Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 08:01
Elmoo
Elmoo is offline
Hallo allemaal,

Hier mijn vraag dus: Ben jij jaloers? en Hoe ga je hiermee om?
Ik best wel, maar dat is ook gewoon omdat ik zo veel van hem hou en hem niet meer kwijt wil We praten er wel eens over en soms vind ik het best irritant aan mezelf, maar ik kan er nu beter omgaan. Toen we net een relatie begonnen zat het me echt in de weg. Gelukkig, door erover te praten, kan ik nu wat luchtiger zijn.

Zowel voor de dames als heren. Ben benieuwd
Oud 01-05-2004, 08:10
Verwijderd
ik ben van mezelf niet jaloers aangelegt en heb in een relatie niet iets gehad dat ik jaloers was,oomdat ik niet jaloers hoefde te zijn, of er gewoon niks achter zocht.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 08:13
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Ja, ik ben jaloers en dat heeft mijn vriendin maar te accepteren. Als ze dat niet doet dan is het snel afgelopen en dat weet ze ook.
Oud 01-05-2004, 08:16
Verwijderd
Citaat:
W00t@n00bs schreef op 01-05-2004 @ 09:13 :
Ja, ik ben jaloers en dat heeft mijn vriendin maar te accepteren. Als ze dat niet doet dan is het snel afgelopen en dat weet ze ook.
waarom ben je dan zo jaloers? als je zo kunt zeggen dat ze maar moet pikken anders is t over? dan is dat niet dat je bang bent om haar kwijt te raken, of wel?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 08:44
ida
ida is offline
ik ben ook vrij jaloers maar daardoor voelde mn ex zich opgesloten en maakte het uit (gelukkig )
bij mn huidige vriend is het heel anders. ik ben jaloers, maar nog wel net zo ver dat ik zeg: als je beter kan krijgen moet je het doen als je het maar wel zegt. en hij is ook altijd heel eerlijk goede oplossing
je kan dus best jaloers zijn, als je maar niet doorslaat en er eerlijk met elkaar over praat....
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 08:49
Verwijderd
Misschien een beetje jaloers aangelegd, maar dat is wel gezond.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 09:09
cyntha
cyntha is offline
Ik ben een beetje jaloers
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 09:16
snoopy
snoopy is offline
nogal redelijk vrij erg jaloers
(gaat wel steeds beter, dankzij psychotherapie, maar dan af en toe... oeh... )
Oud 01-05-2004, 09:27
Verwijderd
Het verschilt heel erg.

In het begin had ik veel moeite met vertrouwen maar dat is nu helemaal over dus ik vertrouw er echt volledig op dat hij niets zal uitspoken met iemand anders. Als hij nou verliefd zou worden op een ander en daar iets mee zou willen (dat kan op zich natuurlijk altijd en daar kan ik dan ook wel bang voor zijn) dan kan ik daar wel weer mee leven. Ik heb liever dat hij helemaal gelukkig is, desnoods met een ander, dan dat hij bij mij blijft maar eigenlijk niet zo gelukkig is daarmee.

Ik kan het ook wel steeds beter onder controle houden. Ik vind het dan nog steeds niet leuk als hij iemand mooi noemt, maar ik word er niet meer chagerijnig van.

En ik zou hem bijvoorbeeld nooit vragen iets niet te doen alleen omdat ik me dan jaloers voel, want dan heeft hij echt last van die jaloezie terwijl het zijn probleem niet is. Op zich 'mag' hij dus ook best met een ander zoenen, maar daarin weet ik gewoon dat hij dat niet wil en ik zelf ook niet dus dat gebeurt dan gewoon niet. Ik zal het altijd aangeven als ik iets niet leuk vind en dan bepaald hij wat hij belangrijker vindt. Dat werkt best goed
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 09:34
Verwijderd
Slechts beschermend jaloers.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:17
Coral
Coral is offline
Een beetje wel. Ik kan er bijvoorbeeld niet goed tegen als mn eventuele vriendje een afspraak zou hebben met n 'goede' vriendin om gezellig wat te drinken of naar de bios te gaan. Maar ik laat t meestal niet merken. Ik wil namelijk nooit jaloers overkomen. En meestal is het gevoel niet terecht. Als ie met andere meisjes zou praten / gezellig doen, en ik ben erbij, zou ik t niet erg vinden.
Oud 01-05-2004, 10:31
farrar-misty
farrar-misty is offline
nee.... niet van binnen en niet van buiten... en me vriendje geeft me eigenlijk ook nooit een reden om jaloers te zijn... maar ik kan me natuurlijk wel een paar situaties voorstellen dat ik.........
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:36
Verwijderd
De laatste tijd valt het nog wel mee, maar zeker in het begin was ik wel redelijk snel jaloers (nu soms ook nog wel hoor).

