Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2004, 17:59
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hail to all of those who advocate genuine Frogs,

Bosch and I recorded yet another beef, (medium to well done ).

Call it wat you want, but (green) FusionShred is what we came up with.

Highest_Type.mp3

Save as:

http://home.hetnet.nl/~centrifugal_f...ghest_Type.mp3

It's seriously happy shredding! Hope you find it worthwile to have checked out.

All feedback is welcome as long as it's in GREEN!

Regardz,

Shakeel and Bosch

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2004, 19:01
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
hier kan ik dus helemaal niks mee... beetje pielen over een fusion-grooveje..verder wel goed gespeeld maar ik word er doodnerveus van.
Oud 30-04-2004, 19:28
S
S is offline
Ben je te lam om ff een Nederlandse tekst te schrijven, of vind je dit cooler?

Zoals je ziet, 'in green, yeeaah'.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 30-04-2004 @ 20:01 :
hier kan ik dus helemaal niks mee... beetje pielen over een fusion-grooveje..verder wel goed gespeeld maar ik word er doodnerveus van.
Tja, het is zeker niet voor het grote publiek, maar dat is denk ik ook het doel niet van Shakeel.

Wat betreft Highest type:
  1. Ten eerste is het verademend om eens een gitarist te horen die zijn aanslagtechniek onder controle heeft. De meest gitaristen - onder wie ikzelf - zijn te lui om dagelijks tot in den sociaal vervreemende te oefenen .
    Daarnaast is het wat langzamere melodische thema aardig met gevoel gespeeld.

Toch zijn ook minpunten te noemen - met name wat betreft te composities. Ten eerste valt op dat het nummer in het midden ietwat saai begint te worden. De tweede helft lijkt dan ook niet meer dan een herhaling of op zijn meest een variant te betreffen.
    De overgangen tussen thema en vrije gedeeltes zijn wat abrupt - ze komen naar mijn smaak te veel uit het niets vallen. Het nummer mist wat dit betreft cohesie tussen melodie en vrije solo.
    De bridge is saai wat baslijn betreft en komt evenzo uit de lucht vallen en jammer genoeg volgt na de brug niet de kraker die je als luisteraar graag zou willen horen.
    Verder zou het aardig zijn wat de lagere helft van de hals wat meer erbij te betrekken en wat minder in iedere maat de virtuoso-doos zou opentrekken - less is more.

Het einde zou wat verlengd kunnen worden met iets meer van de distortion-vrije gitaarpartij en eventueel een langzwame, botergeile solo. Misschien dat dit stuk ook nog ergens een adempauze kan vormen in het midden van het stuk.
    Opvallend is dat we hier aan het einde van het nummer pas te horen krijgen waarom het nummer "highest type" heet. Persoonlijk zou ik dit eerder aan het begin van het nummer verwachten, zodat we weten waarom dit nummer zo heet. Wellicht dat luisteraard dan begrijpen waarom het nummer zoveel (voor de meeste gitaristen) moeilijke technieken in zich heeft: Zoals de übermensch voor Nietzsche was, zo heeft dit nummer moeten fungeren voor Shakeel - een übersong.
    Overigens zou het Nietzsche-fragment beter gekozen kunnen worden. Als luisteraar blijf je met het gevoel achter dat na de woorden "highest type" meer volgt. Je blijft met een vraagteken achter: wat is dan die "Highest Type"?

In het kort mijn oordeel: (1) het is technisch vrij goed gespeeld en
    (2) bij vlagen melodieus en kan zelfs het gevoel overbrengen - het shred-gevoel komt zeker over.
    Toch zijn ook kanttekeningen te plaatsen: (1) het mist in de compositie aan samenhang, met name tussen de centrale melodie en de vrijere tussenstukken, (2) er zou iets meer afwisseling in mogen zitten en adempauze, (3) er zijn te veel technieken in een maat verwerkt - dat zou een doel kunnen dienen, gezien de titel, maar toch wordt het hierdoor saai - (*EdiT* het is net als met schrijven: een enkele welgeplaatste metafoor is voldoende), (4) het einde zou het begin moeten zijn.

Techniek 8.5/10
    Compositie 6/10

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:21
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
@ Cel - El - Wan - zoals Alluman al zei dit is niet voor het grote publiek maar meer voor de liefhebbers van de ''shred'' muziekstroming. Je houdt ervan of je haat het

@ S ik post dit ook op engelse fora en had geen zin om de hele post opnieuw te typen maar cool dat je in het groen reageert

@Alluman wow wat een post !!! zeker de beste ooit hier kan ik echt wat mee

om wat dieper op je reply in te gaan:
De compositie is inderdaad niet sterk komt ook omdat we altijd een opname in slechts een paar uur maken..we willen altijd zsm opnemen en posten. Meestal draait het dan eigenlijk uit op een jam waar wel coole licks uit voort komen. We zouden eigenlijk eens meer tijd moeten nemen voor een échte compositie

Over de titel
We hadden nog geen titel, maar hebben naderhand toen we een titel moesten verzinnen op het einde een stukje Nietzsche geplakt. Opzich heb je wel een point dat het beter aan het begin zou kunnen. Maar je zou het ook zo kunnen bekijken de eerste keer luisteren is een warming - up je zet em op repeat hoort het stukje over highest type en luistert em dan nog een keer.

Je feedback over de brug en ''rustigere'' solo's etc. vind ik erg goed. Nogmaals bedankt voor je zeer bruikbare toffe reactie!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 01-05-2004 @ 12:21 :

Je feedback over de brug en ''rustigere'' solo's etc. vind ik erg goed. Nogmaals bedankt voor je zeer bruikbare toffe reactie!
T'is ook niet echt een straf om naar je opnames te luisteren
Bovendien vind ik analyseren en kritiek geven leuk - en dan wel opbouwend natuurlijk. Dus post gerust meer als je wilt.

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 17:25
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
yeah ik ga zeker meer posten, morgen komt er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe opname maar weet het nog niet zeker moet ff kijken of ik nog wel genoeg inspiratie over heb en thanks nog voor je message in men guestbook
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:16
Snuitermans
Snuitermans is offline
Technisch gezien erg puik, goed shred- en soleerwerk. Alleen vind ik het af en toe wel wat "the top", ik kan me ook wel vinden in Allumans uitspraak Less is more.
In luisteropzicht spreekt het me niet aan
Oud 03-05-2004, 11:02
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hey Snuitje thanks voor je reactie

Ik denk dat deze je wel wat beter in het gehoor zal liggen: http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/rebecca.mp3
geschreven voor good old rebecca
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:06
Verwijderd
Ik moet wel zeggen dat er maar een paar shredders mij echt kunnen bekoren, dus veel goeie kritiek kan je niet verwachten van mij, maar kom:

Knap gespeeld.
Ik vind het gitaargeluid wel verschrikkelijk lelijk. Veel te ruw. Cut back on the gain & the treble! (tenzij je het echt nodig hebt om je krakkemikkige techniek te verbergen )

De "hook", als ik em zo kan noemen, heeft ook zo een ongelooflijk lelijke ondertoon, irritant zelfs. En Vanaf 1:10 gooi je me daar een aartslelijke shred in man.
Qua compositie stelt het echt te weinig voor. Tis tè jammerig (spreek uit: ddgemmerig ), inderdaad meer tijd in steken.
Het klinkt allemaal verschrikkelijk claustrofobisch. Een shred van begin tot einde is nu eenmaal niet interessant. Maak wat ruimte voor melodie, stromende lijnen ipv een constante waterval van noten. Ook de alternatieve technische dingen zijn beetje overdone.

Maar waar ik me echt aan erger is je gitaargeluid, ik heb het met moeite een tweede keer uitgeluisterd, gewoon omdat je gitaargeluid mijn oren martelt. Wat voor gear gebruik je?

Kortom: bewondering voor je kunnen, maar voor mij is dit, om het grof te zeggen, een bak herrie. meer tijd in steken en dringend iets aan je geluid doen!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:40
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Hoi ik gebruik een v-amp 2 ( kotsssss ) en Bosch een Rocktron chameleon. Rauwe trebly tonen houden wij van vandaar de ruige ruwe niet smoothe tone

Check deze mp3 voor andere tone + alleen maar melodie ( ja ik kan ook melodie spelen ipv alleen maar technische shit ) :

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/rebecca.mp3
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 13:40 :
Hoi ik gebruik een v-amp 2 ( kotsssss ) en Bosch een Rocktron chameleon. Rauwe trebly tonen houden wij van vandaar de ruige ruwe niet smoothe tone

Check deze mp3 voor andere tone + alleen maar melodie ( ja ik kan ook melodie spelen ipv alleen maar technische shit ) :

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/rebecca.mp3

Lol, er is niets mis met een V-amp 2 hoor. Is waarschijnlijk het enige behringer product dat ik ooit zou overwegen om te kopen. Simpel, veelzijdig, en bovenal goedkoop.

Maar dit noem ik niet direct een ruige toon hoor, daar mist het serieus wat ballen voor. Ik hoor alleen een ruw, knarsend, treble-ig geluid dat weinig muzikaal is. smooth of crunchy zijn niet zozeer wat uw "ruigheid" bepalen (hoewel ik ook meer ne crunchy speler ben), dan wel uw EQ. Believe me, als het op gain en treble aankomt is less often more.

Maar zolang je zelf tevreden bent over die toon mag dit genegeerd worden

2e clip vind ik best goed. Beter geluid ook, maar natuurlijk niet te vergelijken met 1e clip
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 14:20
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
hehe ja voor de prijs is de v-amp best ok
Maargoed ik overweeg om een peavey 5150 te kopen die scheuren als een tierelier ( 6 gain lagen ) is wel onhandiger opnemen.. mic voor amp.. maarja dat wil ik nou al een hele tijd ben voorlopig even uitgekeken op amp modeling. Wat voor gear heb jij?

(Trouwens de gain staat maar op 5 in deze opname)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:37
Verwijderd
Peavey 5150 is sheer bliss .

Ik neem momenteel ook met mic voor amp op, is even zoeken, maar als je het een keer door hebt, welke positie best lukt en zo, dan ist piece of cake. Een mic preamp en degelijke geluidskaart is dan wel handig, anders ruist ie als een gek.

Mag ik een suggestie doen? voor je de peavey 5150 aanschaft, test de ENGL powerball eens. Heeft meer gain dan je je kan voorstellen (zet de gain halverwege en je zit al in death metal-landschap), strak, en ongelooflijk crunchy, en lijkt me perfect voor jouw vereisten.

Hier is een amateur-clipje van een gitarist op harmony central. Qua spelen stelt het niks voor, maar het gitaargeluid vind ik geweldig.
tis een LTD viper-301-->Shure SM57 micro-->audiobuddy mic pre-amp-->audiophile 2496 soundcard
http://stengaah.9online.fr/son/hardcore128.mp3

Ik speel door een Diezel VH4. Wreed dure boutique-amp, maar toen ik die toevallig probeerde in een winkel, moest ik em hebben, en heb ik em onmiddelijk besteld, waarvan ik nu nog de financiële gevolgen voel, maar ik heb er geen spijt van .

http://www.diezel.ch
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:31
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Damn die clip klinkt inderdaad zeer strak

Powerball is veelzijdig en klinkt ergoed, maar valt buiten men budget de head is 1600 en dan moet ik ook nog een cab hebben van ik weet niet hoeveel eppo's. Ik heb 1000 euro te besteden dus als je nog suggesties hebt laat ze heuren
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 20:31 :
Damn die clip klinkt inderdaad zeer strak

Powerball is veelzijdig en klinkt ergoed, maar valt buiten men budget de head is 1600 en dan moet ik ook nog een cab hebben van ik weet niet hoeveel eppo's. Ik heb 1000 euro te besteden dus als je nog suggesties hebt laat ze heuren
Damn, wist niet dat de powerball zo prijzig was.
hmmja, 1000 € voor een head+cab is natuurlijk beetje beperkt. Met een 5150 kan je iig moeilijk fout gaan, al vraag ik me toch af wat voor cab je er dan bij gaat nemen, want een 5150 is toch ook een 700€ dacht ik?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 20:05
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
neem geen 5150 head
5150 combo
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 03-05-2004 @ 21:05 :
neem geen 5150 head
5150 combo
AH, dat verandert de zaak . ja ik ben zo gefixeert op heads dat ik soms vergeet dat er nog combo's zijn ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten