Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2004, 19:36
kevertje84
kevertje84 is offline
Weet iemand misschien waarom mijn hamster de hele tijd op de tralies van zijn kooi zit te kauwen?!? In zijn kooi hangt een knaagsteen en genoeg andere dingen om op te knagen (die daar ook voor bedoeld zijn). Of spoort hij gewoon niet...
Oud 12-04-2004, 19:45
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
de tanden van knaagdieren groeien hun hele leven door, dus die van jou hamster ook.
Ze moeten daarom iets hebben waarop ze kunnen knagen, zodat hun tanden niet door hun onderlip groeien.
ze kunt hiervoor gewoon een stuk hout in de kooi gooien waarop hij zich kan "afreageren".
Oud 12-04-2004, 20:07
duifeltje
duifeltje is offline
goh, daar heeft een van mn ratten ook last van, vooral rond etens tijd . Zij hebben ook vanalles te knagen maar de tralies zijn toch wel erg lekker.
Ik heb er allemaal vieze dingen opgesmeerd. De tarwe-kiem-shampoo werkte het beste (die stinkt). maar er bestaat ook antibijt enzo.
Wat ze altijd erg lekker vinden is een walnoot, om die open te knagen hebben ze een halve dag nodig dus dan zijn ze wel even zoet. Alleen weet ik niet of dat voor een hamster wel zo'n goed idee is, walnoten zijn nogal groot . (misschien een hazelnootje).
voor de rest kan je een knaagsteen met stukjes groente kopen, en als ie weer zit te knagen-> plantenspuit
Oud 13-04-2004, 16:36
Guissie
Guissie is offline
haha

Ik vrees dat hij niet helemaal OK is maar volgens mij doen knaagdieren dit vaker.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:38
AlopiA
AlopiA is offline
veel knaagdieren doen dat, ik weet niet precies waarom maar ik vermoed dat het te maken heeft met knaaglust, knaagstenen ed slijten snel, tralies niet, die geven ook niet mee, dus dat is fijner voor ze
Oud 13-04-2004, 18:26
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 12-04-2004 @ 20:45 :
de tanden van knaagdieren groeien hun hele leven door, dus die van jou hamster ook.
Ze moeten daarom iets hebben waarop ze kunnen knagen, zodat hun tanden niet door hun onderlip groeien.
ze kunt hiervoor gewoon een stuk hout in de kooi gooien waarop hij zich kan "afreageren".
dr ligt hout in zn kooi, dr hangt een knaagsteen...vind je dat nie genoeg... Het is gewoon een verwend nest...
Oud 13-04-2004, 18:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn rat vrat werkelijk alles op in zijn kooi, zijn slaaphuisje, renradje, tralies en daar hielp echt niets tegen dus raar is het iig niet.
Oud 15-04-2004, 15:06
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn cavia doet dat ook heel vaak, volgens mij issie niet helemaal goed of wil hij heel veel aandacht als ik in de buurt bent. Als ik de kamer uitloop houdt ie meteen op.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 15:35
AngelLena
AngelLena is offline
Het is idd veel voorkomend en kan verschillende oorzaken hebben. Als je geen knaagspul in de kooi hebt liggen gebruikt hij het idd om tanden te slijten maar ja, dat heb je er genoeg in zitten. Dus dat kan het niet zijn. Sommige anderen doen het uit verveling omdat ze alleen in hun kooi zitten en er niet vaak uit komen.
Bij weer anderen die willen gewoon uit hun kooi en hopen de tralies door te kunnen knagen als ontsnappingsmethode.
En je hebt nog de kategorie dwangneurose. Klinkt misschien dom, maar ook knaagdieren kunnen dit soort neuroses hebben dat ze constant aan de tralies willen knagen om eigenlijk geen enkele reden. Niets om je zorgen over te maken, maar zou eerst alle andere mogelijkheden eens proberen uit te sluiten. Zijn die allemaal uitgesloten zou je eens kunnen denken aan een kooi zonder tralies. Maar niet van plastic want dat schijnt ook goed te smaken.
Oud 23-04-2004, 11:36
Eend
Eend is offline
Mijn cavia's deden dat ook, maar nu heb ik een kooi met vierkanttralies, dus nu lukt t ze dat niet meer

Wel hebben ze genoeg knaagstokjes
Oud 23-04-2004, 11:44
autodropje
autodropje is offline
Volgens mij is het niet zo ernstig en doen heel veel hamsters dat.
Oud 23-04-2004, 13:47
dark_poetry
dark_poetry is offline
geen enkel knaagdier spoort.
alles wat kapot te maken is heeft mijn gerbil nu gedestroyd.
Oud 08-05-2004, 01:02
p-chez
p-chez is offline
"eet z'n hok op". Alsof ie 't opeet ook echt.

Zoals gezegd knagen ze erop om hun tanden te slijten. Ik denk dat ie op de tralies knaagt i.p.v. dat knaagding, omdat het knagen op de tralies waarschijnlijk effectiever is.

Ze eten het dus niet op
Reageren

Regels voor berichten