Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 16:18
ikke niet
ikke niet is offline
Dromen zijn bedrog toch...

Ik heb al 1.5 jaar een lief vriendje, en het gaat ook allemaal goed tussen on. Er zijn zelf redelijk wat mensen jaloers op onze relatie.

Nou droomde ik vannacht dat ik aan het zoenen was met een gewone vriend van mij. Met deze jongen ga ik best wel goed om altijd, en hij is er van overtuigd dat wanneer ik geen vriendje zou hebben wij iets zouden hebben (ik ben het hier overigens niet helemaal mee eens, maar goed). Het lijkt hem ook leuk om zomaar een keer met mijn seks te hebben...

Het was best een ''fijne'' droom, ik was echt helemaal springerig verliefd enzo op hem... (in die droom dan he). Nou denk ik echt de hele dag aan die droom, bleh...

Maar ja waarom droom ik nou dat ik zoen met hem??? Ik wil dit helemaal niet hoor!! Maar toch voel ik me heel erg schuldig tegenover mijn vriendje Ik bedoel waarom droom je zoiets...

*sorry eens per maand is piekerdag *

ik ben hier al lid hoor, ben iemand anders, maar wil niet dat iemand die mij kent dit leest...
Oud 12-05-2004, 16:21
Verwijderd
ja, dat heb ik ook gehad, zon droom. en dat bezorgde mij heel wat twijfels. maar ik heb me eroverheen gezet. ik hou tenslotte van mn vriend, dus waarom zou ik gaan twijfelen over ons door een droom? maak je niet druk. ga je pas druk maken als je gevoel voor je vriend verandert. en anders: je bent nog jong, dingen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:35
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ik denk niet dat je je teveel van zo'n droom moet aan trekken.
Ik droom wel eens dat ik heel trots mensen vermoord, dit natuurlijk niet zeggen dat ik dit in het echt ook zou willen of doen. Het zal wel een achterliggende betekenis kunnen hebben, iets over verlangens ofzo? Moet je maar even opzoeken op internet ergens, maar neem het allemaal maar met een korreltje zout, en er niet teveel over piekeren (:
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:40
ZerO
ZerO is offline
Het was maar een droom. Mensen dromen de gekste dingen. Een goeie vriendin van mij droomt wel eens dat ze sex heeft met de meest onaantrekkelijke jongens. Dromen moet je niet te serieus nemen.
Dromen hebben vaak een betekenis maar je moet ze niet al te "letterlijk" nemen.

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:44
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
ZerO schreef op 12-05-2004 @ 17:40 :
Een vriendin van mijn droomt wel eens dat ze sex heeft met de meest onaantrekkelijke jongens.

Heten dat soort dromen geen nachtmerries ?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:47
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 12-05-2004 @ 17:44 :
Heten dat soort dromen geen nachtmerries ?
Nee want ze geniet ervan
Oud 12-05-2004, 17:39
Luna
Luna is offline
ach, toen ik een vriend had droomde ik ook wel eens dat ik met een andere jongen zoende. Dat wil niet zoveel over je echte gevoel zeggen.
Ik droomde daarbij nooit over mn exvriend en als ik dat deed dan was het altijd een nare droom, bijna nachtmerrie-achtig(terwijl ik toen echt niet naar over hem dacht). Dromen zijn naar mijn idee dus wel bedrog ja...
Oud 12-05-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 12-05-2004 @ 17:40 :
Een goeie vriendin van mij droomt wel eens dat ze sex heeft met de meest onaantrekkelijke jongens.

Njah, er zit natuurlijk verschil tussen dromen waarin je verliefd bent op iemand en dromen waarin je seks hebt met iemand...

