Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 08:24
sweetyikku
sweetyikku is offline
Ik moet een werkstuk maken over deze stelling: Anastasia, de dochter van de in 1918 vermoorde Russische Tsaar is niet vermoord door de communisten, maar is blijven leven...
Als je hier info over heb of een site weet zeg ut dan ff, of als je weet of dit waar of niet waar is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 09:31
Verwijderd
ik heb er een boek over gelezen, kon er niet echt wijs uit worden of het waar is of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:51
fib
fib is offline
Anastasia en dat gezin zijn omgekomen bij het bloedbad. Er was een vrouw, zij beweerde Anastasia te zijn (dus het bloedbad overleefd te hebben).
Men heeft wel wat onderzoekjes verricht bijv. de oren vergelijken. Ik meenden dat het een tante was die Anastasia beweerde te zijn.
Oud 15-05-2004, 07:40
wizkid
wizkid is offline
Er is een keer een documentaire over geweest op discovery, mssn kan je daar eens verder zoeken --> http://www.discovery.com/?channel=DSC en anders google he
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:47
phensicske
phensicske is offline
Wat ik er van weet is het volgende.

Nicolaas de tweede was de laatste Tsaar van Rusland. Hij was van de Romanov-familie. Hij had vier dochters, waarvan één bekende Anastasia en een zoon Alexis.
Aangezien de dochters en zonen enkel met adel mocht trouwen, veroorzaakte dit inteelt. Dit wil zeggen dat men met familie trouwde. Daardoor was er niet genoeg verschillende erfelijk materiaal dat werd overgedragen en daardoor had Alexis hemofilie (bloed dat niet stolt).
De familie wist niet wat doen om Alexis te helpen toen hij viel en bleef bloeden, maar toen kwam de meid op de proppen met iemand dat ze kende, namelijk Raspoetin.
Raspoetin was een gewone man en zou Alexis kunnen genezen, wat hij ook deed. Daardoor stond hij in de gunst bij de adelijke familie en begon hij ook de macht te grijpen, hij kreeg dus invloed.
Maar dat stond de familie niet aan (adel was jaloers), dus smeten ze hem buiten. Raspoetin was erg beledigd en vervloekte de Romanov-familie. In 1918 werden alle Romanovs doodgeschoten, behalve Anastasia, die heeft het kunnen overleven. Dit kon ze bewijzen door haar ring die ze kreeg van haar oma of tante of zo.
Maar dit alles wordt nog steeds erg betwijfeld.

Misschien ben je iets met dit verhaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten