ben ik helemaal blij
sorry, moest gewoon even
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:17
LoeLoe
LoeLoe is offline

Ach wat .. tis zo goed als over. Hij heeft zijn draai weer kunnen vinden.. zijn eigen leven weer kunnen oppakken.. denkt niet meer zoveel aan me.

We kunnen eindelijk weer normaal met mekaar praten
Oud 26-04-2004, 20:44
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik heb het ook een beetje gehad, alleen was het bij mij me ex niet. Was een meisje op kamp die me opeens op me mond pakte en vervolgens vol hield dat ze me niet leuk vond... Toen ik 1x tegen haar zei dat ik haar heel aardig vind maar verder niks, hoorde ik opeens iedereen zeggen Ernst en D hebben gezoent op kamp!! enz enz... Blijft lastig....
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:52
Snitch
Snitch is offline
ahh doet riddler stom.. of plankje..
Oud 28-04-2004, 16:55
miro
miro is offline
Ja min of meer. Mijn ex plus zijn nieuwe vriendin bazuinde allerlei verhalen rond, niet alleen verhalen, maar ik was ook een hoer enz. Wat ik heb gedaan? Helemaal niks. Mensen kennen mij goed genoeg om te weten wat ze serieus moeten nemen of niet.

Op een gegeven moment werden mijn ex en zijn vriendin onderhand uitgekotst door iedereen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten