Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2004, 20:38
akumabito
akumabito is offline
Van www.michaelmoore.com:

Citaat:
First, can we stop the Orwellian language and start using the proper names for things? Those are not “contractors” in Iraq. They are not there to fix a roof or to pour concrete in a driveway. They are MERCENARIES and SOLDIERS OF FORTUNE. They are there for the money, and the money is very good if you live long enough to spend it.
Weet iemand hier misschien meer van? Andere bronnen zouden zeer welkom zijn..

Ik heb wel eens iets gelezen over een "veiligheids consultancy bedrijf" in Amerika wat in principe bestaat uit ex-legermensen en huurlingen die voornamelijk actief waren in Afrika.

EDIT: 't is trouwens wel frapant dat als er weer eens zo'n "werknemer van een bouwbedrijf" overhoopgeschoten wordt, ooggetuigen vaak melding maken dat zij terugschoten, of dat 'r wapens in hun auto lag..

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 20:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2004, 20:40
herz
herz is offline
yep ik had een soort van docu erover gezien (netwerk ofzo). Ze huurde zo'n veiligheidsbedrijf in om militairen en konvooien te beschermen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:43
Go
Go is offline
Wat toevallig nou dat ik net van die site kom. Ik weet wel dat de buitenlanders die voor Amerikaanse bedrijven in Irak werken zeer hoge bedragen krijgen voor het werk dat zij verrichten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:48
herz
herz is offline
die gasten zijn ook ex CIA en ex andere elite troepen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 20:48
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
gerwin schreef op 22-04-2004 @ 21:43 :
Wat toevallig nou dat ik net van die site kom. Ik weet wel dat de buitenlanders die voor Amerikaanse bedrijven in Irak werken zeer hoge bedragen krijgen voor het werk dat zij verrichten.
Dat zijn vaak gevarentoeslagen en dergelijke.. ik bedoel echte huurlingen die daar zijn als burger, maar die wel gevechtshandelingen kunnen/mogen verrichten. Bijvoorbeeld het opsporen van (voormalig) leiders van de Baath partij, of militaire leiders en dergelijke.
Oud 22-04-2004, 21:38
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
akumabito schreef op 22-04-2004 @ 21:38 :
Van www.michaelmoore.com:

Weet iemand hier misschien meer van? Andere bronnen zouden zeer welkom zijn..

Ik heb wel eens iets gelezen over een "veiligheids consultancy bedrijf" in Amerika wat in principe bestaat uit ex-legermensen en huurlingen die voornamelijk actief waren in Afrika.

EDIT: 't is trouwens wel frapant dat als er weer eens zo'n "werknemer van een bouwbedrijf" overhoopgeschoten wordt, ooggetuigen vaak melding maken dat zij terugschoten, of dat 'r wapens in hun auto lag..
Contractors zijn niet per definitie huurmoordenaars hoewel het Amerikaanse leger huurmoordenaars wel contractors noemt. Contractors kunnen ook bijvoorbeeld ook onderhoudspersoneel zijn van een door het amerikaanse leger ingehuurd bedrijf. Hoeveel huurmordenaars er precies in Irak aanwezig wordt natuurlijk geheim gehouden.

Contractors zijn trouwens (bijna) allemaal ex-militairen die zijn gaan werken bij private ondernemingen vanwegen de veel hogere, belastingvrije salarisen.

Laatst gewijzigd op 22-04-2004 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 22-04-2004 @ 22:38 :
Contractors zijn niet per definitie huurmoordenaars hoewel het Amerikaanse leger huurmoordenaars wel contractors noemt. Contractors kunnen ook bijvoorbeeld ook onderhoudspersoneel zijn van een door het amerikaanse leger ingehuurd bedrijf. Hoeveel huurmordenaars er precies in Irak aanwezig wordt natuurlijk geheim gehouden.

Contractors zijn trouwens over (bijna) allemaal ex-militairen die zijn gaan werken bij private ondernemingen vanwegen de veel hogere, belastingvrije salarisen.
klopt

ik weet zelf nog niet helemal wat ik er van vind
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 22:57
Verwijderd
Het zal mij niet verbazen als er particuliere legertjes van bouwbedrijven oid. blijken rond te lopen in Irak. Het is daar vrijwel totale anarchie, iedereen kan zijn eigen privéwapentuig even goed uit de kast trekken en niemand die je tegenhoudt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten