Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 22:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Gister was het koninginnedag, ik was in utrecht. Lekker over de vrijmarkt gewandeld, overal standjes met een enorme zooi dvd recorders, koffiezetapparaten, tostiijzers, gsms en nog veel meer. Allemaal legaal? Vast niet. Maar dat maakt niet uit, want het is koninginnedag. Agenten zat, iedereen ziet het. Bij de standjes waar de simlocks van je telefoon afgehaald word zie je mensen staan die even 10 mobieltjes uit hun zak halen om de simlock ervan af te halen. Allemaal legaal? Vast niet.
Het mag allemaal met koninginnedag. Niemand maakt het uit. Het is de dag van de heling en iedereen vind het best.
Jong, oud, bruin, wit, geel, zwart, iedereen vind het geweldig en iedereen heeft lol. Biertje erbij, lekker gek doen. Het mag allemaal. Het is tenslotte koninginnedag.

Ik kom vanmiddag thuis en ga weer even lekker achter de pc zitten en kom op de site http://www.ertan.biz een nederlandse mosilm. Ontzettend radicaal. Iemand die zegt dat hij graag de sharia hier zou willen zien. Iemand die vind dat alle homo's dood moeten en dat elk meisje een hoofddoek moet dragen en dat Murat groot gelijk had, want je mag natuurlijk iemand die geen moslim is een kogel door z'n kop schieten.

Ik vraag me dan weer af, wat zou zo'n jongen nou gister gedaan hebben? Zou hij ook gewoon lekker gefeest hebben? Zou hij ook lekker met wat vrienden over de vrijmarkt gelopen hebben?
Zou hij ook gewoon een leuke dag hebben gehad?

Vast niet. Dat kan natuurlijk niet. Dat is hollands vermaak! Daar wil je natuurlijk niks mee te maken hebben. Natuurlijk niet! Overal meisjes die dronken zijn. Foei! Klappen moeten ze krijgen. Overal mensen die elkaar accepteren, of je nou dronken, stoned, homo, moslim, boedha of atheist bent. Het maakt allemaal niks uit. Nee, dat kan niet natuurlijk. Dat hoort niet te mogen. Allah is de enige en wie niet 5 keer perdag naar het oosten bid verdiend een kogel door z'n hoofd.

En dan klagen over dat hij zich in nederland neit geaccepteerd voelt........
Het gaat echt goed in nederland. De acceptatie van anderen ligt hoog. Alles mag.

Hoe lang zal eht nog duren voordat de pleuris hier echt uitbreekt?

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 23:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 00:19
Gatara
Gatara is offline
---> letteren
Oud 02-05-2004, 01:44
Shadowme
Shadowme is offline
goede column. ben het ermee eens en helaas, helaas is het de waarheid.
De schrijfstijl is goed en het leest vlot door. Het enige minpuntje vind ik de titel. Want die snap ik niet zo goed.
Het gaat wel over acceptatie, maar verder zie ik geen elementen erin terugkomen van de titel
Oud 02-05-2004, 10:06
Verwijderd
Ik vind het een goede column, leest lekker door, wordt niet saai.
Helaas is het waar, dat is erg jammer ja. Ik vind de titel juist wel passen, in ieder geval, ik vat het op als:
Op Koninginnendag wordt alles geaccepteerd, acceptatie in overvloed dus, maar op www.ertan.biz of welke site het ook was, wordt er niet geaccepteerd.

Maar dat is hoe ik ertegenaan kijk.

Verder vond ik je laatste zin wat minder, klopt niet helemaal met je stijl in de 'langere' tekst.

-Blackgrim-
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 12:35
Svavl
Svavl is offline
Snap dat dan.
Ertan is sarcastisch. Grappig. Niet serieus.
Ja? Begrijpen jullie?
Parodie.
Persiflage.
Am I clear?
Oud 02-05-2004, 16:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Svavl schreef op 02-05-2004 @ 13:35 :
Snap dat dan.
Ertan is sarcastisch. Grappig. Niet serieus.
Ja? Begrijpen jullie?
Parodie.
Persiflage.
Am I clear?
Ken jij Ertan?
Oud 02-05-2004, 20:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Slechte column. Je maakt veel spel- en grammaticafouten. Ik wil ze er wel voor je uithalen, maar misschien ben je daar zelf toe in staat. Zulke fouten zijn storend en maken het geheel niet geloofwaardig.
Verder val je in herhaling. Ik snap ook niet goed wat je wilt. Moeten we accepteren dat mensen mobieltjes jatten? Moeten we daden van (voormalige) buitenlanders niet accepteren en van autochtone Nederlanders wel? Moeten we niets meer accepteren?
Of je moet radicaler sarcatisch zijn over acceptatie, als je dit duidelijk wil maken, of expliciet zeggen dat acceptatie te ver is doorgeschoten. Als je dat bedoelt tenminste...
Oud 02-05-2004, 20:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 02-05-2004 @ 21:46 :
Slechte column. Je maakt veel spel- en grammaticafouten. Ik wil ze er wel voor je uithalen, maar misschien ben je daar zelf toe in staat. Zulke fouten zijn storend en maken het geheel niet geloofwaardig.
Verder val je in herhaling. Ik snap ook niet goed wat je wilt. Moeten we accepteren dat mensen mobieltjes jatten? Moeten we daden van (voormalige) buitenlanders niet accepteren en van autochtone Nederlanders wel? Moeten we niets meer accepteren?
Of je moet radicaler sarcatisch zijn over acceptatie, als je dit duidelijk wil maken, of expliciet zeggen dat acceptatie te ver is doorgeschoten. Als je dat bedoelt tenminste...
Ach, de spel en gramaticale fouten intresseren em weinig eigenlijk.
En het gene wat ik ermee probeer te zeggen is eigenlijk precies het gene wat je eruit haalt. Ik zou het ook neit weten. Weet uberhaupt iemand eht wel?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:08
*Burning water*
Citaat:
Pruttelpot schreef op 02-05-2004 @ 21:55 :
Ach, de spel en gramaticale fouten intresseren em weinig eigenlijk.
En het gene wat ik ermee probeer te zeggen is eigenlijk precies het gene wat je eruit haalt. Ik zou het ook neit weten. Weet uberhaupt iemand eht wel?
Als je iets schrijft, neem ik aan dat je geloofwaardig wilt overkomen. Je schrijft deze tekst toch om mensen iets mee te geven, ze ergens van te overtuigen?
Als je zelf niet weet wat je wilt zeggen, is het misschien een beter idee daar eerst achter te komen, voordat je daadwerkelijk schrijft, anders gaat het verhaal nergens heen.
Oud 06-05-2004, 00:39
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 03-05-2004 @ 17:08 :
Als je zelf niet weet wat je wilt zeggen, is het misschien een beter idee daar eerst achter te komen, voordat je daadwerkelijk schrijft, anders gaat het verhaal nergens heen.
Hij wil toch dan de verwarring duidelijk maken? Dat komt toch wel duidelijk naar voren?
Oud 06-05-2004, 17:50
*Burning water*
Citaat:
Roxy schreef op 06-05-2004 @ 01:39 :
Hij wil toch dan de verwarring duidelijk maken? Dat komt toch wel duidelijk naar voren?
Nee, zelfs daar moest ik naar raden.
Reageren

Regels voor berichten