Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 17:19
Pluche
Pluche is offline
Mijn konijnen staan op ons dak, waar ze al 4 jaar onbekommerd rondrennen. Maar vanochtend was ik er 1 kwijt, dat gebeurt wel vaker omdat ze erg van verstoppertje spelen houden. De ander zat heel stil in een hoekje. Ik ging dus rustig naar mn werk. Rond een uur of 2 belde mijn vader. Mijn lieve zwarte konijntje was dood. Hij was van het dak afgerend en in de tuin van de buren terecht gekomen. De buurman had m gevonden. Mn lieve knijn is 4 verdiepingen naar beneden gevallen. Ik ben meteen naar huis gegaan, want mijn zusje was helemaal overstuur. Thuisgekomen vond ik m, helemaal stijf maar nog helemaal gaaf. Hij had alleen een bloedneusje. Ik dacht, ik haal mn andere konijn naar binnen voordat haar ook iets overkomt. Zij zat nog steeds in het zelfde hoekje en liet zich makkelijk vangen, wat ze normaal nóóit toe zou laten. Mijn zusje pakte haar op en ik zag iets uit haar bekje steken, het was een stukje plastic. Ik haalde het eruit en bekeek haar. Haar achterpoten waren helemaal stijf en ze had dr urine laten lopen. Verder was ze helemaal suf. Ik nam haar mee naar beneden, waar ik haar op tafel zette. Ze zakte opeens in elkaar. Ze reageerde nergens meer op en ademde nog maar heel zachtjes. Ik ben meteen op de fiets gesprongen met mn zusje plus konijn achterop. Wij naar de dierenarts. Daar aangekomen werden we meteen geholpen. Onderweg stopte ze nog even met ademhalen, zodat mn zusje nog een soort halve hart massage heeft zitten geven achterop mijn fiets. De dokter onderzocht haar en zag dat er op haar achterpoten wonden zaten, ook bleek ze helemaal in shock te zijn. Ze kreeg een anti-shock injectie en antibiotica omdat haar mondje kapot was van binnen en ze ook heel raar knarsde met eten. De dokter kwam tot de conclusie dat ze zijn aangevallen door een roofvogel, die hier in Amsterdam worden gebruikt voor de jacht op duiven. Mijn lieve zwartje konijntje is dus uit angst van het dak afgerend. Hij ligt nu in een kistje met een groen dekentje te wachten om begraven te worden in de tuin. De ander ligt in de woonkamer met kruiken en warme dekens. Ik hoop dat ze uit de shock komt en weer beter wordt. Ik mag dan wel 18 zijn en ook nog vrij nuchter zijn, maar toen ik dit hoorde moest ik toch wel even slikken. Ik kon altijd mn verhaal bij ze kwijt..
Bij ons is het nu een groot konijnendrama en ik haat vanaf nu roofvogels.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 18:13
duifeltje
duifeltje is offline
aaoow, wat superzielig ......
'k hoop echt dat het goed komt met het andere konijn.
Maar zitten ze gewoon op het dak zonder omheining?
Oud 04-05-2004, 18:22
Qimm
Qimm is offline
aaaaaw wat zielig
Oud 04-05-2004, 19:22
Pluche
Pluche is offline
Ze lopen gewoon los. Een kant van ons dak is afgezet met gaas. De ander kant is open en leidt naar nog een dak. Daarna is er een hoge muur. We gaan mn zwartje straks begraven in een kuil in de tuin die hij laatst zelf nog met zn vriendinnetje heeft gegraven. Lief he?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 04-05-2004 @ 19:22 :
aaaaaw wat zielig
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:37
lovely1986
lovely1986 is offline
Nou sterkte ermee schat!!! Wat erg!!! Vond het al erg toen mn konijntje "normaal" doodging...maar dit is echt kut!!!

En trouwens, ik ben ook 18, en het interesseert me nix wat andere mensen ervan denken!!!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:44
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
oh wat verschrikkelijk! maar je moet het ook van deze kant bekijken, die roofvogel ziet ze gewoon als een prooi, die kan daar ook niks aan doen...maar goed ik snap wel dat je roofvogels nu wurgen kunt...

sterktuh!
Oud 05-05-2004, 16:40
autodropje
autodropje is offline
dat is wel erg klote, ik wist helemaal niet dat zulke roofvogels rondvlogen.
Oud 05-05-2004, 16:44
Pluche
Pluche is offline
Het is nu de vraag of het die roofvogels of toch katten zijn geweest. Gelukkig knapt het ander konijn weer een beetje op, maar ze mist dr vriendje heel erg. Dat kun je echt merken. Ik laat haar nooit meer op het dak. Ze zit nu gezellig knus in de keuken, waar ze alles nauwlettend in de gaten houdt. Hoop dat ze snel weer de oude wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 17:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ahh, ik vind het echt zielig voor je. Het maakt trouwens geen barst uit hoe oud je bent. Als je dieren houd dan geef je daarom en dan baal je en ben je verdrietig als er eentje dood gaat, als je tenminste je dieren houdt uit liefde (ik doel nu niet op jou). Ik hoop dat je andere konijntje er weer bovenop komt.
Oud 05-05-2004, 18:38
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Het bewijs dat konijnen niet kunnen vliegen.
Oud 05-05-2004, 18:38
wiebenik
wiebenik is offline
Ahh wat vreselijk
Ik hoop dat je andere konijntje er wel weer bovenop komt.
Arme beestjes.

Sterkte!
Oud 05-05-2004, 19:27
Pluche
Pluche is offline
Nu heb ik een tweede ding. Mijn overgebleven konijn had een stukje plastic in dr mond toen ik dr gister vond. Nu heeft ze dus sinds gister niet meer echt gepoept. Moet ik me nu zorgen gaan maken of niet? Ik ben bang dat zij ook dood gaat...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 19:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Pluche schreef op 05-05-2004 @ 20:27 :
Nu heb ik een tweede ding. Mijn overgebleven konijn had een stukje plastic in dr mond toen ik dr gister vond. Nu heeft ze dus sinds gister niet meer echt gepoept. Moet ik me nu zorgen gaan maken of niet? Ik ben bang dat zij ook dood gaat...
Bel de dierenarts even als je twijfelt, die herinnert zich ongetwijfeld nog dat je langsgeweest bent (als je dezelfde krijgt aan de telefoon) en die kan dan waarschijnlijk zeggen of het kwaad kan of niet en of je eventueel langs moet komen. Bovendien heb jij dan zekerheid en dan voel je je vast een stuk beter.
Oud 06-05-2004, 18:40
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Pluche schreef op 04-05-2004 @ 18:19 :
en ik haat vanaf nu roofvogels.
zielig verhaal... alleen die vogels moeten ook eten (en ze zijn heel mooi vind ik)

sterkte
Oud 06-05-2004, 18:47
Pluche
Pluche is offline
het zijn waarschijnlijk toch katten geweest...
ben net weer bij de dierenarts geweest, ze heeft weer antibiotica gehad, maar nu ook pijnstillers erbij...
ze vond het wel allemaal hartstikke interessant op straat en gaat alweer iets meer bewegen.. gelukkig maar
hoop echt dat ze snel weer de oude is... mevrouw ligt nu met kooi en al prinsheerlijk in de keuken en wordt lekker verwend...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 07:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 05-05-2004 @ 18:38 :
Het bewijs dat konijnen niet kunnen vliegen.
gemeen, maar ik moest er wel om lachen
Oud 07-05-2004, 09:17
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Qimm schreef op 07-05-2004 @ 08:19 :
gemeen, maar ik moest er wel om lachen
Inderdaad

Maargoed, het is wel rot voor je. Sterkte met je andere konijn, maar ik ga er van uit dat ze het red. De dierenarts heeft je tenslotte geholpen, en aandacht is altijd goed
Reageren

Regels voor berichten