Het is wel gezonde jaloezie . Er is geen rede om jaloers te zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 12:15
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
nee, niet echt. soms wel onzeker wat al snel als jaloers over kan komen.
hij vindt dat hij niet jaloers is, maar ik vind van wel.
Oud 01-05-2004, 12:16
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 01-05-2004 @ 10:27 :

Ik kan het ook wel steeds beter onder controle houden. Ik vind het dan nog steeds niet leuk als hij iemand mooi noemt, maar ik word er niet meer chagerijnig van.

HOE DOE JE DAT?????
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 12:22
lieve
lieve is offline
Ik ben ergens wel een beetje jaloers als ik een vriend heb. Maar ik weet hoe ambetant en dégoutant het is als iemand jaloers is(slechte ervaring met een ex-vriend). Dus ik probeer ook geen grote fuss van te maken.
Dus gewoon mezelf zeggen dat ik het niet mag zijn, en me op iets anders concentreren. En dat is me toch al vrij goed gelukt!

Maar ik geloof de persoon die zegt dat hij niet jaloers is niet. Iedereen is ergens wel jaloers, als het om zijn vriend/in gaat!

Greets Lieve,xxx
Oud 01-05-2004, 13:18
Luna
Luna is offline
nee, ik ben niet echt jaloers. Ik kan zelf nogal flirterig naar bepaalde jongens toe zijn, dat is niet (altijd) bewust maar ik doe het wel en het zou hypocriet zijn als ik dan jaloers zou zijn als mijn vriend dit ook deed. Ik moedig het natuurlijk niet aan maar ga me er niet druk over lopen maken, of ik heb dat in ieder geval tot nu toe nog nooit zo sterk gevoeld.
Oud 01-05-2004, 13:27
ilse
ilse is offline
ben ik nog niet achter of het jaloezie of onzekerheid naar mezelf toe is. maar denk dat het toch in ieder geval wel een gedeelte jaloezie is, dus toch maar wel. en me vriend weet het, en houdt er rekening mee. goed geregeld toch?
Oud 01-05-2004, 14:06
leucomelas
leucomelas is offline
ik ben echt superjaloers, maar dat komt door mijjn onzekerheid.l denk altijd dat hij een beter mooier liever en schattiger meisje kan vinden. t is niet zo dat ik hem niet vertrouw, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij iets met mij heeft. ik wens hem ook zoveel beters toe...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 14:06
Verwijderd
ja, echt wel. soms niet zo'n klein beetje ook. eerst zeg ik er niets van, en ga ik heel bot doen, en chagrijnig, en pas als t net een beetje over begint te raken, zeg ik altijd wat me dan dwars zit. *de afgelopen weken was ik mezelf en mn gevoel zo zat dat ik bijna elke dag heb zitten janken. en dat is wat voor mijn doen.*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 14:11
ABrules
ABrules is offline
Ik ben wel jaloers ja... en ik heb er de perfecte manier om er mee om te gaan

geen vriendin hebben... het werkt wel

maar ja, als ik wel ooit iemand mag tegenkomen die interessant genoeg is weet ik van mezelf dat ik jaloers ben dus kan ik er mee omgaan omdat ik het durf toe te geven...
en ik heb dan gewoon een meisje nodig wat zegt dat ik niet zo belachelijk moet doen en dan zou alles goed komen maar dat soort meisjes zijn moeilijk te vinden
Oud 01-05-2004, 14:11
Verwijderd
Ik voel me al jaloers als hij zijn broer een smsje stuurt terwijl ik bij hem ben (waarom is het nodig dat hij andere mensen smst, ben ik niet genoeg, bladiebla). Maargoed, dat slaat dus nergens op, dus ik ben goeg getraind in het negeren van jaloezie, het heeft geen enkele invloed op mijn gedrag. Jaloezie slaat immers vrijwel altijd nergens op.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 14:50
luchtballon
luchtballon is offline
Eerst vrij snel, als ik hem alleen al zag staan met zijn ex, of bepaalde andere meisjes (niet zomaar elk meisje). Maar ik heb geleerd me er overheen te zetten. Ik heb het nu ook gewoon gezellig met andere jongens en zie in dat dat niks hoeft te betekenen. Nu vind ik het niet leuk als hij met zijn ex stoeit (prikken, voor de grap slaan), maar ach, ik sluit me ervoor af, het heeft toch geen nut. Hij doet maar hij gaat toch wel met mij mee naar huis.

een maand of 2 geleden zat ik sowieso niet zo lekker in mijn vel en toen werd ik ook heel snel jaloers als ik geen aandacht kreeg. Dat schoot niet op, elke dag wel weer verdrietig en niks zeggen omdat ik vond dat ik me aanstelde. Dus uiteindelijk heb ik het er toch maar met mijn vriend over gehad en dat heeft heel erg geholpen . Ten eerste kan hij er rekening mee houden dat ik niet zo zeker over mezelf ben. Maar ook voor mezelf werd het wat duidelijker en makkelijker om aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 14:51
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Ik ben af en toe wel jaloers ja. Ook al is dat deze keer wel wat minder, hij geeft me gewoon niet echt een reden om jaloers te zijn, maar toch... bij een van mijn vorige vriendjes was het echt heel erg, hij werd er gek van, en ik ook, was gewoon zo bang hem te verliezen (was echt heel erg onzeker toen). Is gelukkig nu wel wat minder. Toch gebeurt het soms nog wel eens, maar kan me er meestal snel overheen zetten
Oud 01-05-2004, 15:46
Think Again
Think Again is offline
Niet echt/helemaal niet. Voordat ik een vriend had, dacht ik dat ik in een relatie best heel jaloers zou (kunnen) zijn, maar het valt mee. Heel erg mee, eigenlijk. Misschien omdat het komt doordat ik super zeker weet dat mijn vriend mij niet inruilt voor een ander zonder het te zeggen. Zo ís hij gewoon niet.
En is hij dat wel, tsja.., dan heb ik me gewoon gigantisch in hem vergist.
Oud 01-05-2004, 15:48
pinokio
pinokio is offline
Ik ben jaloers als vriendin close doet met iemand anders. Ja echt. En ik vind dat irritant
Oud 01-05-2004, 16:56
Verwijderd
ik ben soms wel jaloers, maar probeer het niet te zijn. Omdat ik van mezelf weet dat ik er een super grote hekel aan heb als andere mensen jaloers zijn en dat iets te overduidelijk laten merken..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:57
Cruz
Cruz is offline
Ja, ik ben wel snel jaloers. Maar ik probeer het nu te onderdrukken ofzo, want de jaloezie van ons kwam langzamerhand tussen ons.
Oud 01-05-2004, 17:04
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm, valt wel mee.
Ze gaat voornamelijk met jongens om die zij al super lang kent, 12 jaar ofzo. Als je je dan bedenkt dat ik haar nog niet eens een half jaar ken, dan wordt het al wat minder.
Er is maar 1 jongen (een goeie vriend van me) waar ze af en toe wel iets minder mee mag omgaan. Maar jah, ik ga ook veel met meisjes om, dus ik accepteer het maar gewoon.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
ShiningStar schreef op 01-05-2004 @ 13:16 :
HOE DOE JE DAT?????
Door te weten en te merken dat mijn vriend mij precies mooi vindt zoals ik ben. Hij vindt niemand mooier in de zin dat hij zou willen dat ik er in sommige andere opzichten anders uitzag. Het hoort zo bij mij, mijn hele uiterlijk, dat wil hij gewoon precies zo houden.

Dan kan hij een ander meisje of een andere vrouw ook wel heel mooi vinden maar diegene staat dan volledig los van mij en is op zichzelf een mooi iemand, maar zijn gevoel daarbij is compleet anders dan bij mij omdat ik diegene niet bén. Het haalt het nooit bij mijn 'schoonheid' omdat de persoon erachter niet dezelfde is.

En wie ik ben, die vindt hij de mooiste persoon op aarde en daar twijfel ik gewoon ook echt niet aan.

En misschien maakt het ook uit dat ik gewoon echt tevreden ben met mezelf. Ik weet dat ik lang niet perfect ben en dat zeker niet iedereen mij mooi en lekker zal vinden, maar het maakt me niet zoveel uit. Ik vind mij best zoals ik ben. Dan krijg je dus niet die jaloerse steek van 'zag ik er ook maar zo uit' als hij iemand mooi vindt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ben niet jaloers. Tenminste tot nu toe in de relatie nog niet
Oud 01-05-2004, 20:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben heel jaloers... op de vriend van mijn Grote Liefde.

*slechte eigenschap, ik weet het...*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 22:22
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
MarkB schreef op 01-05-2004 @ 21:19 :
Ik ben heel jaloers... op de vriend van mijn Grote Liefde.

*slechte eigenschap, ik weet het...*
lijkt me vrij begrijpelijk, hoor
Oud 01-05-2004, 22:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
snoopy schreef op 01-05-2004 @ 23:22 :
lijkt me vrij begrijpelijk, hoor
Ja... maar aan de andere kant: hij maakt haar schijnbaar toch gelukkig. En het belangrijkste vind ik dat zij gelukkig wordt. Dus zou ik niet jaloers moeten zijn. Maar ik ben het toch...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 22:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
MarkB schreef op 01-05-2004 @ 23:28 :
Ja... maar aan de andere kant: hij maakt haar schijnbaar toch gelukkig. En het belangrijkste vind ik dat zij gelukkig wordt. Dus zou ik niet jaloers moeten zijn. Maar ik ben het toch...
nah... tis natuurlijk wel het belangrijkste dat zij gelukkig is, en je moet ook niet gaan stoken in een goede relatie, maar t lijkt me heel erg logisch dat JIJ graag degene zou zijn die haar zo gelukkig maakt...
Oud 01-05-2004, 22:31
Dootjemenootje
Dootjemenootje is offline
ik ben jaloers. maar het zit mij meer in de weg dan mn vriend haha! hij vind t niet zo erg, ben niet ziekelijk jaloers ofzo, maar naar mijn gevoel toch iets teveel, voel me soms iets te snel rot terwijl t absoluut niet nodig is.
maar ik weet dat t niet nodig is, want hij laat me vaak genoeg merken dat ik de enige ben hihi *trots*
Oud 01-05-2004, 22:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
snoopy schreef op 01-05-2004 @ 23:29 :
nah... tis natuurlijk wel het belangrijkste dat zij gelukkig is, en je moet ook niet gaan stoken in een goede relatie, maar t lijkt me heel erg logisch dat JIJ graag degene zou zijn die haar zo gelukkig maakt...
Stoken was ik zéker niet van plan, al was het maar omdat het nóóit iets op zou leveren. Ze heeft het me duidelijk gemaakt: we zijn vrienden en we blijven vrienden, maar niks meer. En ja, IK zou haar graag gelukkig maken, maar dat gaat nou eenmaal niet. Jaloers zijn heeft dus eigenlijk geen enkele zin. But still...

*naja, k probeer er gewoon t beste van te maken*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 22:56
Adagio
Adagio is offline
Jaah kben redelijk jaloers kvin het bijvoordbeeld niet zo leuk als ze met andere jongens gaat dansen enz. Maarja mijn vriendin is net zo jaloers als ik dus dat gaat wel goed samen we weten precies wat we bij elkaar niet moeten doen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 23:13
Verwijderd
"Ben je jaloers?"
JA.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 11:44
Silvie
Silvie is offline
Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik baal er dan ook ontzettend van. Ik denk ook snel ergens wat achter als ik bijv. een vriend heb en hij praat dan met een ander meisje. Dan ben ik heel bang dat hij haar misschien leuker vind dan mij etc. Maar dat komt dus ook omdat ik erg onzeker ben..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:18
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 02-05-2004 @ 00:13 :
"Ben je jaloers?"
JA.
Oud 07-05-2004, 15:54
light smiley
light smiley is offline
eerst nooit,sinds een week en een dag geleden: ja
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 01-05-2004 @ 09:49 :
Misschien een beetje jaloers aangelegd, maar dat is wel gezond.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:38
Talon
Talon is offline
ja

en hoe ik ermee omga, uh, gene idee
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:47
romanov
romanov is offline
Ik ben behoorlijk jaloers aangelegd, ik weet dat het een niet al te goede eigenschap is, maar wat doe je eraan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:09
Laïs
Laïs is offline
Nee. eigenlijk niet. of een heel klein beetje.
Vroeger meer.
Oud 08-05-2004, 17:21
Cinamon
Cinamon is offline
Dit is grappig.
Ik ben ontzettend jaloers.
Maar ik word jaloers van mijn eigen onzekerheid.
Ik ben niet zo heel zelfverzekerd, helemaal niet als het op een emotioneel vlak aankomt. Dan bedoel ik liefde etc. Hoe dan ook, ik ben niet mooi, slim, leuk, sexy, lief genoeg. Andere meisjes wel: *floep* Jaloers.

Ach, jaloezie is meestal op onzekerheid gebaseerd. Dus da's best leuk. Pas ik helemaal in het patroon.
Reageren

Regels voor berichten