Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Een tegenargument is dat het "verkeerd" zou zijn omdat het "moreel onjuist" is om drugs te gebruiken. Dit argument slaat echter nergens op daar alles wat pijnverlichtend is een drug genoemd kan worden. Een gewoon medicijn in feite ook. Een ander tegenargument is dat drugs schadelijk zijn. Dit argument wordt onderuitgehaald door het argument dat er een dokter zal zijn die het geheel kan overzien en de risico's het beste in kan schatten. Een argument voor de stelling is hierbij dat de patient zelf over zijn eigen lichaam mag beschikken en, als hij de risico's kent, zelf mag kiezen of hij zijn pijn wil verlichten tegen de achtergrond van de risico's die daaraan verbonden zijn. Een ander tegenargument is dat het geld kost. Een voorargument is echter dat het in feite een "gewone" pijnstiller betreft, en dat deze mensen recht hebben op helpende medicatie. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() heb ook meelij met de verslaafden, het zijn ook mensen. Geef ze wat ze nodig hebben zou ik zeggen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kunt je beter van de verslaving af helpen ipv helpen dat ze t blijven en de drempen verlagen en zorgen dat er nog meer verslaafd worden |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk is ervanaf helpen beter, maar er zijn genoeg gevallen waarbij dat niet lukt, en die mensen kun je beter zo ondersteunen ipv ze te laten verrotten op straat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en waarom zouden we met zijn alle hun verslaving moeten betalen? wij hebben er niet voor gekozen dat hun zo dom zijn om verslaafd te raken, doen hun zelf hoeven andere niet voor te boeten,en daarbij zullen huisartsen drugs ook niet massaal voor blijven schrijven dus blijft de kans er nog dat ze in gaan breken. Als ze verslaafd zijn en t is al zo erg dat ze t nodig hebben om normaal te functioneren dan moeten ze al zoveel drugs binnenkrijgen dat t ook niet gezond is, dus dat is nog een reden dat huisartsen ze niet zoveel zullen gaan voorschrijven. |
![]() |
||
Citaat:
Waarom wij voor hun verslaving moeten betalen? Omdat wij sociale mensen zijn en er belang bij hebben dat ze niet op rooftocht gaan om in hun behoefde te voorzien Trouwens hebben we het bij voorzien echt over de mensen die er niet in slagen te breken met de drugs, die mensen kunnen we beter opvangen ipv te laten verrotten op straat, een daarvoor moet je zorgen dat ze in hun behoefde voorzien worden, anders valt er namelijk niets mee te beginnen. Ja, ze hebben inderdaad veel nodig omdat ze anders niet meer kunnen functioneren, maar door het verstrekken van zuivere drugs en met regelmaat kunnen die mensen verder leven, en regelmatig. Het lichaam van een verslaafde kan goed functioneren wanneer die regelmatig zijn shot krijgt, er ontstaan pas echte probelem wanneer het lichaam die drugs niet meer krijgt. Daarom zal een artst bij die harde gevallen juist wel drugs voorschrijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben helemaal niet slecht geinformeerd en blind voor de feiten, ik weet zelf hartstikke goed hoe mensen op drugs reageren en weet zelf ook heel erg goed hoever ze gaan voor drugs, elke keer dat ze drugs pakken hebben ze de keer daarop meer drugs nodig, ik ken zat mensen die hun leven verneuken door de drugs dus ik ben niet voor om ze juist drugs te geven,daarmee raken ze nog meer verslaafd aan die dingen, t is net als alcohol dat je steeds meer en meer nodig hebben, tot ze op een gegeven moment een overdosis nemen of dat er een orgaan t niet meer pikt,het lijkt me niet dat een arts daaraan mee werkt/wil werken. en daarbij blijf ik erbij dat als een arts drugs voorschrijft dat ineens iedereen "verslaafd" is waardoor het erger wordt, en dat ook meer mensen de dupe ervan worden dat andere verslaafd is daaraan. |
![]() |
||
Citaat:
En stel dat dit ingevoerd zou worden, waar zou je dan de grens leggen? Wanneer is iemand zo verslaafd om hem drugs te geven? Zo komen er toch alleen maar meer verslaafden? Lekker makkelijk, drugs krijgen ze van de overheid, zodat ze niet gaan inbreken..
