Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 19:08
Duifje
Duifje is offline
n.a.v. het topic ' I begged you not to go' van Alblaze. Open ik nu een topic met mijn situatie...

Mijn probleem is dat ik sinds een paar maanden voor het eerst echt een vriendje heb. Niet zo'n 'scharreltje' van een paar weken/ 1maand, maar echt verliefd zijn, elkaar missen, praten, lachen, huilen enz. ect.
Voordat hij in beeld kwam had ik al besloten aan het einde van het jaar aan de andere kant van het land te gaan studeren. (leesng. 3 uur treinen) Hij zit hier over in. Vind het jammer en denkt dat hij het niet aan zou kunnen om iemand max. 1 keer per week, alleen de weekenden te zien. En meld daar bij dat hij dus niet weet hoe hij daar mee zal moeten gaan, en denkt dat hij dan liever voor dat ik ga verhuizen er een punt achter wil zetten aangezien het hem dan minder pijn zal doen dan wanneer hij mij zo weinig ziet.
Ik kan me het wel voorstellen, en begrijp ook dat het lastig word, maar vind het niet onmogelijk. Als de wil maar sterk genoeg is denk ik steeds. Wanneer hij dan dat soort dingen zegt heb ik zoiets van: waarom nu dan niet meteen stoppen!? Als je toch al weet dat het in september over is?!

Pfff... lastig. Ik weet niet echt wat ik van jullie wil eigenlijk, wou iniedergeval ff mn verhaal kwijt. Weet iemand wat ik hier mee aanmoet? Ik kan moeilijk mn hele plannen om gaan gooien toch?! Om eerlijk te zijn vind ik zijn reactie ook niet helemaal eerlijk, of ben ik nu weer te egocentrisch?!
Oud 05-05-2004, 19:56
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Als hij van je zou vragen om je hele studie om te gooien, zou dat erg egoïstisch zijn. Hij is wellicht alleen bang, om je zoveel minder te zien.
Maar weekenden is best te doen. (Zegt iemand die haar vriendin maar 1 keer in de twee/drie weken ziet. ) Je moet hem duidelijk maken dat je niet tegen hem kiest als je je studie daar gaat volgen, maar slechts doet wat je wilt.
(Ik kan me best inleven. Ik zou in België gaan studeren, maar dat bleek financieel niet echt haalbaar, nu blijf ik hier en dichtbij de plaats waar mijn vriendin gaat studeren. Stiekem heeft het wel meegespeeld voor mij, omdat ik eenmaal in België maximaal maar 1 keer per maand naar huis zou kunnen.)
En ongeacht de weekenden heb je ook nog vakanties. Als jullie echt van elkaar houden lukt het wel. Echt.
Oud 05-05-2004, 20:46
ZerO
ZerO is offline
Je studiekeuze zeker niet voor hem opgeven.
Als hij geen toekomst meer in jullie realtie ziet omdat jij ver weg gaat wonen en in septmber een punt achter wil zetten zonder te kijken hoe het gaat als jullie mekaar alleen in het weekend kunnen zien is dat wel stom zeg.
Als jullie het proberen en het werkt niet, dan is dat erg jammer maar ja.
Oud 05-05-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 05-05-2004 @ 21:46 :
Je studiekeuze zeker niet voor hem opgeven.
Als hij geen toekomst meer in jullie realtie ziet omdat jij ver weg gaat wonen ...
... dan zie ik zowiezo geen toekomst in jullie relatie.

xxx
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 21:17
Verwijderd
Zoals ik ookal in dat andere topics schreef, ik ben dus ver weg gaan studeren (oke het is ''maar'' 2 uur met de trein).
Ik had dat al lang in mijn hoofd zitten dat ik dat wilde. Ik heb er wel echt HEEL erg goed over moeten nadenken voordat ik het deed. Uiteindelijk heb ik heel ''associaal'' toch voor mijn eigen leven gekozen.
Het was toch al redelijk serieus tussen ons, we hadden bijna een jaar toen ik op kamers ging, maar toch was het mijn eerste echte vriendje, en kon er dus nog van alles gebeuren. Ik wilde nooit spijt hebben van mijn keuze. Want stel dat het uit was gegaan, en ik was wel dichtbij gaan studeren van hem, dan had ik me dat mijn hele leven rot gevonden denk ik.
Wat mijn moeder altijd zei was, als het echte liefde is dan blijft het goed gaan, en gaat het wel fout, dan was het mss anders ook vroeg of laat verkeerd gelopen. Ook vond mijn moeder het goed om op mezelf te wonen, en weer een beetje mijn eigen leventje te hebben (ik zag hem namelijk elke dag vroeger).

Ik woon nu bijna een jaar op kamers, en alles gaat nog steeds super goed tussen ons!! Ik zie hem nu dus alleen nog maar in de weekenden. In het begin was dat heel erg wennen, maar ik moet zeggen dat het nu goed gaat. Natuurlijk mis ik hem wel eens door de weeks (vooral als mensen om me heen dan wel een vriendje in de buurt hebben zitten ). Maar ja het weekend is natuurlijk des te leuker . Soms is het wel een ''nadeel'' dat het hele weekend in het teken staat van mijn vriendje'' (maar ja dat is natuurlijk ook wel erg leuk ).

Nou ja wel goed over nadenken, maar fje zeker niet tegen laten houden door hem!! Gewoon een beetje je gevoel volgen, doe wat jou het beste lijkt. En... het kan dus WEL goed gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 22:20
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Mijn vriend woonde ook een anderhalf uur autorijden van mij.. in het begin zagen we elkaar alleen zondags.. was natuurlijk soms heel zwaar en het gemis is soms ondraaglijk maar je kan zo hard uitkijken naar het weekend en de dagen en uren aftellen. Het is ook niet gezond om TE vaak bij elkaar te zijn als je nog maar pas samen bent.. Je kunt er het nadeel in zien.. maar nog beter een voordeel.. zo raak je veel minder snel op mekaar uitgekeken en blijf je verlangen naar elkaar. Als hij zou eisen van je studiekeuze op te geven voor hem zou ik dit heel erg laf vinden van hem en is hij je gewoon niet waard.. het is tenslotte je toekomst waar het om gaat. En als hij het dan toch wilt uitmaken zet je er beter nu een punt achter dan nog 3 maanden te wachten.. want hoe langer je samen bent, hoe meer pijn het afscheid zal zijn..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 00:20
mickael
mickael is offline
Meisje,

Echte liefde overwint alle afstanden, wanneer hij nu al aan t twijfelen is over jullie relatie als je gaat verhuizen. Misschien moet je dan nog eens goed jullie relatie overzien en kijken of je je t wel wil...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 08:00
Auryon
Auryon is offline
Als jullie echt zoveel van elkaar houden als je zelf zegt dan komt dat echt allemaal wel goed. Je mag in ieder geval niet je studie voor hem gaan opgeven. Daar ga je later gewoon dikke spijt van krijgen. Misschien is hij gewoon bang voor wat gaat komen en zegt hij daarom zulke dingen. Blijf er gewoon met hem over praten en zeg hem dat dit echt is wat je wil. Als hij echt zoveel van je houdt, zal hij dat zeker accepteren.

Mijn vriendin en ik wonen ook 3 uur uit elkaar en we zien elkaar ook enkel in het weekend en tijdens de vakanties. Maar tijdens die periodes zitten wij dan ook constant samen. Ik zie dat dan weer net als een voordeel. Want door langere periodes samen te zijn, leer je elkaar echt beter kennen dan elkaar veel te zien voor kortere periodes.

Het zal even wennen worden, omdat je gewend bent van elkaar door de week te kunnen zien. Maar we leven in een tijdperk van communicatie. Er is telefoon, internet, ... Je kan wel niet knuffelen met een webcam, maar het doet echt goed om elkaar dan wel te kunnen zien hoor (en ik spreek uit eigen ervaring )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 08:22
Duifje
Duifje is offline
Citaat:
mickael schreef op 06-05-2004 @ 01:20 :
Meisje,

Echte liefde overwint alle afstanden, wanneer hij nu al aan t twijfelen is over jullie relatie als je gaat verhuizen. Misschien moet je dan nog eens goed jullie relatie overzien en kijken of je je t wel wil...
Precies, daar zit ik dus ook echt mee...

Bedankt voor alle reacties! Ik wou mn keuze ook niet gaan veranderen, maar prettig dat het ff bevestigd word.
Oud 06-05-2004, 11:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou het zelf niet doen, áls je jouw studie ook dichterbij zou kunnen doen. Ik had bijvoorbeeld ook ver weg kunnen studeren en dan zou ik ook op kamers moeten, maar uiteindelijk bedacht ik me dat ik hartstikke ongelukkig zou worden daar zonder hem.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 14:05
Myuki
Myuki is offline
verander je plannen alsjeblieft niet!!

Ik ken een heel slim meisje wat nu in een supermarkt werkt en is gestopt met haar studie omdat haar vriend hier woont... en das nie slim. Je moet nu beginnen met zelfstandig worden enzo.... en misschien valt dat te combineren met n vriendje maar misschien ook niet... succes
Oud 06-05-2004, 19:04
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Mijn vriend gaat volgend jaar een heel schooljaar naar het buitenland (dus 10 maanden!!) studeren.
Ik gun hem dit, ookal ligt dit erg zwaar voor mij... ook omdat ik hem niet veel zal mogen gaan bezoeken van mijn ouders (lees: hoogstens 1 keer, als ik het geld er al voor heb)
hij twijfelt tussen duitsland en giekenland... laten we hopen voor het eerste
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-05-2004 @ 12:15 :
Ik zou het zelf niet doen, áls je jouw studie ook dichterbij zou kunnen doen. Ik had bijvoorbeeld ook ver weg kunnen studeren en dan zou ik ook op kamers moeten, maar uiteindelijk bedacht ik me dat ik hartstikke ongelukkig zou worden daar zonder hem.
Ja nou moet ik zeggen dat ik dat ook dacht. Omdat mijn opleiding verkort kan (omdat ik VWO gedaan heb), maar dit alleen kan aan de andere kant van Nederland, was dat voor mij wel een rede om naar de andere kant te gaan. Daarnaast heeft mijn moeder me ook wel een beetje ge-pushed. Maar goed, ik ben nu toch erg gelukkig, en mijn relatie is ook nog steeds er goed
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 20:57
Duifje
Duifje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-05-2004 @ 12:15 :
Ik zou het zelf niet doen, áls je jouw studie ook dichterbij zou kunnen doen.
Het kan eventueel wel dichterbij (nog steeds 1,5 uur weg) Het jammere alleen is dat mijn beste vriendin hier ook heen gaat, en we dan misschien een beetje steun aan elkaar kunnen hebben. (Ben nog al verlegen aangelegt ) Dus wij hadden die plannen al helemaal gemaakt. Onze ouders zouden zelfs kijken samen een klein huisje/appartementje voor ons te kopen... Tjah en nu weet ik het allemaal niet meer
Oud 06-05-2004, 21:03
Verwijderd
Ik ben dit jaar gaan studeren en daarmee wegverhuisd uit de stad waar ik woonde en waar mijn vriend woont, en zie, hij is nog steeds mijn vriend.

In het begin is het wel flink wennen, dat je elkaar opeens een stuk minder ziet; eerder zaten we nog bij elkaar in de klas ook. Maar het went dus wel, na verloop van tijd. Ik zie hem nu meestal vrijdagavond tot en met zaterdagochtend en zaterdagavond tot en met zondagmiddag, het is niet megaveel maar wel genoeg.

Ik zou in elk geval niet je toekomstplannen omgooien alleen voor hem.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 22:35
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-05-2004 @ 22:03 :
Oud 07-05-2004, 08:24
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Het zou voor mij onbewust toch wel meespelen. Ik ben sowieso een huismusje, dus ik koos toch al de plek het dichtst bij om te gaan studeren (ook omdat die universiteit leuker was, maar toch). Ik heb nu niet zoveel college dat ik me te pletter reis en graag op kamers zou willen, dus ik woon nu gewoon thuis en kan mijn vriend regelmatig zien. Als ik wel meer college ga krijgen, dan ga ik overwegen of ik actief een kamer ga zoeken, maar ik denk dat mijn vriend daar onbewust ook wel een kleine rol in speelt.
En dat terwijl ik altijd heb gezegd dat je je eigen weg moet gaan en dat vriendjes wel blijven als de relatie goed is...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:06
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-05-2004 @ 22:03 :
Ik ben dit jaar gaan studeren en daarmee wegverhuisd uit de stad waar ik woonde en waar mijn vriend woont, en zie, hij is nog steeds mijn vriend.

In het begin is het wel flink wennen, dat je elkaar opeens een stuk minder ziet; eerder zaten we nog bij elkaar in de klas ook. Maar het went dus wel, na verloop van tijd. Ik zie hem nu meestal vrijdagavond tot en met zaterdagochtend en zaterdagavond tot en met zondagmiddag, het is niet megaveel maar wel genoeg.

Dit heb ik ook gehad: eerst zag ik hem elke dag in de klas, daarna twee keer in de week (allebei gestopt met de studie), nu alleen in het weekend omdat ik ver weg op kamers zit. Volgende week hebben we twintig maanden en de afstand is zeker geen groot probleem geworden, gelukkig. Het was meer van te voren mentaal een grote stap, maar het is best te doen hoor.

Gewoon doen, en probeer hem ervan te overtuigen dat het best goed kan gaan en dat het ook snel went dat je elkaar niet iedere dat ziet.

Dat samen met die vriendin gaan zou ik ook doorzetten. Je wilde het al, jullie hadden het al min of meer afgesproken dus ook dat zou ik niet afzeggen.

Misschien draait hij nog bij!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 12:26
Verwijderd
Ik zou gewoon je plannen doorzetten..

Jeetje, als die jongen niet met een relatie kan leven waarbij hij je 1 keer per week ziet dan is hij wel erg afhankelijk van je. Ik vind het maar raar hoor. Klinkt eerder als een slap excuus om de relatie te beëindigen of een toegeving aan angst dan een overwogen beslissing.

Als jullie zoveel om elkaar geven dan red je dat echt wel hoor, er zijn zoveel stelletjes die elkaar maar weinig kunnen zien en die redden het ook allemaal.

Ga gewoon lekker samen met je beste vriendin daar studeren. Straks pas je je plannen aan en gaat het alsnog uit, dan ben je veel verdrietiger dan je vriend kwijtraken doordat hij niet wil vechten voor jullie relatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten