Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als jij een oplossing hebt om de sociale zekerheid, o.a. de pensioenen en de AOW, ook in de toekomst betaalbaar te houden, zonder dat deze maatregelen genomen worden, dan hoor ik het graag van je. Ik heb ze nog niet gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar wat de rest, daar kunnen we over twisten. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
De FNV moet nou eens eindelijk wat actie ondernemen tegen het kabinet. Als het kabinet zo doet tegenover de vakbonden dan moeten zij dezelfde attitude er tegenover stellen.
Heel Nederland die het niet eens is met de regering zou is een keertje in opstand moeten komen en de straat op gaan. Maarja iedereen weet dat beiden het toch niet gaan doen. De opstandtijd is voorbij en de meeste mensen lopen als makke schapen achter de kudde aan mee de afgrond in.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vond dat er in paars vaak nog wel open gestaan werd voor demonstranten, ook al kwam er soms te weinig uit. Maar het is toch verdomme niet meer dan normaal dat je naar mensen luistert? Maar jah, dat zal wel niet in JP z'n "normen en waarden" zitten...
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Een discussie over de maatregelen die dit kabinet neemt blijkt om sentimenten gevoert te worden. De feiten zoals ze er zijn, en de noodzaak tot ingrijpen in de pensioengerechtigde leeftijd wordt niet onder ogen gezien. Mijn vraag aan allen die vinden dat heb kabinet VUT en prepensioen niet langer met de belastingen moet faciliteren is dus hoe zij het betaalbaar willen houden? |
![]() |
||
Citaat:
Hoe dan ook, nu luisterde hij wel, voor het eerst, maar vergat het daarna blijkbaar meteen weer...
||
Citaat:
Ik had het ook niet over iedereen, maar de meeste mensen demonstreren niet mee ook al zijn ze tegen het kabinet. Ik heb zelf ook volop meegedemonstreerd. En over dat niet luisteren, we moeten met zulke grote groepen mensen dadelijk op het plein of binnenhof staan dat ze wel naar ons moeten luisteren. Dat is tot nu toe nog niet het gevaal geweest.
|
Het stupide gelul van niet betaalbaar kan ik niet uitstaan, het is wel betaalbaar, maar dan moet je in economisch slechte tijden iets anders beperken, zoals bepaalde dure spoorlijnen of bepaalde vliegtuigprojectjes, of het aanleggen van moerassen, en andere overbodige projecten. De prioriteiten kloppen niet, dat is het probleem, niet de betaalbaarheid opzich.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Je kunt het ook anders zien. Jij noemt het associaal dat mensen geen VUT of prepensioen meer kunnen krijgen. Maar je zou ook kunnen zeggen dat wij van hen een stukje solidariteit vragen om ook de jongeren niet op te schepen met enorme lasten, juist in de duurste jaren van hun leven (vinden van een huis, kinderen etc). Het afschaffen van de collectieve VUT en prepensioen regelingen betekent nog niet dat mensen helemaal niet meer eerder zouden mogen stoppen met werken. Echter, in plaats van dat wij dat gezamelijk betalen zal hij/zij dat zelf moeten doen. Dat is geen enkele probleem zolang je dat maar op tijd weet. Voor de mensen die nu aan VUT- prepensioen toezijn is er een overgangsregeling. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
De pensioenfondsen hebben een gedeelte van hun beleggingen in staatsobligaties. Zij kunnen het vrijgekomen kapitaal gebruiken om obligaties van andere staten of bedrijven te kopen. Dat is dus niet zo krom als het lijkt. Citaat:
Citaat:
Ik ken veel mensen die 50 zijn; o.a. mijn ouders. En 50'ers zijn echt niet zielig ofzo. Zij kunnen vaak nog best een paar jaar doorwerken. Veel 50'ers geven zich ook uit voor 'jong' en energiek ![]() Het is trouwens goed deze discussie in haar perspectief te plaatsen. De pensioengerechtigde leeftijd is in 1956 vastgesteld op 65 jaar; toen werd men ook maar ongeveer 67 jaar. Men mocht dus nog twee jaar van de pensioenen genieten. Tegenwoordig worden mensen ouder en is het werk lichter. Je zou dan zeggen dat de pensioengerechtigde leeftijd ook om hooggaat. Maar ho maar; juist door prepensioen en vut gaan mensen die nog jarenlang prima kunnen werken op kosten van de gemeenschap leven. Dat is onhoudbaar op termijn. Laatst stond er een interessant artikel over pas gepensioeneerden (dus ouder dan 65). Wat bleek; velen van hen gingen zich bezighouden met aan hun werk aanverwachte activiteiten. Dus bijv. een oud-boekhouder werd penningmeester van een sportclub. Allemaal heel lovenswaardig, maar het toont tegelijkertijd aan dat die mensen zich dus nog prima kunnen redden. Ik pleit dan ook niet voor het afschaffen van pensioenen ofzo, maar tot het 65ste levensjaar werken lijkt mij verstandig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een heleboel vijftigers kunnen gerust wel doorwerken, maar sommigen dus niet en daar gaat het mij om. Er moet in ieder geval een regel voor uitzondering komen (kromme zin ik weet het) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk kan het zo zijn dat iemand moeite heeft nog zwaar werk te doen. Maar dan gaan we die mensen toch niet met de VUT sturen?! Dan moeten we kijken waar zo'n iemand wel kan werken zonder werk te moeten doen dat lichamelijk te zwaar is. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wil je een pleistertje? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||