Hmmmm....
Ik weet wel dat het niet het eind van de wereld is als het uitgaat met iemand.. dat ik er weer overheen kom.. dat weet je de eerste keer niet zo goed, dan denk je dat je wereld vergaat, je niet meer zonder hem kan leven, enz.
Maar aan de andere kant, bij m'n eerste echte vriendje (ik was 16) had ik 3 dagen niks gegeten, daarna weer wel, ging ik uit en was ik erover heen. Want het was toch duidelijk, hij had een ander, hij hoefde me niet meer.
Bij m'n 2e vriendje duurde het een maand, want hij deed vaag. Hij zei niet gewoon "ik voel niks meer voor je". Dus ik bleef maar hoop hebben, hoopte dat hij toch nog op afspraken zou verschijnen, enz.
Dus: weten dat je er wel weer overheen komt kan een soort geruststelling zijn, je weet dat je je nu kut voelt, maar ook dat het straks beter zal gaan.
Maar de pijn zal (voor mij iig) niet minder erg zijn. Want mijn hoop wordt niet minder, ik ga wel denken van "hij zal ook wel niet te vertrouwen zijn", maar ik ga wel hopen dat hij toch te vertrouwen is. Iedere keer weer.. rationeel (stom woord

) gezien kan ik denken "ook hij zal me straks op een lullige manier dumpen" maar qua gevoel ligt dat anders. Ik wil en hoop dat hij echt van me houdt en daar klamp ik me aan vast, iedere keer weer. Ik kan me dus vanwege m'n hoop niet écht op een teleurstelling voorbereiden.. rationeel gezien wel, maar qua gevoel niet.