Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() dacht dat 't alleen om nieuws kijken met ouders ging... 'k kijk zelf ook elke ochtend 't nieuws, 's avonds dus als gezegd 't journaal en later nog bvd ook lees ik elke dag de krant (blz 1,3,5,6 en 7 van telegraaf) maar oke, ben nou wel benieuwd waarom ![]()
|
Verwijderd
|
Ik woon op mezelf
en Ik kijk geen nieuws (i.v.m. overdreven negativiteit) Maar ben wel heel erg goed op de hoogte van de actualiteit en wanneer ik het daar over heb wanneer ik bij m'n ouders op bezoek ga gaan ze daar liever niet op in. Waarschijnlijk irriteert het ze dat ik over alles in discussie ga. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
tijdens journaals,netwerk, discussieprogrammas ed kijken meestal mijn vader en ik(mijn moeder en 2 zusjes heel soms) en mijn vader lult dan de hele tijd dwars door het programma heen terwijl ik probeer het te verstaan--> meestal leidt dit al tot ruzie daarnaast ben ik het haast nooit eens mijn mijn ouders. Ik zal ff een beeld van mijn ouders scheppen... mijn vader roept de hele week al dat de laatste echte nederlander dood is (pim) en roept al een tijdje dat alle marrokanen en linksen terroristen zijn en dat drugsgebruikers criminelen zijn (ik blow zelf, wat hij uiteraard niet weet) en hij was groot voorstander van de bombardementen in afghanistan. en ga zo maar door. mijn moeder is niet geinterreseerd in politiek en is het meestal met mijn vader eens. zijn heeft zich op de dag van pims dood bezopen en zitten janken. mijn vader heeft altijd commentaar op mijn denkbeelden en denkt dat ik er wel overheen groei ![]() deze week leidde dat tot xtreme frustraties, vandaar deze topic
|
![]() |
We hebben verschillende abonnementen op kranten (proefabonnementen) en tijdschriften (proef en vast), op dit moment hebben we Trouw (proef), HP De Tijd (proef) en De Journalist (vast).. verder kijk ik bijna elke dag naar journaals, rtl-nieuws en andere actualiteitenprogramma's (Barend & van Dorp, Nova, Netwerk, 2 Vandaag).. mn ouders kijken meestal het 6 uur journaal en het regionale nieuws, en soms naar latere journaals als ik ze wil zien.
We bespreken dingen niet echt, de laatste tijd wel over politiek (m'n ma was van plan om op Fortuyn te stemmen, wat wel discussie opleverde.. ze deed nl. imo discriminerende / racistische uitspraken). Mn vader geeft wel es commentaar op dingen waar ik soms op in ga. |
![]() |
||
Citaat:
m'n ouders roepen de laatste tijd de ene rascistische stelling na de ander. Niet dat ze écht rascistisch zijn, maar toch is er wel veel de schuld van bepaalde groepen, zeg maar. als ik dan zeg dat Nederlanders net zo goed fout bezig zijn, heb ik wel gelijk, vinden ze. maar 5 minuten later zijn ze dat weer vegeten. Daar erger ik me dan aan en zeg eht wat minder aardig... tja, dan is 't al snel gebeurt! ook is het de afgelopen week alleen maar geweest 'die rösenmuller moet eens op z'n donder krijgen' en 'jaja, laat die balkenende maar lullen! Pim Fortuyn heeft het zaakje tenminste goed opgeschudt' Ze luisteren niet eens meer naar andere politici, sluiten zich af van andere meningen, en daar kan ik gewoon echt niet tegen!!! maar goed, het blijkt dus nog veel erger te kunnen ![]() misschien proberen voortaan je ouders te laten praten en denken: 't is goed met jullie!
|
Ik en m'n moeder kijken 's ochtends het nieuws (m'n zus vroeger ook, maar die is tegenwoordig al tegen zevenen de deur uit
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ma leest Limburgs Dagblad. Pa is bestwel politiek gericht, meer dan me ma. Volgt vaak debatten op TV en radio. Elke ochtend staat de TV aan met 't nieuws, je kent 't wel denk ik. Ook 's avonds 8 uur journaal en 't liefst nog vaker op de dag. En ik, ik luister meer TV dan dat ik 't kijk. Volg 't ook wel mee.
Me vader is zowel anti LPF als anti GL/SP. Dus over GL/SP valt al geen discussie te houden, botst alleen maar. Discussieren over de inhoud van politieke partijen doen we niet. Wel over gebeurtenissen ed.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
soms hebben we discussies over politiek tijdens het eten, en mijn mening is anders dan die van m'n ouders. m'n pa is pvda en ik GL, dus dat zou niet zo moeten botsen, maar toch wordt t altijd weer gezeik.
mijn ouders lezen allebei de volkskrant (ik soms ook) en kijken het journaal./ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Onder het eten staat bij ons altijd wel de radio aan en als we dan bijvoorbeeld een opmerkelijk nieuwsbericht horen, dan discussieren we daar wel over. De laatste paar dagen discussieren we voornamelijk over Pim Fortuyn.... niet dat die discussies errug diep gaan maar goed
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|