Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als er echt een onveilige situatie is, dan kun je het beste de Arbeidsinspectie inlichten (www.arbeidsinspectie.nl). Het is de bedoeling dat de Arbeidsinspectie een onderzoek instelt en eventueel maatregelen neemt.
Mocht de situatie zo ernstig zijn dat je het bezoek van de Arbeidsinspectie niet af kunt wachten, dan heb je het recht je werk te onderbreken. Dit moet dan wel redelijk zijn - het moet voor jou echt onmogelijk zijn te werken zonder dat je gevaar loopt. Als jouw werkgever meent dat jij het werk niet mag neerleggen, omdat het gevaar bijv. niet ernstig genoeg is, dan moet hij dat bewijzen. De werkonderbreking moet je wel melden bij je werkgever of de leidinggevende persoon. Maar zoals ik zei, het is eigenlijk de bedoeling dat je eerst de Arbeidsinspectie inlicht, tenzij het écht onhoudbaar is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de praktijk zal hij daar niet in slagen, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de kant van de werknemer. Maar daarvan is écht bijna nooit sprake. De Hoge Raad legt het criterium zo eng uit, dat zelfs op een veel te dun golfplaten dakje gaan lopen, door een ervaren bouwvakker, terwijl er een waarschuwingsbordje stond, geen bewuste roekeloosheid opleverde. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
arbo wet econoom | 5 | 18-04-2007 18:29 | |
Milieurichtlijnen en arbo-wet bj0etiejfreak | 2 | 27-01-2006 11:52 | |
Werk, Geld & Recht |
zie ik dit goed over de arbowet? Ijsklontje. | 7 | 14-05-2004 14:46 | |
Wat hoort bij wat Lady_L | 8 | 09-11-2003 14:11 | |
Werk, Geld & Recht |
enquête over de Arbo -> Even invullen! ~Golvend Badeendje~ | 27 | 05-10-2003 11:04 | |
kwartetsspel: arbo-wet en mileu Rembo | 0 | 13-01-2003 12:26 |