Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 08:00
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Eigenlijk ben ik gewoon best kwaad

Ik denk dat het intussen al 4 á 5 jaar geleden is dat ik davy leerde kennen, hij kwam bij mij in de klas.
Ik vond hem een leuke jongen en zocht contact met hem, en hij met mij. We zaten toen op de middelbare school, we hadden nog niet veel ervaring met verliefd zijn enzo dus werd er contact gezocht met plagen en wat stoeien enzo
(klinkt bij sommige misschien wel bekend)

We trokken steeds meer met elkaar op, we zaten altijd bij elkaar in de buurt of naast elkaar. Ik hoorde ook van mensen dat hij verliefd op me was (maar hij had een vriendinnetje dusik deed niks) Zo ging het ongeveer 2 jaar. We zagen elkaar iedere dagop school en na school we werden elkaar beste vrienden, terwijl we ook stiekem verschrikkelijk verliefd op elkaar waren.
We gingen samen uit, stappen en waren ook best klef dan.
Soms sliepen we ook bij elkaar, maar er is nooit wat gebeurt.

In deze 2 jaar zijn we echt elkaar beste vriendjes geworden, ondertussen wisten we ook van de verliefdheid van ons beide dat ons vrienden heeft gemaakt. We hadden alle2 een speciaal gevoel voor elkaar en daar hadden we het ook gewoon over.

Iets meer als een jaar geleden overleed mijn moeder, natuurlijk stond hij meteen voor de deur om me te steunen, hij was dag en nacht bij me, de beste steun die ik heb gehad.
Hij zorgde ervoor dat ik deed wat ik moest doen, dat ik at en voor mezelf zorgde en afleiding.

Op een gegeven moment kwam mijn vader met de melding dat we moesten verhuizen dat we niet in mijn moeders huis konden blijven wonen, ik was er kapot van, toen hoorde ik ook dat we aan de andere kant van stad zouden gaan wonen, dat vond ik nog veel erger. ( ik woonde toen in de reeshof een wijk van tilburg waar echt al mijn vrienden zaten, ongeveer 15 km van waar ik nu woon)
Ik heb dat meteen aan davy vertelt en zei dat ik hem niet kwijt wilde en wel als goede vriend wilde houden. (ik was in die tijd verschrikkelijk bang om mensen te verliezen)
Waarop hij zei dat ik niet zo raar moest doen..dat ik alleen maar een klein beetje verder zou wonen.

De vriendschap was nog steeds goed, hij hielp met verhuizen enzo echte maatjes waren we. Totdat ik erachter kwam dat het eigenlijk best wel leuk was om daar te wonen, ik had namelijk ook een heeellleeee leuke buurjongen (waar ik nu bijna een jaar een relatie mee heb) waar ik voor het eerst na davy heftig verliefd op werd en we kregen dus ook wat samen, ik voelde me helemaal gelukkig.
Maar ik durfde het niet zo goed tegen davy te vertellen, hij komt namelijk uit een gezin waar buitenlanders niet al te veel gewaardeert worden, en mijn vriend is dus angolees.
Maar ik heb het gewoon tegen hem gezegt, hij reageerde zo van "oh leuk" maar toen ik vertelde dat hij nog maar kort in nederland was, begon davy hem kei hard uit te lachen en geitnjes te maken tegenover onze andere vrienden

Dat vond ik echt een rotstreek.
Nu is het gewoon zo dat ik al ongeveer een jaar davy heel weinig zie, hij vroeg in het begin wel of ik mee ging stappen, maar ik wist dathij dan allemaal dat kleffe weer zou willen, maar ik wilde dat niet meer, ik had nou een vriend.
Nou dat jaar werd het contact slechter en slechter, hij veranderde zelf ook, hij had 2 jaar een vriendin gehad waar hij het een paar weken terug mee heeft uitgemaakt, zij herkende hem ook niet meer als de davy van vroeger.
Met kerst stond davy ineens aan de deur met een kerstkaar maar hij belde niet aan, ik had hem toevallig gezien,t oen mijn vriend open deed samen met mij, ging hij vlug weg.

