Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
probeer het eens met adobe indesign of quark
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
word 2003: Tools -> Letters and Mailings -> Envelops and Labels -> Tabblad Labels -> Options -> Uit de ddlb of 't schermpje de goeie kiezen (business cards) OF gewoon zelf instellen onder New Label -> ![]() verder kijken dan je neus lang is is ook een kunst
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Word en DTP door elkaar, dat is fout, o , zo fout...
[edit] Fout is het nog steeds, maar volgens mij wil je van een visitekaartje wel meer dan gewoon je naam erop, het moet er ook nog enigzins mooi uitzien, met een stukje achtergrond ofzo. Inderdaad zit de functie erin, maar echt uitgewerkt is hij niet hoor... [/edit] Word heeft een fucked-up systeem wat maten betreft: je ziet wel centimerts/pixels/inches, maar onderhuids werkt het altijd met inches (kijk maar naar de gekke posities van tabstops, die krijg je bijna nooit juist) en Word is natuurlijk allesbehalve precies. Van Microsoft is er inderdaad ook nog Publisher, maar dat is betalend en Quark en InDesign zijn ook niet bepaalde goedkoop. Voor Linux/Unix (Qt-based) is er Scribus, maar waarschijnlijk heb je gewoon Windows en geen Linux. Voor Windows stootte ik enkele maanden geleden tegen een gratis alternatief, dat mij zeer onbekend in de oren klonk: RagTime Solo. Dit is de gratis versie van RagTime, dat enkel voor niet-commerciele doeleinden mag gebruikt worden. Het enige dat bij RagTime Solo zou verschillen is dat het een nagscreen laat zien, maar zo erg is dat niet lijkt mij... Zelf heb ik het programma maar enkele dagen gehad, omdat ik gewend was Publisher te gebruiken en het voor mij dus niet rendabel was om iets nieuws te proberen waarvan ik niet zeker ben dat het beter is. In de hoogste nood, zou je nog OpenOffice Draw kunnen proberen, maar dat is geen echte DTP eerder een pendant van Corel Draw (de rest van hun Office-suite is ook wel mooi, als je van Office 97 af wilt, het best is: totaal open source en gratis). Wat links: http://www.scribus.net/ http://www.ragtime-online.com/ http://www.openoffice.org
Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 20:22. |
![]() |
||
Citaat:
't zal er iig niet minder prof. uit zien als met InDesign of Quark, sinds 't voor geperforeerde kaartjes zijn... Als je 't goed wil doen dan ontwerp je ze idd zelf in een programma als indesign en laat je ze lekker drukken... volgens mij kan je al voor 30 euro 4 color kaartjes krijgen (250 stuks) maar mss wel voor minder...
||
Citaat:
nuja ik zal es wat uitvogelen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens, als ik me niet vergis, krijg je bij www.about.com geregeld aanbiedingen om gratis/goedkoop visitekaartjes te laten drukken...
||
Citaat:
Dat word je niks bijleert? Nou ik heb 't een adobe programma ook nooit zien doen ![]() -klaar-
||
Citaat:
Sorry hoor, maar het doel van een visitekaartje lijkt mij wel duidelijk: adres doorgeven op een elegante manier. Als je dan zo'n gare "DTP" als Word zou gebruiken, komt dat vaak slecht over. Word leert je niets bij, maar dat moet je niet zo letterlijk nemen. Je leert bij Word niets bij, om het juister te zeggen. Word snapte je al, toen je het voor het eerst opende, nieuwe lijn: Enter. Nieuwe Pagina: enter, enter, enter, ... etc. Het is makkelijk bij het begin, maar je kennis van het programma blijft even groot. Als je een programma als Photoshop begint te gebruiken, ben je eerst nogal overonderd, dus pak je de handleiding of een cursus vast. Dan heb je al direct een grotere kennis en naarmate je meer werkt ermee, ga je experimenteren en krijg je meer ervaring, wat je dus beter laat werken met een moeilijker programma. Dat verschil bedoel ik. Programma's die je snel onder de knie hebt zijn vaak beperkt, doen hun werk niet zoals het zou moeten of niemand weet hoe alles juist werkt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Hoe anoniem ben je nou eigenlijk op internet Purgatori | 13 | 15-06-2007 23:40 |