Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 09:37
Verwijderd
ik heb wel het een en ander al gevonden maar dat is maar heel weinig, iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2004, 17:14
Verwijderd
Beroepentests hebben de akelige gewoonte om je niet te kunnen helpen - uitkomsten vertellen alleen wat je allang weet: waar je interesses liggen en verder niets.

Bedenk gewoon nog eens goed wat je leuk vindt en zoek van daaruit verder.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:11
PV
PV is offline
Deze is wel een aardige.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 23-04-2004 @ 19:11 :
Deze is wel een aardige.
daar ga ik in mee.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Deze is wel een aardige.
Jaja, geheel belangeloos en onpartijdig
Bovendien: een beroepentest in 25 vragen? Ik zou gewoon naar een psycholoog gaan en daar een echte test doen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:36
Balance
Balance is offline
>> s&s
Oud 23-04-2004, 21:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op www.schoolweb.nl kan je volgens mij ook een soort van beroepentest doen. Je moet dan invullen waar je interesses liggen en dan komen er studies uit die daar bij passen.
Oud 23-04-2004, 22:51
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
alluman schreef op 23-04-2004 @ 20:05 :
Jaja, geheel belangeloos en onpartijdig
Bovendien: een beroepentest in 25 vragen? Ik zou gewoon naar een psycholoog gaan en daar een echte test doen.
Die beroepentest van de Fontys is veel langer dan 25 vragen, en ik vind hem ook vrij objectief, dus ik snap niet waar je nou over zeurt.
Oud 24-04-2004, 12:53
alpha
alpha is offline
Ik hoorde laatst van mijn sectoradjunct dat ik eens naar mijn decaan moest gaan voor een test. Dat is gratis en op de computer. Misschien hebben jullie dat ook wel, dus vraag eens op school wat daar de mogelijkheden zijn?
Oud 24-04-2004, 13:21
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Deze is wel een aardige.
die heb ik gedaan hij is echt slecht vind ik
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 14:56
PV
PV is offline
Dat ze op school ernaar kan vragen lijkt me zo logisch dat je dat hier niet nog eens hoeft te posten

Van de gratis testen is die van Fontys echt niet zo slecht hoor. Als je een betere wil zal je er voor moeten betalen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 15:24
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Deze is wel een aardige.
Ik wil geneeskunde gaan studeren, en bij deze test kwam dat er ook uit (alleen mijn tweede keus staat op nummer 15). Dat is idd wel een goede test!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:13
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-04-2004 @ 14:21 :
niet mee eens, als interesse test op internet fungeert 'ie prima. ook zetten ze er duidelijk over dat de opleiding die eruit komt 'de' opleiding voor je is.

Voor mij klopt ie wel aardig... 1 Beweginswetenschappen 2 Geneeskunde 3 Fysiotherapie. Ga voor geneeskunde
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 18:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 24-04-2004 @ 16:24 :
Ik wil geneeskunde gaan studeren, en bij deze test kwam dat er ook uit (alleen mijn tweede keus staat op nummer 15). Dat is idd wel een goede test!
Ooit geleerd hoe je hersenen werken? Je kunt die vragen niet objectief beantwoorden, omdat je al weet met welke vragen je waar uitkomt, hierdoor zal je idd op geneeskunde uitkomen...

Daarnaast is een uitzondering de bevestiging van de regel...
Oud 24-04-2004, 18:28
Gothic
Gothic is offline
Nou ik heb de test ook gedaan...

Op 1 recht... dat is 1 vd 3 dingen die ik zou willen studeren. De andere 2 zijn of geneeskunde of klassieke talen...

Uit een beroepskeuze test kwam dat ik een niet te sociaal beroep moest doen...

Sociaal Juridische Dienstverlening (HBO) - zou kunnen, maar dan WO
Uniformberoepen (WO-niveau) - nee
Uniformberoepen (HBO) - nee
Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (HBO) - absoluut niet
Personeel en Arbeid (HBO) - absoluut niet
Personeelswetenschappen (WO) - absoluut niet
Bestuurlijke informatiekunde (WO) - ECHT NIET
Maritieme techniek (WO) - BAH
Bedrijfskundige Informatica (HBO) - ECHT NIET
HBO-rechten (HBO) - geen HBO

Mijn eerste 10...

Pas bij 31!!! komen de echte studies die mij opzich aanspreken: rechten, psychologie en geneeskunde... klassieke talen komt er niet in voor

Nou ik vind de test niets...

Ik heb bij een speciaal bureau een beroepskeuze test gedaan... Dat kwam beter in de richting. En die mensen keken ook naar wat je zelf zei en niet alleen naar een aantal testen.
Oud 24-04-2004, 20:04
fractuur
fractuur is offline
Fontys vond ik niet geweldig. Journalistiek komt er idd uit -zo'n beetje de eerste 10- Geschiedenis zat op 25, en Geneeskunde op 29.
Oud 24-04-2004, 23:16
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-04-2004 @ 13:53 :
Ik hoorde laatst van mijn sectoradjunct dat ik eens naar mijn decaan moest gaan voor een test. Dat is gratis en op de computer. Misschien hebben jullie dat ook wel, dus vraag eens op school wat daar de mogelijkheden zijn?
Bij Manting langs geweest? De beroepentest op de computer stelt niet zo veel voor, heb hem zelf ook al gedaan en hij klopte helemaal niet..

ontopic:

Bij mij kwam er ook iets heel anders uit (rechten) dan dat ik in gedachten had (tandheelkunde).
Oud 24-04-2004, 23:33
Verwijderd
Die test zegt dat een duits-talige economie-opleiding iets voor me is... Ehm.. nee dank je

En als tweede Tolk-Vertaler, iets wat wel dichtbij hetgeen komt wat ik nu doe.

Vervolgens bedrijfseconomie, accountancy, bedrijfskundige informatica, HEBO... allemaal dingen die me niet echt iets lijken. Economie is leuk, maar zó leuk? Nee...

En dan nog Communicatie, Boekhandel en Uitgeverij (?!), Journalistiek, Mens en Informatica... Dingetjes die ik wel geinig vind, maar niet serieus genoeg neem om te studeren.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 23-04-2004 @ 23:51 :
Die beroepentest van de Fontys is veel langer dan 25 vragen, en ik vind hem ook vrij objectief, dus ik snap niet waar je nou over zeurt.
Ah, verkeerd gelezen: " Als je je e-mailadres hebt ingevuld krijg je de eerste 25 resultaten per e-mail toegezonden."
Hoe het zij: ik kijk met argusogen als mijn persoonsgegevens worden gevraagd - dat betekent niet vele goeds.
Maar toegegeven: ik heb hem even doorgelopen - en het valt mee, maar dan is dat achteraf bekeken. Ik krijg een waslijst aan zaken die mij allen interesseren en als ik niet zou weten wat ik zou moeten studeren, dan zou ik dat na die test ook niet weten. (mijn opleiding staat overigens op de laatste plaats)

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
alluman schreef op 25-04-2004 @ 10:58 :
Ah, verkeerd gelezen: " Als je je e-mailadres hebt ingevuld krijg je de eerste 25 resultaten per e-mail toegezonden."
Hoe het zij: ik kijk met argusogen als mijn persoonsgegevens worden gevraagd - dat betekent niet vele goeds.
Maar toegegeven: ik heb hem even doorgelopen - en het valt mee, maar dan is dat achteraf bekeken. Ik krijg een waslijst aan zaken die mij allen interesseren en als ik niet zou weten wat ik zou moeten studeren, dan zou ik dat na die test ook niet weten. (mijn opleiding staat overigens op de laatste plaats)
ik kreeg juist onzettend veel dingen die ik absoluut niet wou doen maar waar ik wel goed in was
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 10:13
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-04-2004 @ 14:21 :
Ik vind hem prima. Mijn keus van studie staat op 3 en mijn tweede keus staat op 9. Dat vind ik een zeer behoorlijke score voor een beroepentest!
Oud 25-04-2004, 15:13
Verwijderd
Ik heb een beroepentest gedaan en daar kwamen zes eventuele studies uit die goed bij mij passen. Na heel veel voorlichtingsdagen heb ik uiteindelijk toch voor één van die studies gekozen. Die tests op internet zijn vaak niet objectief en betrouwbaar, je kunt beter langs een psycholoog gaan!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 15:48
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Deze is wel een aardige.
klopt wel een beetje.

Ik had:
Levensmiddelentechnologie (WO)
Wiskunde (WO)
Bodem, water en atmosfeer (WO)
Bos- en Natuurbeheer (WO)
Hoger Laboratoriumonderwijs (HBO)
Milieuhygiëne (WO)
Sterrenkunde (WO)
Milieukunde (WO)
Bestuurlijke informatiekunde (WO)
Econometrie (WO)
Fysische geografie (WO)
Algemene natuurwetenschappen (WO)
Informatica (WO)
Technische natuurkunde (WO)
Levensmiddelentechnologie (HBO)
Farmacie (WO)
Kunstmatige intelligentie (WO)
Natuurkunde (WO)
Technische Natuurkunde (HBO)
Bewegingswetenschappen (WO)
Landbouwtechniek (WO)
Sport- en Bewegingseducatie (HBO)
Algemene Operationele Technologie (HBO)
Technische informatiekunde (WO)
Economie (WO)

maar waar ik ook veel interesse in heb is in pedogogiek en dergelijke opleidingen.
Oud 25-04-2004, 19:19
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-04-2004 @ 19:17 :
Ooit geleerd hoe je hersenen werken? Je kunt die vragen niet objectief beantwoorden, omdat je al weet met welke vragen je waar uitkomt, hierdoor zal je idd op geneeskunde uitkomen...

Daarnaast is een uitzondering de bevestiging van de regel...
Dat klopt natuurlijk, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. De vragen vond ik niet zo doorzichtig als vaak bij dat soort testen (lijkt nederlands studeren je leuk? etc. etc.) , en nadat ik alle vragen had beantwoord verwachtte ik dat er een technische studie uit zou komen maar dat was niet het geval bij de eerste drie studies. En uiteraard klopt de uitkomst niet voor iedereen, maar voor een aanzienlijk percentage zal het wel redelijk kloppen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:49
Fleur
Fleur is offline
Die test vind ik ook wel goed, iig de beste die ik tot nu toe gedaan heb.

Bij mij kwamen er de volgende opleidingen uit, ik heb geprobeert het zo 'objectief' mogelijk in te vullen en niet teveel aan te sturen op mijn huidige opleiding, maar dat is vrij moeilijk. Ik heb zo'n test ook eigenlijk helemaal nodig, maar ben nou eenmaal test-verslaafd

Creatieve Therapie (HBO)
Sociaal Pedagogische Hulpverlening (HBO)
Logopedie (HBO)
Pedagogische hulpverlening (MBO)
Verpleegkunde (lerarenopleiding) (HBO)
Fysiotherapie (HBO)
Oefentherapeut Mensendieck/Cesar (HBO)
Kinderverzorging (MBO)
Ergotherapeut (HBO)
Pedagogiek (HBO)
Reageren

Regels voor berichten