Davy en ik schillen maar 1 week in leeftijd, en hij is eerder jarig als ik, ik was niet uitgenodigt, ik hoorde vrienden van ons over de verjaardag, waar hij altijd een flink feest van maakt. en kwam er dus zo achter dat ik niet welkom was.
Toch hield ik de eer aan mezelf en heb hem een smsje gestuurd om hem te feliciteren

Een week later was het mijn verjaard (afgelopen zaterdag) ik hoorde niks, ik had het ook niet verwacht.
En toch vind ik het niet leuk, ik ben boos, hij was mijn beste maatje, en nu laat hij me vallen ik begrijp het niet echt niet.
Ik belde hem op en ik zei, Ik was dan misschein niet welkom, maar ik had nog wel het fatsoen om je te feliciteren!!
Waarop hij zei dathij me een berixcht gestuurd had op mijn andere nummer, dat heb ik gecontroleert en dat was niet waar.

Wat moet ik nou met die gast, ik snap er gewoon geen zak van waarom hij zo doet, ik heb echt het idee dat het komt omdat mijn vriend niet nederlands is,
Hij heeft me gister gevraagt of ik langs kom, maar ik ga niet.. ik denk dat ik mischien wel het hele contact verbeek ook al was het nog eht minimale contact..
Ik haat racisten
Oud 15-03-2004, 08:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
racisten..racisten

die davy voelt zich gewoon gepasseerd
jij verhuist, zegt niks aan de vriendschap te willen veranderen, maar je krijgt een relatie en davy wordt vervangen door jouw -toevallig allochtone- vriend
davy is jaloers op die jongen, wil hem afkraken en dit is een vrij gemakkelijke manier
jullie waren verliefd, waren toch nog net geen vriendje-vriendinnetje, maar jullie waren wel erg intiem
Het is van davy's kant ook wel begrijpelijk dat hij er niet goed mee om kon gaan dat hij jou nu moest delen/ vrij laten

natuurlijk wil ik in geen geval discriminerende opmerkingen goed praten
Oud 15-03-2004, 10:54
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 15-03-2004 @ 09:29:
racisten..racisten

jij verhuist, zegt niks aan de vriendschap te willen veranderen, maar je krijgt een relatie en davy wordt vervangen door jouw -toevallig allochtone- vriend
davy is jaloers op die jongen, wil hem afkraken en dit is een vrij gemakkelijke manier
jullie waren verliefd, waren toch nog net geen vriendje-vriendinnetje, maar jullie waren wel erg intiem
Het is van davy's kant ook wel begrijpelijk dat hij er niet goed mee om kon gaan dat hij jou nu moest delen/ vrij laten

natuurlijk wil ik in geen geval discriminerende opmerkingen goed praten
Ongeveer wat ik ook dacht.
Oud 15-03-2004, 11:47
Jones
Citaat:
ImeZ schreef op 15-03-2004 @ 09:29:
racisten..racisten

wat een wijsheid!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 12:34
Kleintjeyakult
Ik snap best dat hij zich gepasseerd voelt, hij wilde ook dat we op dezelfde manier met elkaar om zouden gaan.
Maar hij is altijd een jongen geweest die heel eerlijk was die zei waar hij mee zat en vooral tegen mij.
Waarom zou hij dit dan dit keer niet doen?
Ik heb al eerder een vriend gehad en hij een vriendin, en toen is onze vriendschap ook niet verandert
Oud 15-03-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Denyse schreef op 15-03-2004 @ 13:34:
Ik snap best dat hij zich gepasseerd voelt, hij wilde ook dat we op dezelfde manier met elkaar om zouden gaan.
Maar hij is altijd een jongen geweest die heel eerlijk was die zei waar hij mee zat en vooral tegen mij.
Waarom zou hij dit dan dit keer niet doen?
Ik heb al eerder een vriend gehad en hij een vriendin, en toen is onze vriendschap ook niet verandert
Nu is de boel toch echt door jou veranderd. Jij wilde niet meer mee stappen. Volgens mij heeft hij nog wel een beetje zijn goede wil getoond (kerstkaart). SMS-jes kunnen altijd misgaan...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:16
GRRR
GRRR is offline
Het feit dat hij langs kwam om vervolgens weer weg te gaan toen hij jou met je huidige vriend zag geeft ook sterk aan dat hij er niet ermee om kan gaan. Als hij je vriend echt een minderwaardige lul vond dan had hij het wel openlijk aan hem toegegeven. Het is gweoon jouw schuld. Jij hebt hem laten vallen en teleur gesteld.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:56
Kleintjeyakult
Citaat:
GRRR schreef op 15-03-2004 @ 15:16:
Het feit dat hij langs kwam om vervolgens weer weg te gaan toen hij jou met je huidige vriend zag geeft ook sterk aan dat hij er niet ermee om kan gaan. Als hij je vriend echt een minderwaardige lul vond dan had hij het wel openlijk aan hem toegegeven. Het is gweoon jouw schuld. Jij hebt hem laten vallen en teleur gesteld.
Ik heb hem niet laten vallen, oke ik ging niet mee stappen
MAar ik was degene die hem belde om te gaan zwemmen, stadten, filmpjes kijken en dat soort dingen
Oud 15-03-2004, 14:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
joehoe.. ik ben een keer gequote omdat iemand het met me eens was

maar misschien kan het nog wel goedkomen, moet jij je ook wat aardiger opstellen
eerlijk gezegd snap ik niet waarom jij nou zo boos op hem bent
nou heeft ie gevraagd of je langkomt, maar nou hoeft het van jou niet meer

kijk, het is lullig van die discriminerende opmerkingen, maar kennelijk had hij altijd al zo'n soort opvatting over mensen uit een ander land en toen was je toch ook goed bevriend met hem
Als ik jou was, zou ik het proberen uit te praten, maar de volgende zin maakte mij de situatie duidelijk:
Nu is het gewoon zo dat ik al ongeveer een jaar davy heel weinig zie, hij vroeg in het begin wel of ik mee ging stappen, maar ik wist dathij dan allemaal dat kleffe weer zou willen, maar ik wilde dat niet meer, ik had nou een vriend.
Vind je het gek dat het contact is verslechterd..?!

owja.. ik moet toch nog even zeggen dat je vijand zonder h schrijft..
Oud 15-03-2004, 15:05
Kleintjeyakult
Citaat:
ImeZ schreef op 15-03-2004 @ 15:59:

maar misschien kan het nog wel goedkomen, moet jij je ook wat aardiger opstellen
eerlijk gezegd snap ik niet waarom jij nou zo boos op hem bent
nou heeft ie gevraagd of je langkomt, maar nou hoeft het van jou niet meer

kijk, het is lullig van die discriminerende opmerkingen, maar kennelijk had hij altijd al zo'n soort opvatting over mensen uit een ander land en toen was je toch ook goed bevriend met hem
Als ik jou was, zou ik het proberen uit te praten, maar de volgende zin maakte mij de situatie duidelijk:
Vind je het gek dat het contact is verslechterd..?!

owja.. ik moet toch nog even zeggen dat je vijand zonder h schrijft..
Ik ging net meer mee stappen nee... maar wel alles buiten dat zoals ik in mijn vorige reactie zei.
Oud 15-03-2004, 21:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja... dan moet je maar gewoon eens met hem gaan praten he
Oud 15-03-2004, 23:32
Dannemann
Dannemann is offline
Mensen groeien uit elkaar, dat kan voorkomen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:33
stout!
stout! is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 15-03-2004 @ 15:59:
En nog maar een keer, ik was het ook helemaal met je eens
Oud 18-03-2004, 20:31
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
ik ook (het wordt eentonig )
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 16:58
Kleintjeyakult
Nu een tijd later, heb ik contact met hem gezocht, hem gevraagt waarom hij zo deed, en waarom het nu zo is tussen ons (ik heb hem al een aantal maanden niet meer gezien)

De reden dat ik contact met hem zocht was dat ik van zijn beste vriend hoorde dat het niet zo goed met hem ging, hij zou moeten verhuizen en zijn vriendin had hem laten zitten. Hij dronk veel en deed rare dingen.

Hij heeft toegegeven dat hij mij voor minder aanzag omdat ik een "zwarte" vriend heb.
Hij heeft zijn spijt betogen, omdat hij nu wel doorheeft dat mijn vriend me heel gelukkig maakt.
Dus het is opzich uitgepraat, en ik zou het hem niet kwalijk moeten nemen, ik doe het wel en ik weet niet goed waarom.. misschien omdat een jaar van vriendschap is weggegooit

Hij heeft me laten weten dat hij graag weer veel contact met me wil, mijn vriend ziet dat liever niet, vanwege ons verleden en de dingen die hij over me vriend heeft gezegt.

Ik denk dat jullie gelijk hebben, mensen groeien uit elkaar.. Ik wil hem best af en toe spreken, maar een beste vriend? nee niet meer..

Bedankt voor al jullie reacties
Oud 02-05-2004, 17:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom ga je niet in op zijn uitnodiging? Luister naar wat hij te zeggen heeft en beoordeel dán wat je verder wilt.. Misschien heeft hij wel spijt van zijn gedrag en vraagt hij om vergeving. Misschien blijft ie wel net zo bot..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:45
Susu
Susu is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-05-2004 @ 18:34 :
Waarom ga je niet in op zijn uitnodiging? Luister naar wat hij te zeggen heeft en beoordeel dán wat je verder wilt.. Misschien heeft hij wel spijt van zijn gedrag en vraagt hij om vergeving. Misschien blijft ie wel net zo bot..
Eum.. wil me nergens mee bemoeien maar in het stukje hierboven zegt ze al dat ze met hem gepraat heeft...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:59
Denise84
Denise84 is offline
Hij wilde met je uit en jij hebt steeds de boot afgehouden omdat je nu een vriend hebt. Jij maakte geen tijd meer voor hem zoals je dat eerst deed. Eigen schuld lijkt me..
Oud 03-05-2004, 14:08
Mark
Mark is offline
davy was verliefd en is dat nog steeds. Simple. Verliefdheid en een meisje dat een relatie heeft met een andere jongen gaan nou eenmaal niet samen. Hij hoeft helemaal geen racist te zijn. Hij denkt alleen, waarom in vredesnaam die Angolees en niet ik?!!!

Mannen zijn nu eenmaal niet goed in delen.

Mark (die ook een goede vriendin is kwijtgeraakt, maar gelukkig meerdere vrienden had om op terug te vallen)
Oud 03-05-2004, 14:24
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 03-05-2004 @ 15:08 :
davy was verliefd en is dat nog steeds. Simple. Verliefdheid en een meisje dat een relatie heeft met een andere jongen gaan nou eenmaal niet samen. Hij hoeft helemaal geen racist te zijn. Hij denkt alleen, waarom in vredesnaam die Angolees en niet ik?!!!

Mannen zijn nu eenmaal niet goed in delen.

Mark (die ook een goede vriendin is kwijtgeraakt, maar gelukkig meerdere vrienden had om op terug te vallen)
Ik zit ook in zo'n situatie... en nee, ik ben ook niet goed in delen
Dat meisje ben ik ook best intiem mee geweest, en nu is ze verliefd op mijn beste vriend... maar ze doet niks, ze durft niet... het maakt me helemaal kapot

ontopic:
Ik snap best wel van je vriend dat hij liever niet wil dat jij weer contact met hem zoekt, maar dat is een keuze die jij maakt...
Hij kan er duidelijk niet mee omgaan, nog steeds niet... dus ik weet niet of het wel zo verstandig is om nog verder contact te zoeken met hem.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:36
Drez
Drez is offline
sorry hoor, maar dit is té erg

VIJAND! zonder H! Jezus!
Oud 03-05-2004, 16:34
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
dReZ schreef op 03-05-2004 @ 16:36 :
sorry hoor, maar dit is té erg

VIJAND! zonder H! Jezus!
weet je wat nog erger is..? ik heb een half uur naar de topictitel zitten kijken, beseffend dat er iets niet klopte, maar ik kwam er maar niet achter wat precies...
Oud 03-05-2004, 16:45
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
shut*up schreef op 03-05-2004 @ 17:34 :
weet je wat nog erger is..? ik heb een half uur naar de topictitel zitten kijken, beseffend dat er iets niet klopte, maar ik kwam er maar niet achter wat precies...
hahaha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten