Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2004, 17:57
Chaucus
Chaucus is offline
Tja, ik heb nu ook ns n vraag. Het gaat over de pc van mn ouders, dus ik kan niet zelf nu wat uitproberen of checken.

Maar het probleem is dus dat bij het opstarten de pc keurig zn werk doet tot het moment dat hij het bureaublad moet produceren.
Na het startscherm van Win XP (met die blauwe blokjes, die van links naar rechts gaan ) volgt altijd kort een zwart scherm en dan het bureaublad.
Nu komt echter na het zwarte scherm heel kort een blauw scherm en de pc reboot. En dat blijft ie dus doen.....

Is er iemand die suggesties heeft waar dit aan zou kunnen liggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2004, 18:41
Rob
Rob is offline
Haha, dit had ik toen ik een fout bij de computer van m'n ex maakte. Er treed een kritieke fout op tijdens het booten, en Windows XP heeft een functie dat als er een kritieke fout is tijdens het booten, dat ie opnieuw opstart. Je blijft in die loop zitten tot de fout weg is.

Je kunt proberen het via veilige modus te herstellen (druk op F8 tijdens het booten), maar ik denk niet dat je erin komt... Lukt het wel, dan is er misschien nog hoop.

Maar wat ik moest doen is alles opnieuw installeren. Dat was het enige dat bij mij werkte. Veel succes!
Oud 30-04-2004, 18:43
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Rob schreef op 30-04-2004 @ 19:41 :
Haha, dit had ik toen ik een fout bij de computer van m'n ex maakte. Er treed een kritieke fout op tijdens het booten, en Windows XP heeft een functie dat als er een kritieke fout is tijdens het booten, dat ie opnieuw opstart. Je blijft in die loop zitten tot de fout weg is.

Je kunt proberen het via veilige modus te herstellen (druk op F8 tijdens het booten), maar ik denk niet dat je erin komt... Lukt het wel, dan is er misschien nog hoop.

Maar wat ik moest doen is alles opnieuw installeren. Dat was het enige dat bij mij werkte. Veel succes!
Dankje...volgende week ben ik thuis...zal t ns proberen....ik weet mensen die niet blij zijn als er opnieuw geinstalleerd moet worden.....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:58
Svavl
Svavl is offline
Van een bootdisk af booten kan misschien ook helpen.

En anders vanaf * booten, dan kan je backups maken en alsnog alles herinstallen.

* Die linuxversie die van cd te booten is en niet geinstalleerd hoeft te worden. Euh....Knoppix, isn't it?
Oud 01-05-2004, 14:12
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Svavl schreef op 30-04-2004 @ 19:58 :
Van een bootdisk af booten kan misschien ook helpen.

En anders vanaf * booten, dan kan je backups maken en alsnog alles herinstallen.

* Die linuxversie die van cd te booten is en niet geinstalleerd hoeft te worden. Euh....Knoppix, isn't it?
Die versie hebben we ook nog. We gaan eens kijken wat we er mee kunnen. Volgend weekend ben ik weer daar...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten