Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 09:54
Ninnoc
Ninnoc is offline
heb jij herdacht? zo ja, wat en waaraan heb je gedacht, hoe heb je herdacht? zo nee, waarom niet?

ik vraag het me af omdat ik in mijn vriendenkring bijna de enige ben die op 4 mei herdenkt.

nog een vraagje: wat is willem alexander nou, ik bedoel mbt tot het leger. Hij loopt in zo'n pakkie met allemaal medailles enzo, mar wat heeft die man in het leger nou eigenlijk gepresteerd?
Oud 06-05-2002, 09:57
twiety
twiety is offline
Ik realiseer me vaak genoeg hoe vrij we hier zijn en hoe dat komt. Die 2 minuten vind ik niet erg, en als er mensen bij mij in de buurt zijn die hieraan meedoen zal ik dat ook respecteren en hou ik mijn mond ook. Maar van mij persoonlijk hoeft het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:03
tacidvs
tacidvs is offline
Niet op 4+5 mei inderdaad. Beetje stom dat je een speciaal respectmoment moet hebben, maarja, natievorming hè?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:20
Danny
Danny is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
heb jij herdacht?
Ik herdenk dagelijks.
Oud 06-05-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Ik herdenk dagelijks.
Same here. Soms wat meer, bijvoorbeeld als je weer met de neus op de feiten wordt gedrukt of ineens een moment van besef tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 13:35
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik herdenk vaak.

Maar op 4 mei ook. Maar ik heb vooral alle slachtoffers op de Molukken herdacht. Ik heb herdacht tijdens de 2 minuten stilte op de tv.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 13:49
Scorpio
Scorpio is offline
Ik had laatst gelezen of gehoord (weet niet meer precies) dat soldaten uit andere landen dan Frankrijk, Canada, GB, Vs, te weinig herdacht worden...
Het zou voornamelijk gaan om soldaten uit Suriname, Marokko, Tunesië en Algerijë... Ik vind daar wel wat in zitten, en vraag me af wat jullie ervan vinden.
Oud 06-05-2002, 14:48
Verwijderd
Ik heb herdacht, doe ik elk jaar trouwens. Ik heb trouwens niet alleen de gevallenen van WO II herdacht, maar alle oorlogsslachtoffers.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:56
Verwijderd
En wat zijn functie binnen het leger betreft:
(van: deze website)

Militaire loopbaan
De Prins van Oranje vervulde zijn dienstplicht bij de Koninklijke Marine van augustus 1985 tot januari 1987. Na enige maanden opleiding aan het Koninklijk Instituut voor de Marine te Den Helder diende de Prins aan boord van de fregatten Hr.Ms. Tromp en Hr. Ms. Abraham Crijnssen. In 1988 voer Prins Willem-Alexander een aantal weken mee als wachtofficier aan boord van de Hr. Ms. Van Kinsbergen voor een herhalingsoefening. Na zijn afstuderen in 1993 behaalde de Prins het groot militair vliegbrevet bij het 334 Transportsquadron van de Koninklijke Luchtmacht.
In 1994, na zijn universitaire studie, volgde Prins Willem-Alexander gedurende een aantal maanden colleges bij het Instituut Defensie Leergangen, waarbij het accent lag op aspecten van de Koninklijke Landmacht en de Koninklijke Luchtmacht. Ook bracht de Prins werkbezoeken aan onder meer het Korps Mariniers en de Koninklijke Marechaussee. In 1995 en 1996 bracht Prins Willem-Alexander bezoeken aan de in Bosnië gestationeerde troepen, het Nederlands-Duitse legerkorps en aan een NAVO-oefening in Noorwegen. In 2001 bezocht hij de Nederlandse eenheden in Ethiopië en Eritrea die waren ingezet in het kader van de operatie UNMEE (United Nations Mission in Ethiopia and Eritrea).

De Prins heeft de volgende militaire rangen: kapitein ter zee van het reserve-personeel van de Koninklijke Marine en kolonel van het reserve-personeel van de Koninklijke Landmacht en van de Koninklijke Luchtmacht. Hij ontving in december 2001 ook het onderscheidingsteken voor langdurige dienst als officier, het Officierskruis. De Prins is adjudant in buitengewone dienst van Hare Majesteit de Koningin.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 21:11
Joostje
Joostje is offline
heb wel herdacht. Vind het jammer dat de formele herdenking met zo'n militair gedoe gepaard gaat
Reageren

Regels voor berichten