Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hahaha, dit is een erg lachwekkende poging. Voor iemand die beweert heeft veel boeken gelezen te hebben over dit onderwerp doet die persoon het erg slecht. Dit is bijna zeker christelijke propaganda. Misschien kan iemand de domeinnaamregestratie nagaan. Kijken of er een christelijke organisatie achterzit.
Ok, de 'argumenten'. "Een goed functionerend systeem ontstaat nooit vanzelf" Klopt. Dit is ook geen onderdeel van het Darwinisme. Dit argument laat zien dat de persoon helemaal niets begrepen heeft van het evolutionaire proces dat het ontstaan van complexe systemen moet bewijzen. Of het wordt genegeerd. Ik vind nergens argumenten waarin men zegt waarom de evolutionare verklaring niet deugt. "Leven vereist intelligente organisatie" Bijna hetzelfde probleem wordt hier aangekaart. Hoe kan iets dat netjes in elkaar steekt 'vanzelf' ontstaan. De evolutionare verklaring wordt genegeerd. Trouwens, kristallen zijn ook georganiseerd in bepaalde structuren. "Mutaties brengen nooit nieuwe genetische informatie voort" Dit is een beetje een stom argument. Wat is een mutatie. Het is een A ipv een C, een T ipv een G, een extra A, C, G of T of een ontbrekende. Wat nieuwe informatie? Het is allang bezen dat apen die je op een keyboard van een computer laat rammen ooit Shakespeare's Henry the Vth kunt laten schrijven. De kans dat ze dat in een keer goed doen is bijna oneindig klein. Maar met selectie kan het wel. Je negeert gewoon alle foute letters en als de aap toevallig de goede letter typt zet je hem wel op het scherm. Dan zal de aap ooit het hele Shakepeare stuk schrijven 'zonder nieuwe informatie'. Evolutie heeft ook selectie en random letters, ookal is het alfabet maar 4 letters groot, dus dat kan net zo goed. Ik weet niet of het 'aap die shakespeare schrijft'-experiment ooit uitgevoerd is. "Informatie ontstaat nooit uit niet-informatie" Weer een dubbelargument. Als ik de letters van shakespeare door elkaar gooi kan ik ze door toeval ook weer in elkaar gooien. De kans hierop is erg klein. Maar als je natuurlijke selectie hebt kun je het ooit voor elkaar krijgen. "Natuurlijke selectie is geen evolutie-mechanisme" Hier wordt gedacht dat natuurlijke selectie voor de mutaties zorgt. Beetje dom. Er wordt gezegd: "Het is een eliminatie-proces, maar geen scheppingsproces." Dat is inderdaad waar. Natuurlijke selectie vernietigd alle slechte mutaties zodat kans geen rol meer speelt en mutaties zorgen voor de nieuwe informatie. Dat boek is zonde van de bomen die er voor gekapt zijn. Er is een klein beetje hoop dat dit boek mij geeft. Als er voor dit boek een uitgever gevonden kan worden dan moet het toch ook mogelijk zijn dat ik ooit voor mijn werk een uitgever kan vinden. Ik vind trouwens dat de topicstarter zich wel mag schamen... Je kunt de evolutietheorie best aanvallen, er zijn best zwakke plekken. Maar evolutie werkt, beetje dom om dat nog eens proberen te ontkennen. Je moet Darwinisme aanvallen op het punt waar het zwak is. Waarom heeft natuurlijke selectie intelligentie geselecteerd. Wat gaf onze intelligentie voor enorm voordeel over onze soortgenoten met net iets minder? Als christenen met propagandadoelen dit lezen, ik wil best een anti-evolutieboek schrijven dat ten minste nog een klein beetje op de wetenschap steunt en niet pure leugen is. Wel voor een prijs natuurlijk. Misschien kom ik dan nog in de hemel ook.
Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 00:31. |
![]() |
||
Citaat:
Geeft wel aan op welke doelgroep dit boek gericht is.
|
dit is wel redelijk triest eigenlijk, en nee ik ben vandaag niet naar de kerk geweest en dit heeft me niet doen beseffen dat ik dat ineens wel ga doen vanaf volgende week zondag
|
![]() |
Het is propaganda inderdaad, wat een haat en minachting spreekt er uit die teksten zeg, en dat zonder goede argumenten. Ik was gisteravond nog begonnen om alle 15 STERKSTE punten onderuit te halen, maar na 5 punten ontkracht te hebben had ik al een lap tekst die dusdanig groot was dat toch niemand hem zou gaan lezen, zeker niet iemand die tot de die-hard-anti-evolutionisten behoort, die houden immers meer van korte krachtige makkelijke inhoudsloze propagandistische retoriek. Trouwens, die doelgroep van me bij het schrijven van een tegenbetoog, daar wil ik helemaal niks mee te maken hebben.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vraag me verder af wat de nut van dit topic is. We kunnen allemaal wel grote lappen tekst gaan schrijven, maar de topicstarter plaats een of andere vage link en verder niets. Lijkt me onwaarschijnlijk dat hij nog gefundeerde tegenargumenten heeft, aangezien hij die site klakkeloos, zonder enige kritiek, overneemt.
