Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 17:44
Amuwébee
Amuwébee is offline
Ik ben nog meer een week of twee begonnen mer zwarte magie, mar voor ik verder doe wil ik eens weten wat jullie ervan vinden en ik heb een vraag kan het kwaad als je het niet gebruikt?
Oud 06-05-2002, 18:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
wat is het verschil tussen zwarte magie en wicca?
Oud 06-05-2002, 18:55
CryperA
CryperA is offline
'Zwarte' magie is met doel iets of iemand te schaden, lijkt me dat het niemand kwaad doet als je het niet gebruikt.
Oud 06-05-2002, 18:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
CryperA schreef:
'Zwarte' magie is met doel iets of iemand te schaden, lijkt me dat het niemand kwaad doet als je het niet gebruikt.
maar als je begint met zwarte magie, dan ga je dat toch ook gebruiken? waarom begin je er anders aan?
ik snap het niet echt
Oud 06-05-2002, 19:02
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:

maar als je begint met zwarte magie, dan ga je dat toch ook gebruiken? waarom begin je er anders aan?
ik snap het niet echt
kweet ook niet echt hoe ik deze topic zou moeten opvatten

Als je aan 'zwarte' magie begint gebruik je magie voor negatieve doeleinden. Maar de meeste mensen die aan magie doen, doen het toch voor positieve doeleinden en dit noemen ze 'witte' magie...
Oud 06-05-2002, 20:59
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
CryperA schreef:

kweet ook niet echt hoe ik deze topic zou moeten opvatten

Als je aan 'zwarte' magie begint gebruik je magie voor negatieve doeleinden. Maar de meeste mensen die aan magie doen, doen het toch voor positieve doeleinden en dit noemen ze 'witte' magie...
Misschien moeten we het lezen als: kennis opdoen over zwarte magie, maar het niet beoefenen?
Oud 06-05-2002, 21:06
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Sorry maar je zal het wel weten, zwarte magie is gevaarlijk. Ook witte magie kan gevaarlijk zijn als je nog een groentje bent. Ik neem aan dat je met witte magie bent begonnen?
Oud 06-05-2002, 21:19
wicce
wicce is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef:
wat is het verschil tussen zwarte magie en wicca?
dat staat compleet los van elkaar.
In de wicca heb je verschillende wetten, en de belangrijkste luid: and ye harm non, do what ye will. dus, zolang je niemand schaad, ben je vrij alles te doen.
dus: geen zwarte magie. Als je dat wel doet, ben je geen wicca.
zwart/wit is erg moeilijk te beoordelen btw. Magie is namelijk neutraal, het gaat erom hoe het gebruikt wordt door de persoon. dus leg geen negatieve klanken op magie zelf, dat is neutraal, de mens maakt uit of het goed of slecht gebruikt wordt.
Oud 07-05-2002, 00:09
SaLVAD0R
SaLVAD0R is offline
nee niet doen heel gevaarlijk !!!
Oud 07-05-2002, 08:21
dystopia
dystopia is offline
Doe gewoon dat wat jou het beste lijkt. Je komt jezelf wel tegen als blijkt dat dat fout zit en aan de naam 'zwarte magie' kun je al veel opmaken. Als jij je aangetrokken voelt tot zwarte magie dan zou ik zeggen: het zij zo. Besef wel de gevolgen! Ik vind zelf mensen bewust pijn doen behoorlijk nutteloos. Onbewust kan het natuurlijk wel 'ns voorkomen. Kun je echter ook zoveel mogelijk voorkomen. Door je bijv. niet met zwarte magie bezig te houden. Maar goed, JOUW keuze. Hoewel, al het negatieve heeft ook een keerzijde (die je niet altijd ziet) zo ook heeft het positieve een keerzijde (die je ook niet altijd ziet).

(Vandaar misschien neutraal?)
Oud 07-05-2002, 08:47
lacyra
lacyra is offline
er is toch niet zo veel verschil,ik bedoel het is het alleebij,wit en zwart.
Net als de natuur, is het ook alleebij en dat is magie dan ook,toch??

Lacyra
Oud 07-05-2002, 09:17
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
magie is net een mes je kan het gebruiken om je brood mee te smeren of om iemand in de rug te steken
Oud 07-05-2002, 12:24
lacyra
lacyra is offline
Citaat:
~GoldenAura~ schreef:
magie is net een mes je kan het gebruiken om je brood mee te smeren of om iemand in de rug te steken

Inderdaad!!
Oud 07-05-2002, 12:37
Darvan
Darvan is offline
Citaat:
~GoldenAura~ schreef:
mooi gezegd
Oud 08-05-2002, 09:31
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
thnx maar ik hoop nu wel dat je het inziet wat ik bedoel
Oud 08-05-2002, 09:39
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
~GoldenAura~ schreef:
thnx maar ik hoop nu wel dat je het inziet wat ik bedoel
haha ik wel hoor
bedankt.
Oud 08-05-2002, 17:24
Aswin Coolsaet
Aswin Coolsaet is offline
Citaat:
Amuwébee schreef:
Ik ben nog meer een week of twee begonnen mer zwarte magie, mar voor ik verder doe wil ik eens weten wat jullie ervan vinden en ik heb een vraag kan het kwaad als je het niet gebruikt?

Ik heb vroeger ooit zelf begonne met zwarte magie omdat het plezant lijkt andere mensen hun mind te controleren!!!! MAAR de eerste maanden is dit zeer plezant, je kan iedereen krijgen dat je maar wil, ruzies stoken waar je wil... Maar de cosmos keert zich tegen u, je verliest zelcontrole, verliest je beste vrienden, u vrienden nu zijn juist zschijn, alles begint tegen jouw te keren, waardoor je meer en meer probeert en dieper en dieper in de put geraakt!!! Ik ben nu bezig met witte magie, dit is het omgekeerde van zwarte, je helpt mensen, stimuleert ruzies, zend krachten uit, geneest heelt. Je vrienden die je nu maakt zijn veel meer waard !!! echt. Je gaat jezelf ook beter voelen. Als je vragen hebt mag je altijd vraagen op dit mail adres aswin.coolsaet@tiscali.be Ik ben nu 16 en ik heb ermee te maken vanaf mijn 8. door oudere zus. heb er studies voor gevolgd om van mijn identiteitenvanaf te graken, metals gevolg dat ik er ook heel veel over weet. Heb hier thuis massa's boeken liggen. vergeet niet zwarte magie hangt vaak direct samen met satanisme.
Oud 08-05-2002, 20:54
Amuwébee
Amuwébee is offline
Merci voor jullie meningen er mogen er nog bijkomen, als iemand nog iets heeft te vertellen of maar toch nu al bedankt

Regels voor berichten