Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 19:20
aapje
aapje is offline
Ik zit met een vreselijk probleem en weet niet wat ik moet doen!
Het is waarschijnlijk een verwarrend verhaal en ik hoop dat het te begrijpen is:

Mn vader heeft een vriend die hem helpt op zijn bedrijf en die vriend komt noggaleens bij ons thuis een borreltje drinken.
Nou kwamtie net ook en ik was alleen thuis met mn broer en mn broer stond op het punt om weg te gaan
nou is het probleem dat die vent elke keer met smoesjes sneaky aan me zit, of dattie me kietelt ofzow..en daar hou ik al absoluut niet van..
nou begontie weer..
hij vroeg of ik nog last had van mn hart en waar het dan pijn deed ik zei expres niet waar en toen begontie in de buurt van mn hart doet het hier pijn of hier of hier?en daarbij zattie aan mn borsten..verder gingtie achter me staan en me zoenen aan mn haar en ruiken aan mn haar en zeggen wat ruik je lekker het is zo lang geleden dat ik zoiets rook en nog iets over toen hij jong was..en toen begontie over mn buik te wrijven..
allemaal dat soort dingen
gelukkig istie nou weg..
maar ik ben zo alleen thuis en als de dood dattie terug komt...
ik zweet over heel mn lijf van angst!
zelfs mn buik is nat van het zweet
ik kan het niet aan mn vriend vertellen want die verteld het aan mn ouders en dan mag die man hier niet meer komen en niet meer bij mn vader werken enzow..dat vind ik niet erg maar hij woont hier vlakbij en dan kom ik um vast nog heel vaak tegen
wat moet ik doen?
Oud 17-04-2004, 19:27
Miss Helena
Miss Helena is offline
Wel aan je ouders vertellen. Die vent heeft het recht niet jou aan te raken, je ouders moeten weten wie ze in huis laten en wat ie bij hun dochter flikt. Ik denk niet dat je vader samen wil werken met zo'n man als hij dit hoort, maar ik denk dat je ouders het recht hebben te weten wat die man bij jou doet. Ik vind het niet normaal, jij bent als de dood voor die man en iemand moet er toch vanaf weten? Wie weet hoe ver ie dadelijk nog gaat?! Zeg er iets van, het is niet gemakkelijk, maar dit werkt zo toch niet?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:29
aapje
aapje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 17-04-2004 @ 20:27 :
Wel aan je ouders vertellen. Die vent heeft het recht niet jou aan te raken, en of ie dat nu wel of niet goed bedoelt (op het eerste gezicht lijkt het me een ranzige eikel, maar goed, ik weet niet hoe die man in elkaar zit...) je ouders moeten weten wie ze in huis laten. Ik denk niet dat je vader samen wil werken met zo'n man als hij dit hoort, maar ik denk dat je ouders het recht hebben te weten wat die man doet. Ik vind het niet normaal, jij bent als de dood voor die man en iemand moet er toch vanaf weten? Wie weet hoe ver ie dadelijk nog gaat?! Zeg er iets van, het is niet gemakkelijk, maar dit werkt zo toch niet?
het lijkt wel alsoftie alles uitdenkt..terwijl hij zo bezig is verteltie me hoelang hij al bij mn vader werkt sinds 1989 en hoe fijn hij het vind en dat mn vaders bedrijf niet zonder hem kan..
natuurlijk hebben mijn ouders het recht dit te weten maar ik ben zo bang voor de gevolgen
hij mag hier en op mn pa's werk niet meer komen--> hij is boos --> hij woont 2 straten verder en wat als ik um dan tegen kom?
Oud 17-04-2004, 19:34
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
aapje schreef op 17-04-2004 @ 20:29 :
het lijkt wel alsoftie alles uitdenkt..terwijl hij zo bezig is verteltie me hoelang hij al bij mn vader werkt sinds 1989 en hoe fijn hij het vind en dat mn vaders bedrijf niet zonder hem kan..
natuurlijk hebben mijn ouders het recht dit te weten maar ik ben zo bang voor de gevolgen
hij mag hier en op mn pa's werk niet meer komen--> hij is boos --> hij woont 2 straten verder en wat als ik um dan tegen kom?
Ik had mn post meteen al aangepast, nadat ik je verhaal nog een keer had doorgelezen. Had wat dingen over t hoofd gezien, die vent kan het niet 'goed' bedoelen, sorry daarvoor...

Ik snap dat je je nu klote voelt, en niet alleen doordat ie net aan je heeft gezeten. Het is zijn fout, hij hoort bang te zijn van jou (als jij het zal vertellen) en niet andersom. Misn heb je wel gelijk dat ie t allemaal uitdenkt... Anders begin je daar niet over te praten. Hij lijkt erop dat hij jou een schuldgevoel aan wil praten, als jij het zou vertellen, zou je vader zonder hem moeten en dat kan niet (volgens hem).
Die man mag dit niet zomaar doen, en als jij niks zegt, gaat hij dadelijk alsmaar verder. Zeg er iets van, en zie het zo: wat heeft je vader aan zo'n man? Hij mag dan wel goed zn werk doen, maar ondertussen zit ie ook aan de dochter van zijn collega...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
als je je eigen neit fijn voelt, en je hebt hem geneog gewaarschuwd, gewoon een flinke ram tussne de benen geven of recht op zijn neus slaan (van voren, niet omhoog slaan).
De kans dat hij het nog een keer probeert is tamelijk klein, lijkt me. (doe het wel als er iemand thuis is ofzo, zodat hij niet kwaad wordt en je probeert te verkrachten)

edit: oops heb het net pas helemaal gelezen. Mijns inziens is er geen oplossing hoe je dit kan stoppen als hij gewoon doorgaat en jij of hij niet gaat verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:37
aapje
aapje is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 17-04-2004 @ 20:34 :
Ik had mn post meteen al aangepast, nadat ik je verhaal nog een keer had doorgelezen. Had wat dingen over t hoofd gezien, die vent kan het niet 'goed' bedoelen, sorry daarvoor...

Ik snap dat je je nu klote voelt, en niet alleen doordat ie net aan je heeft gezeten. Het is zijn fout, hij hoort bang te zijn van jou (als jij het zal vertellen) en niet andersom. Misn heb je wel gelijk dat ie t allemaal uitdenkt... Anders begin je daar niet over te praten. Hij lijkt erop dat hij jou een schuldgevoel aan wil praten, als jij het zou vertellen, zou je vader zonder hem moeten en dat kan niet (volgens hem).
Die man mag dit niet zomaar doen, en als jij niks zegt, gaat hij dadelijk alsmaar verder. Zeg er iets van, en zie het zo: wat heeft je vader aan zo'n man? Hij mag dan wel goed zn werk doen, maar ondertussen zit ie ook aan de dochter van zijn collega...
de dochter van zn baas
hij doet net alsoftie lief voor me is..ziettie shaggies liggen zegtie oo rook je geen sigaretten meer..zeg ik nee geen geld voor..paktie gelijk zn portomonee voor geld...ik heb het niet aangepakt..en dan begintie roken is slecht voor je en blablabla en ondertussen maar aan me zitten

Laatst gewijzigd op 17-04-2004 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 20:37
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik zou het toch gewoon aan je ouders vertellen. Hoe het daarna verder moet, zie je dan wel weer. Die man zit fout, daar moet je wat aan doen. Je kan dat niet zo maar een beetje z'n beloop laten gaan. Hij speelt volgens mij het spelletje ook gewoon door je schuldig te laten voelen (over hoe belangrijk hij is in je vaders bedrijf, door je geld te geven) .Je zegt nota bene zelf dat je bang bent en dat je nu nog met het angst zweet zit. Ik bedoel, daar moet wat aan veranderen

Nou weet ik niet zo gek veel van recht en rechtspraak af. Maar het kan volgens mij zijn dat een rechter bijvoorbeeld die man verbied om nog bij jou in de buurt te komen. Maar ja, voor dat een rechter er iets aan kan doen, moet je aangifte doen (denk ik).

Ik zou het er niet op aan laten komen, zo snel mogelijk met je ouders praten.

succes.
Oud 18-04-2004, 10:25
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik begrijp je reactie heel goed. Je kunt deze man niet zomaar veraden. Toch moet je bedenken, er zit een leeftijdsverschil tussen van ?20-30? jaar? Jij bent minderjarig en hij doet dingen met je die jij niet wil. In andere woorden, hij is in overtreding met de wet.
Bedenk je de volgende situatie in. Jij loopt door de straat. Je ziet dat er bij de buren wordt ingebroken. Wat doe je? De mensen die aan het inbreken zijn, kunnen net zo goed mensen zijn met goeie banen, die op meerdere manieren aan hun geld komen. Doe je dan ook niks?
Wat die man jou verteld, is trouwens ook een beetje apart. Als hij echt zo verschrikkelijk belangrijk is voor het bedrijf, dan zou hij het toch niet in zijn hoofd halen om de dochter van zijn baas op seksuele manier te betasten (zo zie ik het nu tenminste hoor, correct me if I'm wrong...)
Hoe moeilijk het ook is, haal jezelf over die drempel. Deze man stopt niet uitzichzelf!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 10:46
aapje
aapje is offline
ik heb het aan mijn ouders verteld, maar ze reageren er niet op en negeren het ik heb zelfs voor gedaan wattie bij me gedaan heeft maar ze beginnen gewoon over iets anders te praten..
wat moet ik nou tog doen?
Oud 18-04-2004, 10:48
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
aapje schreef op 18-04-2004 @ 11:46 :
ik heb het aan mijn ouders verteld, maar ze reageren er niet op en negeren het ik heb zelfs voor gedaan wattie bij me gedaan heeft maar ze beginnen gewoon over iets anders te praten..
wat moet ik nou tog doen?
omg... laat blijken dat het wel serieus is en negeer je ouders gewoon, als ze niet eens naar je willen luisteren

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:27
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Misschien kun je die man er mee confronteren in het bijzijn van je ouders?
Oud 18-04-2004, 11:38
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 18-04-2004 @ 12:27 :
Misschien kun je die man er mee confronteren in het bijzijn van je ouders?
Is idd wel een goed id, maar het lijkt me n beetje kut als je ouders aan zijn kant blijven staan (ik hoop t ni voor je, maar uit die reactie van je ouders blijkt dat ze die gast wel heel graag mogen...). Praat er iig over met je vriend, dan kun je t er iig wel over hebben. Ben je t kwijt, voel je je weer opgelucht. Bovendien sta j er met meerderen altijd sterker in. Blijf het iig herhaaldelijk tegen je ouders zeggen. En als dat niet helpt, politie? inschakelen ofzo?
Maar waneer doetti dat soort shit dan? Bij jullie thuis? Dan zit je vader er toch bij ofni?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:49
aapje
aapje is offline
bedankt iedereen voor de reacties,
mn vriend weet het en wil die vent het liefst vermoorden
mn ouders weten het en doen er niets mee
en ik zit er mee..
ik zie wel hoe het verder loopt
Oud 19-04-2004, 22:31
C'est moi
C'est moi is offline
een keer flink op de tafel slaan en zeggen wat je ervan vind tegen hem! waar iedereen bij is! ik weet dat het moeilijk is!
maar je zet hem voor schut en jou ouders hebben dan zeker wel door dat je het meende! ik weet preies wat je nu door maakt ik heb het ook mee gemaakt en heb niks gedaan! ben nu nog bang voor alles wat jongen of man heet! doe steeds stapje terug als ze te dicht bij mij in de buurt komen! durf niet bij andere mannen in de auto!

succes
Oud 24-04-2004, 15:54
ilse
ilse is offline
ik snap de reactie van je ouders niet. geloven ze je niet, willen ze het niet geloven of vinden ze het niet belangrijk? want zo komt het over... gelukkig dat je vriend het weet en ik hoop voor je dat je daar steun krijgt...!! sterkte meis!!
Oud 24-04-2004, 16:08
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 24-04-2004 @ 16:54 :
ik snap de reactie van je ouders niet. geloven ze je niet, willen ze het niet geloven of vinden ze het niet belangrijk? want zo komt het over...
....Soms kunnen mensen tamelijk 'apart' reageren wanneer ze iets shockerends te horen krijgen.. Het kàn zijn dat je ouders zich geen houding weten aan te nemen en daarom het in eerste instantie lijken te 'negeren'. Wellicht zijn ze ontzettend ontdaan, bespreken ze het vanavond onder vier ogen en komen ze er morgen op terug? Het is niet mijn intentie het gedrag van je ouders goed te praten! Don't get me wrong! Bovendien is het heel vervelend wanneer je geen steun van je ouders krijgt terwijl je een drempel overmoest om het ze te vertellen.....

Heeel veel succes!
Reageren

Regels voor berichten