||
Citaat:
Het argument 'Mutaties brengen nooit nieuwe genetische informatie voort' is toch een redelijk sterk argument tegen de evolutietheorie. Ik heb hier nog niemand echt een goed tegen argument zien geven. Ik heb er een keer een tekst over gelezen waarin werd uitgelegd dat er bij een mutatie alleen maar genen verloren gaan, waardoor er andere eigenschappen ontstaan. Er is dus alleen een gen verarming. Ik vraag me dus nog steeds af hoe een eencellig wezen naar een mens uit kan groeien, al gaan er miljarden jaren overheen. Ik moet toegeven dat ik niet heel veel van de evolutietheorie af weet. Toch vind ik dat de evolutietheorie niet zomaar aangenomen moet worden, er zijn best wel wat tegenargumenten. Ik ben niet iemand die dan maar meteen geloofd dat we door god zijn geschapen, maar eerder dat de evolutietheorie niet compleet is. Ik zie hier nu allemaal mensen die het meteen als christelijke onzin bestempelen, en de simpele argumenten afkraken, maar niemand komt met argumenten waarom de evolutietheorie dan wel goed moet zijn. Er zijn gewoon veel onduidelijke zaken. v.b. waar en waaruit is het leven ontstaan? Wat voor bewijzen zijn daarvoor? We zijn enorm inteligent t.o.v. andere soorten, als inteligentie het zo goed doet waarom worden andere dieren dan niet slimmer? Wat houd hun tegen om net zo te worden als ons?
|
![]() |
Een aap die op een computer zo maar een letter intypt is het zelfde als een mutatie. Als die dingen vaak gebruiken en je neemt alleen de goede kansen dan krijg je shakepeare en evolutie.
DNA bestaat maar uit vier soorten moleculen(het datadragende deel van het DNA dan). A, C, G en T zijn de afkortingen voor deze stoffen. Je moet je ook niet afvragen hoe een eencellige in een mens veranderd. Dat duurde zo ongelofelijk lang dat je menselijke hersenen daar geen idee bij kunnen vormen. Je moet kijken of een eencellige in een iets geavenceerde eencellige kan evolueren. Dan van eencellig naar meercellig is het een moeilijk verhaal. Verder is dit geen topic die de evolutietheorie uitlegt. Dit probeer ik ook niet te doen. Ik ben geen schrijver of bioloog. Als je dit wel wilt koop dan een doek van Dawkins, Darwin of Gould. We hebben alleen geprobeert de argumenten van die site te verwerpen en dat die niet diep ingaan op de echte zwakke plekken is hun schuld. Hadden ze eerst maar eens moeten lezen wat evolutietheorie is. De argumenten bestonden enkel uit vooroordelen.
||
Citaat:
DNA bestaat maar uit vier soorten moleculen(het datadragende deel van het DNA dan). A, C, G en T zijn de afkortingen voor deze stoffen. En die waren toevallig in die positie op de juiste plaats in de juiste verhouding en het begon te leven? Waarna het zich spontaan begon te delen? Het zou natuurlijk kunnen maar wat zorgt er dan voor dat het samen gaat werken? Je moet je ook niet afvragen hoe een eencellige in een mens veranderd. Dat duurde zo ongelofelijk lang dat je menselijke hersenen daar geen idee bij kunnen vormen. Je moet kijken of een eencellige in een iets geavenceerde eencellige kan evolueren. Dan van eencellig naar meercellig is het een moeilijk verhaal. een eencellig naar een iets geavenceerder encellige kan best wel, maar van eencellig naar meercellig kan denk ik niet door degeneratie. Verder is dit geen topic die de evolutietheorie uitlegt. Dit probeer ik ook niet te doen. Ik ben geen schrijver of bioloog. Als je dit wel wilt koop dan een doek van Dawkins, Darwin of Gould. We hebben alleen geprobeert de argumenten van die site te verwerpen en dat die niet diep ingaan op de echte zwakke plekken is hun schuld. Hadden ze eerst maar eens moeten lezen wat evolutietheorie is. De argumenten bestonden enkel uit vooroordelen. Daar moet ik je gelijk in geven, maar er zijn wel argumenten tegen en ik wil wel graag weten wat jou nu zo overtuigd dat de evolutietheorie 100% klopt.
Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 13:41. |
![]() |
||
![]() |
Het is inderdaad aan te raden om wat boeken te lezen, niet dat ik je graag met een kluitje in het riet stuur, maar het is allemaal niet zo simpel als dat je misschien zou willen. Ik heb helaas niet een paar toverwoorden paraat om alle ongefundeerde kritiek in drie zinnen van tafel te vegen.
http://us.geocities.com/groenrondbal...cties_PS3.html Dat is een reactie van de christelijke evolutie-aanhanger John Jacobs op een boek van de eveneens christelijke anti-evolutie-aanhanger Peter Scheele. Als je de teksten van Peter Scheele zelf kent, dan moge duidelijk zijn wie er meer verstand van zaken heeft en wie er wanhopig probeert zich aan een bijbels standpunt vast te klampen. Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Het is ook voor mij moeilijk voor te stellen hoe hele simpele elementaire dingen ongeloofelijk complexe dingen kunnen produceren. Maar het gebeurd. En niet enkel met betrekking op evolutie. De natuurwetten die deze wereld controleren hebben nu eenmaal de neiging bepaalde contructieve dingen te doen. Hoe kunnen alle atomen nu totaal verschillende eigenschappen hebben terwijl ze gewoon allemaal uit dezelfde dingen gemaakt zijn, alleen de een wat meer en de ander wat minder? En hoe kan het zo zijn dat deze dingen ook samen nog molecullen kunnen vormen? Dat soort dingen. Je moet ook snappen dat evolutie niet werkt door het uitwisselen van 'legosteentjes'. Mutaties veranderen dingen op een heel laag niveau. Als je een DNA eenheid veranderd dan veranderd een erg complex molecul bijvoorbeeld met een paar atomen. Dit molecul functioneert dan totaal anders. En met die molecullen kun je alles maken. Alles dat je met biochemie kan maken kun je maken door DNA te varieren. Je hebt niet hele ruwe blokken die je genen noemt die hele specifieke dingen doen en die je kunt vergelijken met legoblokken. DNA is eigenlijk gewoon nanotechnologieachtig. Citaat:
Maar het leven ontstond nogal snel op aarde nadat deze een stabieler klimaat kreeg. Het lijkt erop dat dit soort eencellig leven geen uitzondering of zeldzaamheid is. Was dat wel zo dan is het niet alleen heel toevallig dat het er is maar ook nog eens toevallig dat het er zo snel was. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
De symbiotische planeet Een nieuwe kijk op de evolutie Lynn Margulis onderzoekt al jaren «endosymbiose«, het onderlinge fysieke contact tussen soorten. Haar conclusie is dat alle leven op onze planeet diepgaand met elkaar verbonden is, en dat daarin het antwoord ligt op een van de belangrijkste vragen die Darwin in zjin evolutieleer had opengelaten: hoe soorten kunnen ontstaan. Dit boek leidde tot belangrijke veranderingen in het denken over het milieu. Door: Lynn Margulis Ontopic: Wat een tell sell site
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Nou ik denk de TS gaat hier feiten neerzetten tegen de evolutietheorie. Maar nee hij maakt in plaats daarvan reclame voor een boek. Reclame maken mag niet op het forum. En doe je dat toch, zoek dan een fatsoenlijk boek uit. En ik geloof wel in de evolutietheorie. Kijk maar naar het fokken van honden. Door de evolutie zijn er verschillende rassen doen onstaan. Ook bij mensen. Als een man en een vrouw allebei sterke genen hebben voor onder andere kracht. Dan heeft hun kind ook veel kracht net als hun. Alleen is dan een tikkeltje sterker. Gaat hij zijn hele leven die kracht ontwikkelen samen met een vrouw die ook veel kracht heeft. Dan worden hun kinderen ook weer een tikkeltje sterker. Alleen het duurt heel langzaam en het betekend wel dat ze ook veel van hun leven moeten toeweiden aan krachtraining. Maar ik wist al meteen toen ik de titel las van het topic dat het weer iets CHRISTELIJKS zou zijn. Nou dat hele christendom komt mij de strot uit, ik zou zeggen verhuis naar Amerika of zo. Daar heb je meer van je soortgenoten.
Maar als je het allemaal zo goed weet. Leg dan nu maar eens haarfijn uit hoe er nieuwe diersoorten zijn ontstaan? Zijn die plotseling zomaar uit het niets op aarde tevoorschijn gekomen of zo? Waren wij mensen er plotseling zo maar opeens met de nodige intelligentie? Nee die intelligentie is ook door evolutie verder ontwikkelt. En als er nieuwe diersoorten ontstaan waarom is niemand daar getuige van? WOW GEK PLOTSELING STOND ER EEN HEEL RAAR BEEST NAAST MIJ, HET KWAM UIT HET NIETS. oh nee niks aan de hand er is zomaar een nieuwe diersoort ontstaan. 's Kijken hoe zal ik het noemen... ![]() Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 16:37. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Fokken is een primitive vorm van genetische manipulatie. Het is niet onderdeel van de evolutie. Het laat wel zien hoe genen veranderen er en nieuwe soorten dieren kunnen ontstaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=842666
Nog zo'n topic met dezelfde drogredenen... worden er geen eisen gesteld aan het openen van een topic? Vind dit allemaal erg kortzichtig en gemakzuchtig, zelf niets inbrengen, geen verstand van zaken hebben en alleen maar naar een site linken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ja, en die argumenten zijn weer weerlegt in oa dit boek:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...books&n=507846 Dus?
||
![]() |
Citaat:
P.S. Waarom ik een hekel heb aan het christendom? Daarom, zo ik zal eens even geen argumenten geven want dat doe jij ook niet christ!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"De mens is egoïstisch" Egoconstructie | 52 | 17-04-2010 13:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |