Citaat:
mathfreak schreef:
Om het begrip continu dynamisch model te kunnen omschrijven moeten we weten wat we met discrete en continue modellen bedoelen. Bij een discreet model bekijken we een situatie enkel op losse tijdstippen, bij een continu model gaan we uit van een ononderbroken tijdsverloop. Een functie heet bijvoorbeeld discreet als deze slechts een beperkt aantal waarden kan aannemen (bijvoorbeeld het aantal ogen dat met een dobbelsteen kan worden gegooid), terwijl een continue functie (bijvoorbeeld de temperatuur als functie van de tijd) een onbeperkt aantal waarden kan aannemen. De grafiek van een discreet verschijnsel vertoont diverse onderbrekingen en de grafiek van een continu verschijnsel niet. Hopelijk is het zo duidelijk voor je.
|
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat een continu dynamisch model is. Alleen het probleem ligt bij de formulering van de exacte definitie van een continu dynamisch model. Ik denk dat het van belang is dat er eerst begonnen wordt met het begrip "dynamisch model" alvorens we beginnen aan de verschillende dynamische modellen. Nu luidt een deel van de opdracht:
Schrijf een verhaal over continue dynamische modellen
Het is hierbij echter van belang de definite te verwoorden. Hier ligt mijn probleem dus. Hoe pak ik dit aan en wat is de definitie? Wat is bijvoorbeeld de definitie van een dynamisch model?
BVD