Bij mij persoonlijk is het meestal zo dat als ik in de droom verliefd op hem ben, ik dat in het echt ook ben. Die droom is dan gewoon een gevolg van de werkelijke situatie (of andersom ). Als ik mensen niet leuk vind, droom ik eigenlijk ook nooit dat ik verliefd op ze ben...
Maar ja, dat ben ik
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:30
Drez
Drez is offline
het hoeft niet perse te betekenen dat je iets met die jongen wil, kan ook gewoon zijn dat je hem heel aardig vind en dat hij veel voor je betekend. ofzo. volgens mij kun je het beter vragen in het droomtopic, daar zijn nog wel eens mensen die een beetje dromen kunnen verklaren.
Oud 13-05-2004, 10:34
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Dromen over zoenen of sex hebben met iemand kan betekenen dat je veel respect voor diegene hebt.
Oud 13-05-2004, 10:47
eztah
eztah is offline
Dromen zijn imo symbolisch, en soms gaat het gewoon over iets waar je een beetje mee bezig bent in je hoofd.

Heb ik zelf ook wel eens.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:17
ikke niet
ikke niet is offline
Bedankt voor de reacties...

Eigenlijk was het allemaal niet zo erg, maar soms moet je over alles piekeren he...

En ik heb er nog eens goed over nagedacht nee ik zou niks met hem willen, ook niet eens zoenen of met hem naar bed gaan.

Dus alles is weer goed
Oud 14-05-2004, 19:12
Cinamon
Cinamon is offline
Wie zei ook alweer dat dromen het onbewuste verwoorden?
Oud 14-05-2004, 19:44
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 14-05-2004 @ 20:12 :
Wie zei ook alweer dat dromen het onbewuste verwoorden?
Sigmund Freud.

Ik heb in mijn dromen al mijn gewone vriendinnen wel een keer geneukt . Als ik wakker word dan kan ik er alleen maar om lachen . Op dit punt geloof ik niet in Freud.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 19:59
Verwijderd
Je analyse van Freud valt dan wel zeer licht uit.
Bij Freud draaide ongeveer alles rond seksuele spanning en was er een figuurlijke betekenis achter je seksdromen.
Hij beweerde niet dat je seksdromen letterlijk je fantasie vertaalde.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 20:08
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Z schreef op 14-05-2004 @ 20:59 :
Je analyse van Freud valt dan wel zeer licht uit.
Bij Freud draaide ongeveer alles rond seksuele spanning en was er een figuurlijke betekenis achter je seksdromen.
Hij beweerde niet dat je seksdromen letterlijk je fantasie vertaalde.
Je hebt natuurlijk gelijk (ik heb Freud ook gelezen) maar ik had geen zin om dat helemaal hier neer te zetten, cq te analyseren op het L&R forum
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 23:12
Verwijderd
Ach. Soms heb ik van die orgienachten, dan neuk ik in één nacht wel drie jongens. Van bekenden tot onbekenden. Ook tijdens mijn vriend heb ik wel seksdromen gehad over andere jongens en hij over andere meisjes. Ik heb wel geleerd dat het niet zo verstandig is hier uitgebreid over te weten Het is toch niet leuk om te weten dat hij 's nachts bloedjegeil wakker werd door een seksdroom over een ander meisje.

Maar uiteindelijk is dat allemaal toch hardstikke onschuldig. Soms kan ik een droom ook helemaal uit elkaar plukken waarbij elk iets een soort herinnering is.

En seksdromen over mn vriend hebben, ho maar. Al poppen herinneringen daaraan af en toe ook omhoog in mn dromen. Of ik droom dat ik mn vriend hondsirritant vind en hem niet meer wil, of ik droom dat hij keihard vreemdgaat. Ik zou toch niet zeggen dat laatstgenoemde een onbewust verlangen is.

Dromen zijn dromen. En in hun onschuldigheid toch ook wel leuk, zo heb je af en toe toch nog eens avontuurtjes zonder dat ze enige gevolgen hebben
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 10:20
annetjuh
annetjuh is offline
dromen zijn dromen.
en het ligt aan je zelf als ze uit komen of niet.
dus...
ik zou me maar niet zo druk maken
Reageren

Regels voor berichten