||
Citaat:
Natuurlijk stuur je ze eerst naar het afkickcentrum, maar er zijn meer dan genoeg verslaafden die dat niet halen, en die mensen moeten ook geholpen worden, en dat kan alleen maar met drugs. Ja, die mensen hebben steeds meer en meer nodig, en uiteindelijk komen ze op het punt dat ze helemaal niet meer functioneren zonder, lichamelijk en geestelijk niet, dus jij stelt voor om die mensen die zover zijn en helemaal niet meer kunnen afkicken gewoon lekker op straat te laten sterven. Tof persoon ben jij ![]() Een artst schrijft heus niet aan de eerste en beste junk drugs uit die voor zn deur staat, dat doen ze alleen bij gevallen die heel ver heen zijn en er niet in slagen af te kicken. ik zie liever dat die mensen hun dagelijkse portie krijgen waardoor ze nog normaal kunnen functioneren en men ze kan begeleiden, ipv dat ze lekker in het park tussen het vuil hun zitten en overal moeten jatten en inbreken voor het volgende shotje. |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt inderdaad een punt te pakken, wanneer is iemand zover, ik zou zeggen, wanneer iemand na meerdere keren proberen er niet in slaagt af te kicken en steeds weer terugvalt. Hoe kom je trouwens bij het absurde idee dat er dan meer verslaafden komen. Het word echt niet zo dat je bij de dokter binnen kunt lopen als in een coffeeshop. De dokter zal het heus alleen aan de gevallen voorschrijven die absoluut niet meer zonder kunnen en er niet in slagen ervanaf te komen. Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 01:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou als je toch al zo volwassen bent om steeds blaat te roepen als een dom schaap mag je ff aanwijzen waar ik zeg dat ze moeten wegrotten, ik zei namelijk dat ze hulp nodig hebben en niet alleen drugs, een junk heeft namelijk flinke problemen voordat ze aan drugs verslaafd raken, want ze pakken juist drugs om kutgevoelens te vergeten. En daarbij denk ik dat het gelul is dat iemand niet kan afkicken en je hebt t nu over mensen die t geprobeerd hebben een tijdje clean waren en terug vallen, nou dan denk ik dat als je al geprobeerd hebt er vanaf te komen en zo'n kliniek laat je gaan, dan heb je al bewezen dat je normaal kunt functioneren zonder drugs, maar dat ze meerdere problemen waardoor ze terug vallen, tuurlijk vind ik dat ze geholpen moeten worden maar met andere middelen dan drugs. Als je nou ff zou verdiepen in het hele drugs gebeuren zou je zien dat een lichaam een grens heeft, en omdat ze al zover zijn dat ze heel veel nodig hebben moet je ze niet heel hun behoeftes voldoen, want elke keer word die grens verlegt waardoor ze normaal moeten functioneren, dus dan laat je ze wel wegrotten en als we t toch over artsen hebben die leggen inderdaad een eed af om mensne te helpen, en een afkickkliniek zie ik als hulp, een arts hoeft mensen hun behoeftes niet te voldoen Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 07:25. |
![]() |
|||
Citaat:
Zoals ik al zei: ze hebben er zelf voor gekozen om drugs te gaan gebruiken, dus ze mogen het ook zelf weer oplossen. Er moet genoeg hulp en ruimte en tijd geboden worden om hen te helpen afkicken, maar drugs geven vind ik geen oplossing. Citaat:
Hoe ik bij het idee kom dat er dan meer verslaafden komen? Mensen die proberen af te kicken, moeten alles geven om het te laten slagen.. en dat zal veel pijn en moeite kosten. Als die mensen in hun achterhoofd houden dat ze als het na een paar keer toch niet lukt de drugs wel van een dokter zullen krijgen, zonder dat ze hoeven te betalen, zullen minder hun best doen. Er is dan namelijk een oplossing voor hun probleem.. ze hoeven dan niet eens meer moeite te doen om aan de drugs te komen, ze krijgen ze gewoon gratis aangeleverd. En denk je niet dat er dan genoeg verslaafden zullen zijn die een paar keer zogenaamd proberen te stoppen, daarin dus (expres) falen, waarna ze dus drugs van een arts krijgen, ze hoeven er niks meer voor te doen.
|
![]() |
|
|