Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2004, 21:11
Saarah
Saarah is offline
Ik vroeg me af, volgens mn moeder moet je voor Latijn - Wetenschappen 'handig' zijn, omdat er veel proeven worden uitgevoerd enzo.
Ik dacht dat je gewoon goed moet zijn in wiskunde... Ik ben namelijk totaal niettt handig, maar ik twijfel tussen latijn - wetenschappen en latijn - moderne talen.
In talen ben ik het beste, wiskunde hou ik ook niet van, maar met wetenschappen kan je echt nog alle richtingen uit, dus ik twijfel....

Maar moet je voor latijn - wetenschappen handig zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2004, 21:27
Verwijderd
Je stelt het een beetje verwarrend maar:
Voor wetenschappelijke vakken hoef je niet handig te zijn lijkt me, het gaat er meer om of je beta-georienteerd bent en idd of je goed bent in wiskunde.
Het is belangrijk om je weten of je beter bent in wiskunde of talen want het zijn twee tegenovergestelde dingen. Anders weet je leraar het wel van jou. Maar maak je je daar niet wat te vroeg druk over?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:31
Saycheese
Saycheese is offline
Kom jij misschien uit België? Want ik heb iig nog nooit gehoord van latijn-wetenschappen of latijn-moderne talen.
Als dat zo is, is het misschien handig om even te vertellen wat dat precies inhoudt, aangezien de meeste mensen hier niet tot weinig bekend zijn met het Belgisch schoolsysteem. Als we dat weten, kunnen we je misschien beter helpen.
Oud 22-04-2004, 21:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-04-2004 @ 22:27 :
Je stelt het een beetje verwarrend maar:
Voor wetenschappelijke vakken hoef je niet handig te zijn lijkt me, het gaat er meer om of je beta-georienteerd bent en idd of je goed bent in wiskunde.
Het is belangrijk om je weten of je beter bent in wiskunde of talen want het zijn twee tegenovergestelde dingen. Anders weet je leraar het wel van jou. Maar maak je je daar niet wat te vroeg druk over?
Volgend jaar moet ik kiezen tussen Latijn - Wetenschappen (dus met veel wiskunde) of Latijn - Moderne Talen.
Ik ben beter in talen, maar als je geen latijn - wetenschappen hebt gevolgt, kun je volgens mij bepaalde richtingen niet meer kiezen.
Ik twijfel tussen de studies: rechten, en eventueel voor chirurg ofzo. Maar heb je voor chirurg geen wiskunde nodig? En als je geen wiskunde gevolgt hebt, kun je die opleiding dan nog volgen?
Pfff ik weet het echt niet, ik was er redelijk zeker van dat ik Talen ging volgen maar ik weet het echt niet meer
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:33
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 22-04-2004 @ 22:31 :
Kom jij misschien uit België? Want ik heb iig nog nooit gehoord van latijn-wetenschappen of latijn-moderne talen.
Als dat zo is, is het misschien handig om even te vertellen wat dat precies inhoudt, aangezien de meeste mensen hier niet tot weinig bekend zijn met het Belgisch schoolsysteem. Als we dat weten, kunnen we je misschien beter helpen.
Ik kom uit Belgie ja .

Latijn Wetenschappen: meer wiskunde, scheikunde, chemie, fysica, ...
Dus echt een wiskunde richting

Latijn Moderne Talen: meer talen . Dus meer Frans, Engels, ...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:37
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 22-04-2004 @ 22:32 :
Volgend jaar moet ik kiezen tussen Latijn - Wetenschappen (dus met veel wiskunde) of Latijn - Moderne Talen.
Ik ben beter in talen, maar als je geen latijn - wetenschappen hebt gevolgt, kun je volgens mij bepaalde richtingen niet meer kiezen.
Ik twijfel tussen de studies: rechten, en eventueel voor chirurg ofzo. Maar heb je voor chirurg geen wiskunde nodig? En als je geen wiskunde gevolgt hebt, kun je die opleiding dan nog volgen?
Pfff ik weet het echt niet, ik was er redelijk zeker van dat ik Talen ging volgen maar ik weet het echt niet meer
Ik denk dat je voor chirurg wel wetenschappen nodig hebt, voor rechten weet ik zeker van niet. Dus jij moet beslissen of je bereid bent er heel hard voor te werken om die mogelijkheden open te houden.
Oud 22-04-2004, 21:38
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 22-04-2004 @ 22:37 :
Ik denk dat je voor chirurg wel wetenschappen nodig hebt, voor rechten weet ik zeker van niet. Dus jij moet beslissen of je bereid bent er heel hard voor te werken om die mogelijkheden open te houden.
Als je wetenschappen hebt gevolgt, kan je dan ook nog rechten volgen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:43
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 22-04-2004 @ 22:38 :
Als je wetenschappen hebt gevolgt, kan je dan ook nog rechten volgen?
Ik denk dat je niet echt specifiek een richting nodig hebt om rechten te doen, dat is in Nederland iig niet zo. Maar voor geneeskunde heb je in Nederland het profiel natuur en gezondheid nodig, wat denk ik het dichtst in de buurt komt bij jouw wetenschappen.
Oud 22-04-2004, 22:19
Verwijderd
Je moet dat "Latijn" weglaten want is erg misleidend en het heeft niks met het onderwerp te maken. Chirurgie is een medische studie dat wil zeggen: biologie en wiskunde. Rechten kun je studeren met elk vakkenpakket.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:01
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 22-04-2004 @ 22:11 :
Ik vroeg me af, volgens mn moeder moet je voor Latijn - Wetenschappen 'handig' zijn, omdat er veel proeven worden uitgevoerd enzo.
Ik dacht dat je gewoon goed moet zijn in wiskunde... Ik ben namelijk totaal niettt handig, maar ik twijfel tussen latijn - wetenschappen en latijn - moderne talen.
In talen ben ik het beste, wiskunde hou ik ook niet van, maar met wetenschappen kan je echt nog alle richtingen uit, dus ik twijfel....

Maar moet je voor latijn - wetenschappen handig zijn?
voor de labo's da ge in het middelbaar krijgt moet ge totaal ni handig zijn hoor. don't worry. en je krijgt tijd genoeg om alles te doen. ik zou om die reden zeker niet wetenschappen laten vallen.
en op zoveel punten staan die labo's nu ook weer niet.
je kan ook nog altijd alles an je partner overlaten
Oud 23-04-2004, 10:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zou die wetenschappen doen. Omdat je ook de keuze Chirug laat vallen. (wetenschappen lijkt mij het zelfde als onze Nederlands natuur en gezondheid. Dat profiel heb je nodig voor geneeskunde. Dus lijkt wetenschappen me de beste keus)

Rechten kan je idd met elke stroom/richting
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 14:46
Verwijderd
Wat bedoel met handig? Dat je goed met je handen moet kunnen werken? (denk aan timmeren, dingen in elkaar prutsen, dingen niet laten vallen ?) Of dat je goed moet zijn in wiskunde/fysica/chemie etc..?

Dat eerste zou ik me niet druk om maken! Ook bij natuurvakken krijg je ook heel veel theorie, en de proefjes kan (bij ons iig) iedereen altijd prima uitvoeren. Tuurlijk gaat er wel 'ns wat mis, maar dat hoort erbij

Over 't 2e: 't is natuurlijk wel belangrijk dat je redelijk goede cijfers haalt voor de vakken in die stroming. Als je aan jezelf twijfelt: informeer eens bij je docenten!

Ik ben btw geen Belg maar een Nederlander, en heb natuurlijk wel 'n ander schoolsysteem. Maar ik denk dat mijn vakken wel ongeveer overeenkomen met latijn-wetenschappen...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 15:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 23-04-2004 @ 15:46 :
Wat bedoel met handig? Dat je goed met je handen moet kunnen werken? (denk aan timmeren, dingen in elkaar prutsen, dingen niet laten vallen ?) Of dat je goed moet zijn in wiskunde/fysica/chemie etc..?

Dat eerste zou ik me niet druk om maken! Ook bij natuurvakken krijg je ook heel veel theorie, en de proefjes kan (bij ons iig) iedereen altijd prima uitvoeren. Tuurlijk gaat er wel 'ns wat mis, maar dat hoort erbij

Over 't 2e: 't is natuurlijk wel belangrijk dat je redelijk goede cijfers haalt voor de vakken in die stroming. Als je aan jezelf twijfelt: informeer eens bij je docenten!

Ik ben btw geen Belg maar een Nederlander, en heb natuurlijk wel 'n ander schoolsysteem. Maar ik denk dat mijn vakken wel ongeveer overeenkomen met latijn-wetenschappen...
Volgens mn moeder moest je dr ook wel wat 'handig' voor zijn, dat die proeven goed lukken enzo, maar ja.
Voor wiskunde haal ik redelijk goede cijfers, ik vindt het alleen echt niet leuk. Maarja

Kun je nog veranderen later, dus van latijn - wetenschappen naar latijn - moderne talen?
Ik dacht van wel...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 23-04-2004 @ 16:32 :
Volgens mn moeder moest je dr ook wel wat 'handig' voor zijn, dat die proeven goed lukken enzo, maar ja.
Voor wiskunde haal ik redelijk goede cijfers, ik vindt het alleen echt niet leuk. Maarja

Kun je nog veranderen later, dus van latijn - wetenschappen naar latijn - moderne talen?
Ik dacht van wel...
Op mijn school moet je dan voor de talen alles wat de anderen al kennen, in de vakantie bijleren
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 23-04-2004 @ 16:32 :

Ik dacht van wel...
Ik denk niet dat je moeder gelijk heeft. Het komt alleen op grote nauwkeurigheid aan als je later een farmaceutische opleiding gaat volgen (hoe je paracetamol moet maken enzo) en dat heeft niet eens met handigheid te maken. Maar op de middelbare school echt niet hoor!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:23
clubje
clubje is offline
Als je wil Rechten doen, is het gelijk wat je doet in het middelbaar, zolang je maar Latijn doet, en dat doe je dus.
Ik zou kiezen voor Latijn-wiskunde. Dat is echt de beste richting die er is, vooral naar de volgende jaren toe.
Latijn-wetenschappen zou ik afraden omdat het echt een richting waar je een beetje van alles krijgt, maar niets echt goed.
Latijn-moderne talen is ook een goede richting, maar dan vooral als je iets wil gaan doen met talen later, maar je wil dus rechten of chirurg, dus nogmaals: ik zou gaan voor latijn-wiskunde. 8 uur als het even kan
Reageren

Regels voor berichten