Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 18:04
Verwijderd
Ik heb dus woensdag een mondeling betoog Nederlands, en mijn onderwerp is de Tweede Fase (ok, afgezaagd ). Ik ben alleen echt slecht in stellingen bedenken en daarom vraag ik me af of dat iemand hier een ideetje voor een stelling heeft (ben tegen de 2e fase)?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2004, 18:14
Balance
Balance is offline
De tweede fase moet worden afgeschaft lijkt me een vrij logische stelling.

De tweede fase is mislukt is een alternatief, hoewel je dan 'mislukken' weer uit moet gaan leggen, want al weer lastiger is dan gewoon zeggen dat het moet worden afgeschaft.
Oud 10-05-2004, 21:48
Verwijderd
Wat bij mij altijd goed werkte was een stelling doen waar je het absoluut niet mee eens bent (maar die ook weer niet te overdreven is)
Je kunt dan eerst alle pro's opnoemen en die daarna ruw van tafel vegen. Veel leraren verwachten dat niet, de meeste leerlingen kiezen stellingen die ze willen verdedigen. Met deze aanpak geef je ook aan dat je je goed kunt verplaatsen in de 'tegenstander' en die vakkundig onderuit kunt halen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:16
Verwijderd
ik wou dat doen voor mn betoog maar hetwerd afgekeurd

ik wou doen:

de tweede fase is een mislukking er zijn zoveel nadelen dat het afgeschaft moet worden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 09:27
Verwijderd
Is de tweede fase, bedoeld om scholieren zelfstandig te leren en te werken, geslaagd? En wat voor effect heeft gehad op het VWO/HAVO en vervolgopleidingen als WO/HBO/MBO?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 09:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
FuSe schreef op 11-05-2004 @ 10:27 :
Is de tweede fase, bedoeld om scholieren zelfstandig te leren en te werken, geslaagd? En wat voor effect heeft gehad op het VWO/HAVO en vervolgopleidingen als WO/HBO/MBO?
Dat zijn geen stellingen maar vragen.
Bovendien vertel je al iets (bijvoorbeeld het doel van de Tweede Fase) aan informatie in je stelling. Dat hoeft pas in het betoog.
Reageren

Regels voor berichten