Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 15:48
TrUeKiLL
TrUeKiLL is offline
Lieve mensen,

Ik heb een groot probleem. Mijn muis reageert niet meer. De linkermuisknop doet het niet, weigert weet ik veel. Ik ben ook met ALT + TAB en allerlei sneltoetsen zover gekomen om een bericht te plaatsen.. maar goed.. Zou het een virus kunnen zijn ? Is het iets anders ? Wie kan me uit de brand helpen ????
Reageer snel alsjeblieft !

Groetjes Quincy

Laatst gewijzigd op 04-05-2004 om 15:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 17:02
Verwijderd
muisdrivers opnieuw installeren?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:04
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
misschien is de muis wel dood, heb je geen andere muis ergens liggen waarmee je dat even kunt proberen?
Oud 04-05-2004, 20:12
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
stel anders in windows tijdelijk in dat de muis linkshandig werkt, en gebruik de rechtermuisknop gewoon in plaats van de linker
Oud 04-05-2004, 20:53
T_om
T_om is offline
zit de stekker van de muis er wel in ?

als dat wel zo is lijkt het me dat ie 'gewoon' stuk is, ff een nieuwe halen dus
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 00:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan zijn dat hij stuk is ja. Probeer eens een andere muis (even lenen van iemand).

Als je een nieuwe muis koopt, koop dan een USB muis. Daarvoor kun je het beste wel Windows 2000 of XP gebruiken.
Oud 05-05-2004, 00:25
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-05-2004 @ 01:13 :
Kan zijn dat hij stuk is ja. Probeer eens een andere muis (even lenen van iemand).

Als je een nieuwe muis koopt, koop dan een USB muis. Daarvoor kun je het beste wel Windows 2000 of XP gebruiken.
Windows 98 werkt ook prima met mijn logitechje
Oud 05-05-2004, 04:10
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 05-05-2004 @ 01:25 :
Windows 98 werkt ook prima met mijn logitechje
Maar niet zonder driver AFAIK. En niet zo vloeiend als onder Win2k/XP naar mijn eigen subjectieve ervaring. Maar dat kan misschien aan de win9x driver liggen.
Oud 05-05-2004, 10:07
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-05-2004 @ 05:10 :
Maar niet zonder driver AFAIK. En niet zo vloeiend als onder Win2k/XP naar mijn eigen subjectieve ervaring. Maar dat kan misschien aan de win9x driver liggen.
Alleen bij de installatie van win98 heb je geen muis, omdat hij de usb drivers nog niet geinstalleerd heeft. Dan zal je met het toetsenbord moeten werken. Maar zogauw je voor de eerste keer in windows komt om de installatie af te ronden doet ie het prima, zonder extra drivers. Hij herkent hem gewoon als HID-standaard muis.

't Is een Logitechje, optisch, niet draadloos en met sroll
Oud 05-05-2004, 16:38
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-05-2004 @ 01:13 :

USB muizen zijn klote, wil je ze even in een DOS omgeving gebruiken ofzo met een één of ander programmaatje, gaat het niet.. Nee, totaal niet handig. Daarvoor heb je een PS/2 poort. Nog erger bij een USB toetsenbord
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 20:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 05-05-2004 @ 17:38 :
USB muizen zijn klote, wil je ze even in een DOS omgeving gebruiken ofzo met een één of ander programmaatje, gaat het niet.. Nee, totaal niet handig. Daarvoor heb je een PS/2 poort. Nog erger bij een USB toetsenbord
Gewoon driver voor nodig, en dat geldt uiteraard ook voor PS/2 muizen onder DOS. Voor toetsenborden is er een DOS Legacy optie in het BIOS voor toetsenborden, waardoor het werkt alsof je een PS/2 toetsenbord gebruikt.

PS/2 valt onder legacy I/O en dient zo snel mogelijk te verdwijnen, samen met Serieel/Parallel/Gameport. Abit MAX-serie heeft de legacy I/O al geschrapt. Ik kan niet wachten tot het gros deze IRQ slurpende zooi naar de prullenbak verwijst. Speciale mobo's met legacy I/O erop vind ik best, daar kies je dan voor als je het nodig hebt.
Oud 05-05-2004, 22:37
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-05-2004 @ 21:00 :
Gewoon driver voor nodig, en dat geldt uiteraard ook voor PS/2 muizen onder DOS. Voor toetsenborden is er een DOS Legacy optie in het BIOS voor toetsenborden, waardoor het werkt alsof je een PS/2 toetsenbord gebruikt.

PS/2 valt onder legacy I/O en dient zo snel mogelijk te verdwijnen, samen met Serieel/Parallel/Gameport. Abit MAX-serie heeft de legacy I/O al geschrapt. Ik kan niet wachten tot het gros deze IRQ slurpende zooi naar de prullenbak verwijst. Speciale mobo's met legacy I/O erop vind ik best, daar kies je dan voor als je het nodig hebt.
Die nie zo modern joh Kun je lang wachten, want het zal nog effe duren voordat et zo ver is. Als ik zie wat de op sommige onderwijsinstellingen aan computerapparatuur staat Ja, dan heb ik het over vastgeslagen verkleurde diskettedrives en AT behuizingen. Ik mag al blij zijn als er optische muizen aanwezig zijn. Ik wacht me al een ons tot ze eindelijk eens front USB inbouwen, of liever nog een cardreader dat ik met SD en MMC kaartjes terecht kan

Maar tot nu toe vind ik het gewoon zonde, je verkloot er 2 USB poorten mee terwijl het ook op de PS/2 poort kan. Laten ze eerst maar eens zorgen dat een PC meer dan voldoende USB poorten heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 22:54
T_om
T_om is offline
ik gebruik gewoon zo'n tussenstukje, van USB naar PS2 voor me muis, ga daar heus geen usb poortaan verspillen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 03:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 05-05-2004 @ 23:37 :
Als ik zie wat de op sommige onderwijsinstellingen aan computerapparatuur staat
Logisch dat áls ze dat gaan vervangen, ze ook de randapparatuur en computer vervangen. Dat oude computers nog met legacy I/O werken is logisch, maar ik heb het over dat moderne systemen dit zouden moeten ditchen. Er zijn uiteraard gewoon converters verkrijgbaar voor USB > PS/2 en PS/2 > USB. Daarvan heb ik er nog 10 ofzo in mn kast liggen.
Citaat:
Maar tot nu toe vind ik het gewoon zonde, je verkloot er 2 USB poorten mee terwijl het ook op de PS/2 poort kan. Laten ze eerst maar eens zorgen dat een PC meer dan voldoende USB poorten heeft.
Een moderne PC heeft tenminste 8 USB2 poorten, waarvan 2 dus front USB poorten zijn. Als USB de énige I/O naast Ethernet moet worden, dan dienen op de achterzijde tenminste 10 en op de voorzijde tenminste 4 USB poorten beschikbaar zijn. Maar met 8 USB poorten kom je een heel eind. Vergeet niet dat je ze gewoon kunt vertakken met een USB hub van €6.

PS/2 is niet Hot Swappable, gebruikt eigen IRQs en heeft beperkte bandbreedte.
Reageren

Regels voor berichten