Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 15:50
Pallas
Pallas is offline
Hoe belangrijk vind je de ervaring van de (aanstaande) sekspartner?

Liever een groentje, zodat jij hem of haar kan inwijden en de fijne kneepjes van het vak kan leren? Of misschien ben jezelf het groentje en word je er zelf onzeker van als de ander veel meer ervaring heeft?

Of liever iemand die weet wat hij/zij doet, omdat je bijvoorbeeld zelf wat minder ervaren bent? Of omdat je zelf ook al het een en ander gedaan hebt en gestuntel zat bent?

TS begint...
Ik heb zelf liever iemand met een flinke dosis ervaring. Vroeger vond ik het gestuntel wel lief, nu heb ik liever iemand die me bij wijze van liefdevol op bed legt (gooit...) en meteen 'raakt', iemand die me misschien zelf nog iets kan bijleren...

Brand los.
Oud 26-05-2004, 16:01
Rec_It
Rec_It is offline
natuurlijk is ervaring wel belangrijk, ik vind het fijner als ze wel een beetje weet hoe de vork in de steel zit zeg maar. maar van mij hoeft ze echt niet superveel ervaring te hebben ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:09
Chimera
Chimera is offline
Ik heb liever ervaring. Natuurlijk is het leuk om alles samen te ontdekken, maar het lijkt me best vervelend als er een groot verschil is tussen beiden, vooral als je ervaren personen gewend bent.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:10
leucomelas
leucomelas is offline
maakt me dus echt helemaal niks uit... als ik een relatie aanga, ga ik dit niet baseren op hoe ervaren deze persoon is... maar dus ff: groentje, hartstikke leuk, kank hem lekker dingetjes leren, beetje uitproberen samen, wel lieflijk
ervaren: tja, kan hij mij mooi dingen leren...
sex is zoiezo wel leuk
Oud 26-05-2004, 16:35
Verwijderd
maakt niet uit, bij een ander moet je toch opnieuw "leren"of ze al ervaring hebben of niet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:01
sientjuh
sientjuh is offline
Allebei heeft wel wat. Ik zou het niet erg vinden als mijn partner onervaren zou zijn, ik zou het eerder speciaal vinden dat ik dan degene mag zijn die hem ontmaagd ed.
Aan de andere kant kan ik van een ervaren iemand weer een hoop leren (heb ook nog maar 1 bedpartner gehad, al ben ik met hem zeer ervaren inmiddels ) en dat lijkt me ook weer leuk. Bovendien is het altijd nogal veel gestuntel, verkeerd mikken ed.
Oud 26-05-2004, 17:29
ZerO
ZerO is offline
Iemand met ervaring is mooi meegenomen. Iemand met weinig ervaring ook niks mis mee, zolang hij wel snel leert, niks aan de hand
Oud 26-05-2004, 17:54
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
Pallas schreef op 26-05-2004 @ 16:50 :

Ik heb zelf liever iemand met een flinke dosis ervaring. Vroeger vond ik het gestuntel wel lief, nu heb ik liever iemand die me bij wijze van liefdevol op bed legt (gooit...) en meteen 'raakt', iemand die me misschien zelf nog iets kan bijleren...
Oud 26-05-2004, 17:59
Verwijderd
Maakt mij echt niet uit. Het is natuurlijk wel prettig als iemand weet wat hij doet, maar als hij dat niet echt weet... tja, zo goed weet ik het zelf nou ook niet.
Als hij zelfs al niet gezoend heeft, dan vind ik het toch wel twijfelachtig worden...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:08
Verwijderd
Ik ben zelf geen maagd meer...

Ervaring is niet belangrijk, zeker niet als je aan vaste relatie begint. Je kunt 'm dan helemaal naar je eigen hand zetten, en het is in mijn ogen alweer heel wat "specialer".

Voor een sexuele relatie of korte fling is ervaring wel belangrijk, dan kun je gelijk "lekker" aan de gang.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:28
Verwijderd
Tja wat is ervaring he.

Als iemand ontmaagd is heeft die gene ook ervaring he.
Als je een meisje kan laten klaar komen ben je ook ervaren.

Ervaring is zon relatief begrip. Iedereen heeft zijn eigen interpetatie.

Tja misschien vind ik ervaring pas als ik een meisje spuitend kan laten klaar komen, voorbeeldje he

Als je seks met iemand voor het eerst hebt begin je gewoon weer bij 0. Iedere persoon is anders en iedereen wil ook wat anders. Dus wat bij jou vriendin werkte hoeft niet gelijk bij je ex te werken.

Maar wat ik fijner vind, tja maakt mij niet zoveel uit. Nu heb ik het super naar mijn zin!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:46
Verwijderd
Zolang hij maar snel leert, vind ik een groentje niet erg.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 26-05-2004 @ 18:59 :
Als hij zelfs al niet gezoend heeft, dan vind ik het toch wel twijfelachtig worden...
^^ Leg uit

Het liefst een meid waarmee ik alles kan ontdekken, ervaren dame zou ook leuk kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:47
Lorelei
Lorelei is offline
Och. M'n eerste sexpartner had ervaring. Niets van gemerkt. De 2e was nog maagd.. daar ben ik meer door ontmaagd dan door de eerste. Het hoeft niet alles te zeggen. Maar in principe heb ik het liefst iemand met een beetje/veel ervaring.
Oud 26-05-2004, 20:28
phensicske
phensicske is offline
Liever wat ervaring, maar dan ook niet te veel zodat het we niet zoveel verschillen op dat vlak.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:51
juno
juno is offline
Het is niet dat ik bang hoef te zijn dat iemand met veel ervaring niet nog van mij op zou kunnen kijken, dus dat heb ik echt het liefste: iemand met vrij veel ervaring, iemand die me aanvoelt ook. Het liefst iemand van wie ik ook nog verbaasd zou kunnen staan kijken, die me dingen laat doen die ik nog nooit gedaan heb. En als het effe kan, iemand die ik ook nog iets nieuws kan laten voelen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
sientjuh schreef op 26-05-2004 @ 18:01 :
Allebei heeft wel wat. Ik zou het niet erg vinden als mijn partner onervaren zou zijn, ik zou het eerder speciaal vinden dat ik dan degene mag zijn die haar ontmaagd ed.
Aan de andere kant kan ik van een ervaren iemand weer een hoop leren
ahuh, totally agree
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:57
Soullar
Soullar is offline
Ik vind weinig tot geen ervaring wel schattig. Maar komt me nu ook een beetje men neus uit.

Ik heb al meegemaakt hoe het is om iemand alles wat jij weet aan te leren en nieuwe dingen uit te proberen. Maar ik weet ook hoe het is om met een erg ervaren persoon naar bed te gaan. De kennis die bij zoiemand aanwezig is heb je gewoon niet bij nieuwkomers in bed. En deze kennis is om rustig te zeggen 'fantastisch' en geven een heel andere draain aan je seksleven. Vaak zijn ook de wat onervaren mensen nog niet helemaal vertrouwd met hun lichaam en zich dus niet zomaar helemaal geven of durven geven. Wat soms best jammer kan zijn.

Ja.. geef mij maar gewoon iemand die weet wie ze is en wat ze kan.
Oud 26-05-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Soullar schreef op 26-05-2004 @ 23:57 :
Vaak zijn ook de wat onervaren mensen nog niet helemaal vertrouwd met hun lichaam en zich dus niet zomaar helemaal geven of durven geven. Wat soms best jammer kan zijn.

Dat is wel weer irri jah.. ben je net een ervaren iemand gwend met wie je tijdens de sex alle hoeken van d ekamer doorging e.d. en dan zit je ineens met iemand die je eerst nog helemaal moet leren ontspannen.. gaat ook weer tijden overheen..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 08:52
Mastermind
Mastermind is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 27-05-2004 @ 00:08 :
Dat is wel weer irri jah.. ben je net een ervaren iemand gwend met wie je tijdens de sex alle hoeken van d ekamer doorging e.d. en dan zit je ineens met iemand die je eerst nog helemaal moet leren ontspannen.. gaat ook weer tijden overheen..
Dat denk ik dus ook en daarom word ik steeds banger dat ik alleen al om die reden nooit een vriendin zal vinden die een jongen van halverwege de 20 alles nog wil leren. Dat kan ik een meisje ook niet kwalijk nemen, maar ja, wat kan ik er aan veranderen? Het is nou eenmaal zo gelopen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 08:58
Verwijderd
Ik heb geen idee, eigenlijk. Nouja, mijn ex-vriend werd na verloop van tijd wel beter, vooral wat zoenen betreft. Van mijn vriend weet ik het eigenlijk niet... die was meteen al goed maar ik heb geen idee of hij in de loop van de tijd beter is geworden, misschien is het dan heel geleidelijk gegaan.

Ik zelf had niet zo veel aan mijn ervaring in de zin van dat ik 'bij de tweede beter was dan bij de eerste', volgens mij. Maar ik ben gedurende de relatie met mijn vriend wel beter gaan pijpen

Maar zo lang iemand maar bereid is om ervaring te kríjgen, zal het mij niet boeien of-ie dat ook daadwerkelijk hééft.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten