Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 20:31
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hai,
Ik heb een hele goede vriendin, ze is moslim, maar heeft buiten de weet van haar ouders om een vriendje. Ze zijn wel seksueel actief, maar ze doen het zeg maar niet. Ze is niet aan de pil en haar menstruatiecyclus is heel onregelmatig (meestal elke 3 weken, soms 4weken, een tijd geleden elke 5 weken). Zaterdag 27 maart is zij ongesteld geworden( 2.5 week na haar vorige periode, waarschijnlijk door stress). De dinsdag daarna (30 maart) was het bijna over en was ze bij haar vriendje. Ze hebben (naakt) wat liggen knuffelen en zij heeft hem bevredigd en hij haar. Ze weet niet meer of hij is klaargekomen, maar iig, de mogelijkheid bestaat (een zeer geringe mogelijkheid naar haar mening) dat hij zijn sperma of voorvocht heeft aangeraakt en daarna met die vinger in haar is gekomen. Ze is nog niet ongesteld (eigenlijk nog niet overtijd) maar ze heeft wel een raar gevoel in haar buik en een opgezette buik. Omdat ze ontzettend grote problemen krijgt als ze zwanger is, maakt ze zich erg druk. Hoe groot is nou de kans? Of kan ze nou zwanger zijn, want 3 dagen nadat je ongesteld word, ben je toch nog niet vruchtbaar? Of gaat er als je zo snel achter elkaar ongesteld wordt het oude (onbevruchte) eitje niet weg? (sorry weet niet hoe ik het anders moet formuleren)
Oud 21-04-2004, 20:53
rare kwast
rare kwast is offline
een oud eitje is toch niet meer vruchtbaar (mocht het niet worden afgevoerd tijdens de menstruatie)
en na drie dagen dan is het slijmvlies nog niet opgebouwd zodat het een eicel kan ontvangen, tel dr ongeveer 3 dagen bij op (voor de bevruchting) dan kom je op 6 dagen ik denk dat de kans heel klein is
Oud 21-04-2004, 21:10
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 21-04-2004 @ 21:31 :
Hai,
Ik heb een hele goede vriendin, ze is moslim, maar heeft buiten de weet van haar ouders om een vriendje. Ze zijn wel seksueel actief, maar ze doen het zeg maar niet. Ze is niet aan de pil en haar menstruatiecyclus is heel onregelmatig (meestal elke 3 weken, soms 4weken, een tijd geleden elke 5 weken). Zaterdag 27 maart is zij ongesteld geworden( 2.5 week na haar vorige periode, waarschijnlijk door stress). De dinsdag daarna (30 maart) was het bijna over en was ze bij haar vriendje. Ze hebben (naakt) wat liggen knuffelen en zij heeft hem bevredigd en hij haar. Ze weet niet meer of hij is klaargekomen, maar iig, de mogelijkheid bestaat (een zeer geringe mogelijkheid naar haar mening) dat hij zijn sperma of voorvocht heeft aangeraakt en daarna met die vinger in haar is gekomen. Ze is nog niet ongesteld (eigenlijk nog niet overtijd) maar ze heeft wel een raar gevoel in haar buik en een opgezette buik. Omdat ze ontzettend grote problemen krijgt als ze zwanger is, maakt ze zich erg druk. Hoe groot is nou de kans? Of kan ze nou zwanger zijn, want 3 dagen nadat je ongesteld word, ben je toch nog niet vruchtbaar? Of gaat er als je zo snel achter elkaar ongesteld wordt het oude (onbevruchte) eitje niet weg? (sorry weet niet hoe ik het anders moet formuleren)
drie dage na ongesteld zijn kun je nog niet zwanger worden? was dat maar waar. Ongesteldheid en ovulatie liggen los van elkaar. het moment dat er een nieuw eitje vrijkomt (ovulatie) kan tegerlijk zijn met het moment waarop je je oude eitje kwijtraakt (menstruatie). De ovulatie kan namelijk verschuiven door meer/minder beweging, veranderd eetpatroon, of zelfs stress vanwege je irritante vader die 's ochtends de badkamer bezet houd als jij je verslapen hebt. Periodieke onthouding = (op "voor het zingen de kerk uit" na) de meest onbetrouwbare manier van anticonceptie!!!!! Zelfs als is er maar een klein beetje voch in de buurt van haar vagina gekomen, dan kan ze nog steeds zwanger raken. Voor een morning afterpil is het te laat. Die moet max. drie dagen na de onveilige seks moeten worden ingenomen. Waarschijnlijk kan ze nog wel een overtijdbehandeling krijgen (lijkt op abortus), mar deze kan pijnlijk zijn heb ik gelezen. Helaas zit er niets anders op (als ze zwanger is, dan hé?), want als ze zwanger is, kan ze dat niet eeuwig verbergen wat vroeg of laat komt die baby dan echt wel tevoorschijn, ready or not.
Overigens: artsen hebben zwijgplicht, maar als ze het prettiger vind kan ze misschien naar een rutgershuis gaan
Oud 21-04-2004, 21:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 21-04-2004 @ 21:53 :
een oud eitje is toch niet meer vruchtbaar (mocht het niet worden afgevoerd tijdens de menstruatie)
en na drie dagen dan is het slijmvlies nog niet opgebouwd zodat het een eicel kan ontvangen, tel dr ongeveer 3 dagen bij op (voor de bevruchting) dan kom je op 6 dagen ik denk dat de kans heel klein is
maar de kans is er wel. En die is lang niet zo klein als jij denkt (it has happened before )
Oud 21-04-2004, 21:39
Mira Dos Santos
Dus is er een hele grote kans dat ze zwanger is?
Ze kan geen abortus plegen..want ze kan nergens heen zonder dat haar familie daar weet van heeft.
Oud 21-04-2004, 23:27
Verwijderd
Nou 'hele grote kans' is wel erg overdreven. De kans bestaat wel ja, maar omdat ze nu zo gaat zitten stressen wordt ze waarschijnlijk alleen nog maar later ongesteld.
En waarom kan ze nergens heen zonder dat haar ouders dat weten, terwijl ze tegelijk misschien zwanger is van een jongen waarvan haar ouders het bestaan niet kennen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 08:11
Mira Dos Santos
Citaat:
krullevaar schreef op 22-04-2004 @ 00:27 :
Nou 'hele grote kans' is wel erg overdreven. De kans bestaat wel ja, maar omdat ze nu zo gaat zitten stressen wordt ze waarschijnlijk alleen nog maar later ongesteld.
En waarom kan ze nergens heen zonder dat haar ouders dat weten, terwijl ze tegelijk misschien zwanger is van een jongen waarvan haar ouders het bestaan niet kennen?
Die jongen is mijn buurjongen, dus zegt ze dat ze naar mij toegaat en loopt haar vader/broer met haar mee naar mij toe. Als ze weg zijn loopt ze dus een huisje verder.
Oud 22-04-2004, 10:45
Verwijderd
mensen, jaag haar zo toch geen angst aan, de kans is zo goed als nihil! ze hebben niet eens geslachtsgemeenschap gehad! de kans dat ze zwanger is, is volgens mij ongeveer even groot als de kans dat je zwanger wordt wanneer je (als je wél seks hebt) de pil neemt, een condoom gebruikt, hij niet is klaargekomen EN jij je regels pas gehad hebt.

overdrijf anders...

"er is een kans" jezus christus

als dat meisje zwanger is ben ik de paus...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:06
Verwijderd
Nouja, er is wel een kans, maar die is dus wél heel klein. Ja, het is wel eens gebeurt dat iemand zo zwanger raakt, maargoed, het is ook wel eens gebeurt dat er een meteoor met een omtrek van meer dan twee kilometer op aarde neerstortte en daar maak je je toch ook niet druk om.

Geen zorgen maken dus, en als ze overtijd is eventueel een testje doen voor de zekerheid, maar hoogstwaarschijnlijk is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:01
Verwijderd
anders koop je gewoon een zwangerschapstest, die geeft gelijk duidelijkheid. Dan weet ze tenminste waar ze aan toe is.
maar de kans dat ze zwanger is is echt nihiel.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 15:34
rare kwast
rare kwast is offline
het kan wel dat uvulatie en ongesteld heid samen vallen maar dan nog is er niet om het eitje in op te vangen.....
Oud 22-04-2004, 20:05
SuperSanne
SuperSanne is offline
kleine kans, grote kans, nihil.... Punt blijft gewoion dat wanneer er voorvocht of sperma in de buurt van de vagina komt (bijv. als er wat aan die jongen z'n vinger zat), ze zwanger kan raken. Punt. Verder is periodieke onthouding de stomste voorbehoedsmethode die je kan bedenken. Zelf vrouwen die heel regelmatig ongesteld worden kunnen vruchtbaar zijn vlak nadat ze hun regels hebben gehad. En het meisje in kwestie is heel onregelmatig dus bij haar is de kans zelfs nog groter dat ze op dat moment vruchtbaar was!
Ze moet gewoon naar de huisarts. Als ze een overtijdbehandeling wil (voor abortus is het nog te vroeg) kan dat zonder dat ook maar iemand daarachter komt. Ze moet alleen wel opschieten, want als ze te lang wacht kan die overtijidbehandeling ook niet meer en moet ze een abortus. En dat is een stuk minder prettig.
Oud 22-04-2004, 20:09
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-04-2004 @ 16:34 :
het kan wel dat uvulatie en ongesteld heid samen vallen maar dan nog is er niet om het eitje in op te vangen.....
verklaar jij dan eens waarom het al heel vaak is gebeurt dat vrouwen zwanger werden omdat ze dachten dat sexs vlak na hun regels wel veilig zou zijn?
Oud 22-04-2004, 20:33
Mira Dos Santos
Probleem is dus dat zij niet gewoon naar de huisarts kan.
Oud 22-04-2004, 21:04
MieX
MieX is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 22-04-2004 @ 21:33 :
Probleem is dus dat zij niet gewoon naar de huisarts kan.
Waarom niet dan? niemand hoort wat er in de spreekkamer wortd gezegd en de huisarts mag er ook niks over zeggen, en anders kan ze (zoals al eerder gezegd, of als ze niet durft/wil, jij of een andere vriendin voor haar) een zwangerschapstest kopen en zeker weten of ze zich zorgen moet maken of niet.
Oud 22-04-2004, 21:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MieX schreef op 22-04-2004 @ 22:04 :
Waarom niet dan? niemand hoort wat er in de spreekkamer wortd gezegd en de huisarts mag er ook niks over zeggen, en anders kan ze (zoals al eerder gezegd, of als ze niet durft/wil, jij of een andere vriendin voor haar) een zwangerschapstest kopen en zeker weten of ze zich zorgen moet maken of niet.
zwangerschapstest uit de winkel:
zwanger = zeker zwanger
niet zwanger = waarschijnlijk niet zwanger, maar zwangerschap niet helemaal uitgesloten.

Ze kan beter gewoon naar de arts gaan (Mira Dos Santos: voor de miljoenste keer, ze kan wel naar de huisarts, want deze heeft zwijgplicht en als ze een overtijdbehandeling krijgt kan dat zo geregeld worden dat niemand er ooit achter zal komen)
Oud 22-04-2004, 21:33
Divina Flor
Divina Flor is offline
De kans lijkt me behoorlijk klein. Maar koop alsjeblieft een zwangerschapstest uit de winkel. Vraag om de betrouwbaarste (predictor geloof ik), is iets van 10 euro ofzo. En als zij het niet durft te kopen (stel), dan kan haar vriendje het toch wel doen?
Oud 22-04-2004, 21:41
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 22-04-2004 @ 22:15 :
zwangerschapstest uit de winkel:
zwanger = zeker zwanger
niet zwanger = waarschijnlijk niet zwanger, maar zwangerschap niet helemaal uitgesloten.

Ze kan beter gewoon naar de arts gaan (Mira Dos Santos: voor de miljoenste keer, ze kan wel naar de huisarts, want deze heeft zwijgplicht en als ze een overtijdbehandeling krijgt kan dat zo geregeld worden dat niemand er ooit achter zal komen)
Volgens mij heb je de posts van Mira niet goed gelezen. Ze heeft namelijk gezegd dat haar vriendin nergens heen kan gaan zonder dat haar ouders het weten. Als ze naar Mira toe gaat, brengt haar vader of haar broer haar.
Ze kan dus niet 'zomaar' naar de huisarts gaan.

@ Mira Dos Santos: Wat wel een oplossing kan zijn, is dat ze naar jou gaat, en dat jullie dan samen naar de huisarts gaan. Dan maak jij gewoon een afspraak. Dan weet haar broer of haar vader er ook niets van af.
Suc6 iig!
Oud 23-04-2004, 10:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 22-04-2004 @ 22:41 :
Volgens mij heb je de posts van Mira niet goed gelezen. Ze heeft namelijk gezegd dat haar vriendin nergens heen kan gaan zonder dat haar ouders het weten. Als ze naar Mira toe gaat, brengt haar vader of haar broer haar.
Ze kan dus niet 'zomaar' naar de huisarts gaan.

@ Mira Dos Santos: Wat wel een oplossing kan zijn, is dat ze naar jou gaat, en dat jullie dan samen naar de huisarts gaan. Dan maak jij gewoon een afspraak. Dan weet haar broer of haar vader er ook niets van af.
Suc6 iig!
*schaamt zich*

dat van die afspraak is wel een goed idee en als jij niet kan mira, kan ze dan niet naar school en zeggen dat ze tot het 9de les heeft terwijl ze igenlijk al heel vroeg vrij is? kan ze na school naar de dokter, en weer terug naar school waar ze opgehaalt wordt. Dan loop je ook niet het risico dat terwijl zij "bij jou" is, haar vader "heel toevallig" langskomt/opbelt omdat hij haar moet spreken, en dat zij vervolgens opeens niet daar blijkt te zijn... (dat risico loopt ze trouwens ook als ze bij haar vriendje is... daar moet ze eigenlijk wel wat op verzinnen anders is ze er gloeiend bij als haar vader argwaan krijgt )
Oud 23-04-2004, 12:24
Midget
Midget is offline
toen je dat zei van die opgezette buik...d8 ik bij mezelf...

blijf van de kebab af fatima
nee, serieus...
hoe kun je nou een dikke buik hebben van het mogelijk in contact komen met sperma na zo'n korte tijd.
mijn ex d8 ook dat ze zwanger was (dom wijf)
ze ging helemaal foto's maken met haar webcam om te laten zien hoe dik haar buik al wel niet was!
paar dagen daarna begonnen de rooie feestdagen.
trut.

zoals gezegt
ze is heus niet zwanger

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:30
Verwijderd
@ Mira Dos Santos: je kunt voor haar een zwangerschapstest kopen en dan kan je vriendin zich bij jou testen. Maar de kans erop is echt zoo klein.

@ Supersanne: je praat iemand zo wel heel makkelijk iets aan, zodat die persoon zich alleen maar meer zorgen maakt en tegenwoordig maakt je overal kans op..

Sperma kan (geloof ik) maar iets van 10min buiten het lichaam leven en zou het sperma erin komen, dan heeft het nog een lange weg te gaan, want normaal wordt het sperma erin gespoten en hoeft deze niet aan het begin van de vagina te beginnen met 'zwemmen'.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 19:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Lean schreef op 23-04-2004 @ 13:30 :
@ Mira Dos Santos: je kunt voor haar een zwangerschapstest kopen en dan kan je vriendin zich bij jou testen. Maar de kans erop is echt zoo klein.

@ Supersanne: je praat iemand zo wel heel makkelijk iets aan, zodat die persoon zich alleen maar meer zorgen maakt en tegenwoordig maakt je overal kans op..

Sperma kan (geloof ik) maar iets van 10min buiten het lichaam leven en zou het sperma erin komen, dan heeft het nog een lange weg te gaan, want normaal wordt het sperma erin gespoten en hoeft deze niet aan het begin van de vagina te beginnen met 'zwemmen'.
Ik probeer niemand wat aan te praten, ik leg gewoon de feiten op tafel. alles wat ik zeg is bewezen. De kans dat ze zwanger is, is niet bepaald astronimisch groot, maar hij is er wel!!! Er zijn niet zoveel meisjes die zwanger raken op deze manier, dus de kans dat ze zwanger is, is klen... maar het is wel erg link om nu een houding aan te nemen van "och... ik hoor vast niet bij die paar meisjes... zoiets overkomt toch alleen anderen?". Want wat als ze, hoe klein de kans ook is, WEL bij die paar meisjes hoort? dan zit ze daar over een paar maanden ("pap, wat bedoel je met 'je buik zwelt op', dat is gewoon een speling van het licht"). Normaals: ik zeg niet dat ze nu acuut moet overschakelen nar stresskip-modus, maar ik zeg wél dat even een geheim bezoekje aan de huisarts (manieren waren al gepost) een hoop ellende kan voorkomen, en als ze niet zwanger blijkt te zijn kan ze tenminste met een gerust hart gaan slapen
Oud 26-04-2004, 09:26
Mira Dos Santos
Wanneer kan je een zwangerschapstest doen? (uit winkel)?
Oud 26-04-2004, 09:33
pyres
pyres is offline
elk moment vande dag
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 26-04-2004 @ 10:26 :
Wanneer kan je een zwangerschapstest doen? (uit winkel)?
vanaf het moment dat je ongesteld had moeten zijn is ie het meest betrouwbaar.

is het anders mogelijk dat zij een bekertje urine meegeeft en dat jij ermee naar de dokter gaat? Voor een zwangerschapstest bij de dokter is toch ook alleen maar urine nodig of nog meer? (vraag aan anderen)
Oud 26-04-2004, 13:55
rare kwast
rare kwast is offline
voor een zwangerschapstest heb je alleen urine nodig en een test is de eerst 5 maanden het betrouwbaarst
(maar na 2 maanden ga je toch wel dieper nadenken)
Oud 26-04-2004, 22:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
die zwangerschapstest heeft alleen zin als je juist wél zwanger wilt worden! want voor de uitslag geld:

zwanger -> je bent 100% zeker weten zwanger
niet zwanger -> de kans dat je zwanger bent is heel erg klein, maar nog wel aanwezig

als je zeker wilt weten of je zwanger bent: test
als je zeker wilt weten dat je niet zwanger bent: huisarts

Regels voor berichten