Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2002, 20:15
Duq
Duq is offline

1 klein tekeningetje waar ik nog steeds mee bezig ben, ik wou eigenlijk gewoon vragen wat jullie er van vinden tot nu toe. Dit is trouwens mijn eerste inkleur poging ^_^

Laatst gewijzigd op 19-11-2002 om 20:17.
Advertentie
Oud 19-11-2002, 21:03
Verwijderd
Kijk, dit is nu iets waarvan ik zeg: Bést cool goser!

Je kleurgebruik hint naar een cartoonachtige stijl, ik weet niet of dit ook de bedoeling is, maar hij ziet er vrij vetjes uit!
Oud 19-11-2002, 21:34
Vlooienband
Vlooienband is offline
De kleuren maken het een beetje onduidelijk.

Desondanks vind ik het een hele mooie tekening. Bravo.
Oud 19-11-2002, 21:39
Verwijderd
De verhoudingen lijken me niet helemaal te kloppen... iets te korte benen en te brede schouders. Ijzerwerk is supercool gekleurd tho
Oud 19-11-2002, 21:47
NecroDopey
NecroDopey is offline
Citaat:
Morgan schreef:
De verhoudingen lijken me niet helemaal te kloppen... iets te korte benen en te brede schouders. Ijzerwerk is supercool gekleurd tho
*snik* Wilde net hetzelfde zeggen
Oud 19-11-2002, 21:50
DaDude
DaDude is offline
ik ga niks aan merken ik ga gewoon zeggen *WAUW*
Oud 19-11-2002, 22:10
LiNiaaL
LiNiaaL is offline
en de capuchon zit opmerkelijk scheef.

verder wel cool
Oud 19-11-2002, 22:11
Duq
Duq is offline
ja dat van de verhoudingen had ik ook al gemerkt, maar ben te lui om het te veranderen ^_^ Het probleem is eigenlijk dat ik hem gelijk op mijn iBook getekend heb met een wacom en niet echt een voorschets heb gebruikt, wou eigenlijk alleen inkleuren leren eigenlijk, dus dan krijg je dat ^_^. Maar ik ben er toch tevreden mee, vooral omdat ik nog nooit echt heb ingekleurd. Morgen ff op school een achtergrondje maken.

Volgende keer dat ik weer ga inkleuren eerst zorgen dat er een voorschets is ^_^

Laatst gewijzigd op 19-11-2002 om 22:15.
Oud 19-11-2002, 22:36
kandyrat
kandyrat is offline
supercool! maar dat wist je al

Oud 19-11-2002, 22:38
Verwijderd
Probeer wat meer beweging te laten suggereren, iets dynamischer mag best.
Oud 19-11-2002, 22:39
p-chez
p-chez is offline
Erg cool ja. Ik vind alleen die .. 'lens-flare' achtige witte flats rechtsboven niet mooi.

Oh en die verhoudingen, dit ziet er ook niet uit als een normaal mens, dus waarom zouden de verhoudingen dan moeten kloppen?
Oud 19-11-2002, 22:49
Verwijderd
verhoudingen kloppen niet helemaal, benen zijn ietwat raar en vin die metalen schouderbladen erg eh, gemaakt zeg maar is wel heeel erg glimmend, ziet er zo wat "opgelegd"uit
Oud 19-11-2002, 22:57
Duq
Duq is offline
Ik ben ook nog steeds bezig met de tekening, maar zoals ik al zei was deze eigenlijk alleen bedoelt om kleuren te oefenen, dan let ik niet heel erg op verhoudingen wat ik wel had moeten doen bij nader inzien. Die witte flash rechsboven in is een indicatie voor me zelf voor de lichtval trouwens, dat flash ding veranderd ook nog, hangt van de achtergrond af. Die schouderbladen wil ik nog wat gladder maken en beschadigingen erop aanbranden. Om het nog een keer te zeggen, hij is nog niet af ^_^
Oud 20-11-2002, 09:34
Verwijderd
Rare mouwen, vage gespierde armen en te korte benen; verhoudingen kloppen dus inderdaad niet...
Als die benen iets langer worden getekend ziet het er al wat beter uit.
De lichtval vind ik ook niet mooi.
Misschien kan je ook watvan het gezicht laten doorschemeren van onder die kap.

De cape is goed gelukt, maar beetje te onopvallend.
Oud 20-11-2002, 13:45
Duq
Duq is offline
omdat ik toch niks op school had te doen heb ik hem maar aangepast (god I love my notebook ^_^) Er zijn een paar subtiele veranderingen doorgevoerd. Maar de lichtval zal pas echt goed uitkomen zodra ik met een achtergrond klaar ben. En aangezien ik nog nooit een boom in mijn leven heb getekend kan dat wel even duren ^_^

Oud 20-11-2002, 14:41
DarkCat
DarkCat is offline
Ik vind m wel heel cool..

enneuh.. ben je verslaafd aan "^_^" ?
Oud 20-11-2002, 14:46
Ieke
Ieke is offline
De 2e is leuker. Alleen vind ik de cape nog wat aan de vage kant. Hij is leuk hoor.
Oud 20-11-2002, 15:01
Duq
Duq is offline
die cape komt idd wat vaag over, om eerlijk te zijn heb ik geen idee waarom die zo apart uitwaait, ik ga hem denk ik ook iets groter maken dat die meer klopt. plus dat die cape bijna niet te zien is op een normaal beeldscherm vind ik ook niet echt super.

@Dark cat: ^_^ roeleert, ik ben bezig met een eenmanskruistocht om te zorgen dat ^_^ de vervanger word van .

Om eerlijk te zijn ben ik een paar andere fora gewend waar ^_^ ook een smiley is vandaar ^_^

edit] ik vergeet dit gewoon, allemaal bedankt voor het positieve commentaar en de opbouwende kritiek ^_^ (weer die smiley )

Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 16:14.
Oud 20-11-2002, 16:17
Darvan
Darvan is offline
Kewl, vind de hoenoemjezoiets-jasdingus te licht
Oud 20-11-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik vind m wel heel cool..

enneuh.. ben je verslaafd aan "^_^" ?
Is daar iets mis mee dan >_<
Oud 20-11-2002, 18:21
p-chez
p-chez is offline
Iedereen zeikt nog steeds over de verhoudingen:

Citaat:
p-chez schreef:

Oh en die verhoudingen, dit ziet er ook niet uit als een normaal mens, dus waarom zouden de verhoudingen dan moeten kloppen?
je gaat toch ook niet zeggen als je een tekening van een of andere ork ofzo ziet, dat de verhoudingen niet kloppen... bijv.
Oud 21-11-2002, 08:53
Verwijderd
Van orcs kloppen de verhoudingen meestal wel

Het gaat er in ieder geval om dat dit een mensachtig lichaam moet voorstellen, dan kan je ook wat menselijke verhoudingen verwachten vind ik...
Oud 21-11-2002, 10:26
Verwijderd
Het heeft hier ook niet zoveel te maken met anatomisch correct zijn, maar meer met hoe het voor het oog is. Iedereen kan zien dat het bovenlichaam van dat figuur enorm is, vanwege die grote mouwen. Dat staat niet mooi in contrast met het relatief dunne onderlichaam.

Ik denk dat het het meest aan de mouwen ligt.

LUH-3417
Oud 21-11-2002, 20:02
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
r3sp3ct.voor.die.keep

Oud 22-11-2002, 19:25
empyrian
empyrian is offline
zeker niet slecht
Advertentie
Oud 27-11-2002, 13:50
Verwijderd
Ik geloof niet dat je het zelf zo mooi hebt gekleurd.
maar het ziet er wel heel bruut uit
En die verhouding >>> als je er tegen aankijkt vanuit een vogelperspectief (of iig het idee van een vogelperspectief)
valt het best mee
Oud 27-04-2004, 15:45
Duq
Duq is offline
Citaat:
Bazz schreef op 27-11-2002 @ 14:50 :
Ik geloof niet dat je het zelf zo mooi hebt gekleurd.
maar het ziet er wel heel bruut uit
En die verhouding >>> als je er tegen aankijkt vanuit een vogelperspectief (of iig het idee van een vogelperspectief)
valt het best mee
Sorry voor de late reactie ^_^

Maar naar anderhalf jaar moet ik toch nog even reageren ^_^

Ik heb hem zelf ingekleurt, in die tijd gebruikte ik nog dodge en burn om te kleuren en daarna smudge. In photoshop natuurlijk. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik het laatste anderhalf jaar voldoende geleerd heb om de meeste fouten in deze tekeing te voorkomen.

ps: Ik ben trouwens toegelaten op de HKU, en hoop daar verder te ontwikkelen. Toch wel leuk om deze tekening terug te zien, het was de eerste tekening waar ik echt tijd in had gestoken. En de reacties die de tekening had veroorzaakt waren genoeg motivatie om door te gaan naar de HKU. I thank you all for that ^_^

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 15:47.
Oud 27-04-2004, 16:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Duq schreef op 27-04-2004 @ 16:45 :
Sorry voor de late reactie ^_^

Maar naar anderhalf jaar moet ik toch nog even reageren ^_^
Dat had je wel even eerder kunnen bedenken.

Regels voor berichten