Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 00:20
kellytje
kellytje is offline
Ik ben vorige week met onze poes om zijn tweede inentingen geweest (kattenziekte en niesziekte) en nu vroeg ik me een paar dingen af.
De dierenarts begon over kattenaids, maar hij liet nogal in het midden of we de poes nu wel of niet moesten inenten. Zijn jullie katten hiertegen ingeent en is het nodig ?
En wat betalen jullie bij de dierenarts. Ik schrok namelijk nogal aangezien ik voor de 2 consulten en spuiten samen toch een 90 euro moeten geven heb. Is dit duur of de normale prijs ?
En de poes wordt bijna zes maand dus we zouden hem laten castreren , moet hij dan bij de dierenarts blijven overnachte of mag hij dezelfde dg nog naar huis? En wat kost een castratie ongeveer.

Beetje veel vragen mss maar het is de eerste keer dat ik echt zelf voor dingen als dierenarts enz moet zorgen
Oud 29-03-2007, 09:59
wizkid
wizkid is offline
Een poes wordt niet gecastereerd, deze wordt gesteriliseerd. Dit is een operatie dus het ligt eraan hoe laat het gebeurt en of er geen complicaties zijn, of de kat dezelfde dag nog naar huis mag. Bij de kater is het geen echte operatie dus deze mag naar mijn weten vaak nog dezelfde dag naar huis. Hierdoor zijn de kosten voor een poes ook hoger dan die voor een kater.
Voor inenten heb ik ongeveer hetzelfde betaald geloof ik. Over kattenaids weet ik niet al te weel, maar google wel.
kattenaids.nl
Dierenkliniek nog iets
special cats

en verder zijn er nog wel wat meer te vinden.
Oud 29-03-2007, 12:01
Bloem
Bloem is offline
Voor de entingen was ik volgens mij maar 30 euro kwijt En toen poes ziek was en antibioticaspuiten en spuiten tegen de pijn en medicijnen nodig had ook maar 40 euro ofzo. Waren 2 verschillende dierenartsen trouwens.

Volgens mij ligt de prijs van het steriliseren van een poes zo rond de 100 euro.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-03-2007 @ 13:01 :
Volgens mij ligt de prijs van het steriliseren van een poes zo rond de 100 euro.
ik kan me herinneren dat er 1x per jaar voor zeer lage prijzen (of gratis..? maar dat lijkt me niet..) gesteriliseerd wordt, bij geregistreerde/aangesloten bij een officiele instantie oid dierenartsen.
maar ik weet het eigenlijk niet zeker
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:28
Ploek
Ploek is offline
ik betaal ook heel veel! ik was net met de kat bij de dierenarts, ze keek naar hem en gaf 1 spuit, dit kostte 40 euro
vorige keer was ik 30 euro kwijt, terwijl er niets gebeurd was!

een hij wordt gecasteerd een zij gesterriliseerd
je zegt poes en hij
het is poes en zij (vrouwtje)
kat en hij (mannetje)
Oud 29-03-2007, 14:40
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ploek schreef op 29-03-2007 @ 15:28 :
een hij wordt gecasteerd een zij gesterriliseerd
je zegt poes en hij
het is poes en zij (vrouwtje)
kat en hij (mannetje)
Eigenlijk wordt een poes ook gecastreerd, TS heeft gelijk, dit omdat bij een sterilisatie alleen een touwje eromheen wordt gedaan, dit is terug te draaien. Bij castreren verwijderen ze alles, in geval van een poes dus de baarmoeder + eierstokken, bij een kater de balletjes. Heet dus allebei castreren. (maar dus wel een ingrijpende operatie, maar volgens mij kan je je poes s'ochtends brengen en in de namiddag weer ophalen, als alles goed is gegaan)

En castreren van een poes: de prijzen verschillen heel erg per dierenarts, het is nuttig om ff in de buurt rond te bellen. Bv toen ik onze kat gechipt wilde, varieerden de prijzen van 24 euro tot 55 euro. De moeite van een rondje bellen dus wel waard. En ja, er zit ook zo'n verschil in prijzen bij castreren, maar die weet ik niet meer uit mn hoofd.
Oud 29-03-2007, 16:29
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Naojan schreef op 29-03-2007 @ 13:08 :
ik kan me herinneren dat er 1x per jaar voor zeer lage prijzen (of gratis..? maar dat lijkt me niet..) gesteriliseerd wordt, bij geregistreerde/aangesloten bij een officiele instantie oid dierenartsen.
maar ik weet het eigenlijk niet zeker
Volgens mij is dat een actie van bepaalde dierenasiels uit en geldt dat alleen voor asielkatten. Of iig, zoiets ken ik wel, misschien dat er ook wel andere acties zijn.

Even google-en, zou wel schelen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 17:40
kellytje
kellytje is offline
Bedankt Het is een hij (maar om de een of andere reden zegge we altijd poes of zij )
Ik denk dat ik maar eens bij een andere dierenarts ga informeren naar de prijzen. Natuurlijk moet er goed voor het diertje gezorg wrden maar als het goedkoper kan liefst wel... Deze DA ligt me ook niet zo ... Hij lijkt me weinig begaan met de dieren, aait ze niet, laat een assistente ze oppaken enz. Het was eigelijk plof de spuit erin en klaar...
Oud 30-03-2007, 06:45
Verwijderd
Volgens mij is rond de 40 per consult en inenting niet echt heel enorm veel (en twee keer 40 is ook 80), wij betalen iig ook zo iets (en mijn ouders ook, en die zitten bij een andere dierenarts). Als de dierenarts niets doet is de prijs in verhouding vrij hoog, want de prijs voor het consult is over het algemeen hoger dan de prijs van de medicijnen...

Bij een castratie (en dat doen ze in principe ook bij een poes idd) hoeft de kat over het algemeen geen nacht te blijven, ik heb dat in ieder geval nog nooit mee gemaakt (maar natuurlijk kán het wel eens voorkomen). Ik geloof dat de castratie bij onze katten 90 euro kostte.

Laatst gewijzigd op 30-03-2007 om 06:48.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 21:41
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
kellytje schreef op 29-03-2007 @ 18:40 :
Bedankt Het is een hij
Heel simpele ingreep is dat. Duurt niet langer dan kwartier/twintig minuutjes. Klein sneetje in het scrotum, zaadleiders doorknippen/afscheuren, balletjes eruit, klaar. Zoiets.

Minder ingrijpend dan castratie bij een poes, dat is echt een operatie.
Oud 06-04-2007, 19:01
Bloem
Bloem is offline
Ik heb het van de week gevraagd bij mijn dierenarts, hier kost het voor een poes 94 euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten