Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en ten tweede moet ie op vraag en aanbod
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
7:228 lid 1 Bw: een huur voor bepaalde tijd aangegaan eindigt zonder dat opzegging vereist is wanneer die tijd is verstreken. 7:271 lid 1: niet alleen door het enkel verloop van huurtijd kan de huur eindigen, maar ook door opzegging. ergo: er wordt geen uitzondering gemaakt op 7:228 lid 1 en dus gaat de algemene regel gewoon op. en arbeidsrecht heeft natuurlijk niet bijzonder veel met huurrecht te maken
||
Citaat:
Maar het leek me mgoelijk dat er een parallel tussen was, dus dat ie misschien naar zoiets nog zou kunnen zoeken...maar goed, dat is er dus neit...
||
Citaat:
In zes situaties kan de verhuurder de huurovereenkomst beëindigen: Bij wanprestatie van de huurder. Dit is het geval als de huurder bijvoorbeeld de huur niet betaalt, of overlast veroorzaakt voor z'n medebewoners of voor de verhuurder. Aan het eind van een tijdelijke huur. Verhuurder kan deze opzeggingsgrond alleen gebruiken als uitdrukkelijk bij het aangaan van de overeenkomst voor bepaalde tijd is afgesproken dat na afloop van de periode hij zelf (weer) in het verhuurde wil trekken, en hij voldoende belang bij ontruiming heeft of dat de voorgaande huurder de woning weer zal betrekken. De huurovereenkomst moet ook in dit geval worden opgezegd met inachtneming van alle wettelijke vereisten Dringend eigen gebruik. Wil de verhuurder de huurovereenkomst opzeggen voor dringend eigen gebruik dan dient voldaan te zijn aan de volgende drie wettelijke voorwaarden: Er moet sprake zijn van dringend eigen gebruik. Of er sprake is van dringendheid is afhankelijk van de omstandigheden en verschilt van geval tot geval; het eigen gebruik beperkt zich niet alleen tot de persoon van de verhuurder, ook gebruik door een ander kan eronder vallen als de verhuurder daarmee zijn eigen belang dient; gebruik slaat niet alleen op gebruik ter bewoning, ook wanneer de verhuurder bijvoorbeeld een pand tot z'n beschikking wil hebben voor renovatie levert dit dringend eigen gebruik op. Ook is "dringend eigen gebruik" als een gehandicapte de gehandicaptenwoning of een oudere de woning voor ouderen niet meer gebruikt en de verhuurder die woning wil vrijmaken voor een andere gehandicapte of oudere. Vervolgens moet de belangenafweging in het voordeel van de verhuurder uitvallen. Wanneer voldaan is aan bovenstaande twee voorwaarden moet vervolgens ook nog blijken dat de huurder passende vervangende woonruimte kan krijgen. Redelijk aanbod tot het aangaan van een nieuwe huurovereenkomst maar de huurder gaat hiermee niet akkoord. Het aanbod mag niet tot doel hebben een wijziging van de huurprijs te bewerkstelligen (tenzij het een geliberaliseerde woonruimte betreft). Bevat het aanbod mede een verhoging van de huurprijs of de bijkomende kosten dan beoordeeld de rechter of het aanbod gegeven alle omstandigheden van het geval voor de huurder redelijk is. Verwezenlijken bestemmingsplan. Als een verhuurder bv. de gemeente, op de plaats van de woning een bouwwerk wil realiseren volgens een geldend bestemmingplan, kan hij de huur opzeggen. Het enkele bestaan van een bestemmingsplan is niet voldoende om op deze grond de huur op te zeggen, alleen als de ontwikkeling van de gemeente tot verwezenlijking van die bestemming aanspoort mag de verhuurder opzeggen. Voor de zesde situatie, zie vraag en antwoord 3. en little nemo, hoe zit dit dan? ik haal dit van www.huurcommissie.nl en dan bij huurbescherming. In mijn contract staat alleen iets over de bepaalde tijd, er wordt geen reden voor gegeven. Zoals je dit leest is het toch dat het contract nooit voor bepaalde tijd had aangegaan mogen worden, dus dat mag worden verondersteld dat de huur is aangegaan voor onbepaalde tijd?
||
Citaat:
maar er wordt helemaal geen ovk beeindigd, omdat de ovk uit zichzelf al afloopt. natuurlijk mag je gewoon een tijdelijk huurcontract hebben. ik snap niet waarom je zo moeilijk doet; je bent zelf dat contract aangegaan dus je wist dat je er na een jaar uitgezet kon worden. als je dat niet had gewild, had je het niet moeten aangaan. en dat is niet alleen mijn mening, maar ook die van de wetgever zoals blijkt uit de artikelen die ik in mijn vorige post genoemd heb. nogmaals, waar jij mee komt is als je een contract hebt dat doorloopt, dat er dan in bepaalde gevallen opgezegd kan worden. maar jouw contract loopt niet door, dus het gaat voor jou niet op
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
investern in Vastgoed Casado | 39 | 21-04-2008 10:22 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal} Planet of the Ducks (part IV) weetikveel | 7 | 01-07-2003 15:14 |