Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 16:00
MOI-MILO
MOI-MILO is offline
HEEY!

Mijn zusje is naar een heeeel vaag toneelstuk geweest: Romeo en julia van toneelgroep TGA.
Ze snapte er helemaal niks van!
Zijn er hier mensen die naar deze voorstelling zijn geweest?
Zouden diegenen uit kunnen leggen wat er nou precies gebeurde in dat stuk??
THNX!!

....::::xxx::::....
Advertentie
Oud 10-04-2004, 19:08
alpha
alpha is offline
Als het Romeo en Julia heet, lijkt mij logisch dat ze het verhaal Romeo and Juliet speelden.. Waarschijnlijk een moderne, abstracte versie oid.
voor meer info kijk je hier: *klik*
Oud 10-04-2004, 20:13
Daangerous
Daangerous is offline
ik weet dat het het gewone verhaal is, en dat de julia familie helemaal tango is... ik zou er heen gaan, maar julia is geblesseerd, dus die voorstelling werd gecancelled
Oud 19-04-2004, 08:34
Kadaver
Kadaver is offline
Ik ga er dinsdag heen dus ik ben benieuwd
Oud 21-04-2004, 11:45
Kadaver
Kadaver is offline
Ik ben er gisteren geweest en het was een interessante voorstelling. Het meta-theatrale maakte het komisch maar ook verwarrend. De vele dialogen die weg zijn gelaten zijn gecompenseerd met de tango en dat vond ik wel goed gedaan. Bovendien is het zo dat alle spelers constant op het podium staan en elkaar dus ook altijd zien, dit in tegenstelling tot het echte verhaal. Gelukkig waren er niet al te veel ingewikkelde monologen....de monologen zelf staan vol symboliek en metaforen en dat was wel goed uitgewerkt.
Oud 21-04-2004, 12:03
Kadaver
Kadaver is offline
Julia is trouwens erg mooi
Oud 02-05-2004, 14:59
feline
feline is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 21-04-2004 @ 13:03 :
Julia is trouwens erg mooi

Ik ben de 27e geweest en ik vond het echt erg gaaf. Het was gewoon het verhaal van Romeo&Julia, foei zeg als je dat niet kent.

Ik vond dat ze een hele goede combinatie van originele teksten (moet ook wel als je shakespeare doet) en aangepaste teksten hadden gevonden. De tango was echt erg mooi, ik vond het vooral gaaf dat het onderscheid tussen dansers en acteurs niet heel duidelijk was.
Oud 12-05-2004, 20:19
Uice
Uice is offline
Ik vond het erg tegenvallen. Had van een stuk met Pierre Bokma en Hans Kesting wel meer verwacht.

Ten eerste vond ik dit een weinig toevoegende adaptatie. Gewoon het oorspronkelijke verhaal met een paar aanpassingen. Dan was de snelle filmversie 'Romeo + Juliet' van Baz Luhrman geslaagder.

Ten tweede vond ik de dans en de dialogen totaal niet goed samengaan. Het leek af en toe een gewone toneelvoorstelling, af en toe een dansvoorstelling, zonder dat het echt één ding wordt. Het werd mij niet duidelijk waar het nou om ging. Leuker was het geweest als de twee families rechtstreeks met elkaar comminuceerden met dans en woorden, dat had nog wel wat interessants op kunnen leveren.

Ten tweede kon Julia totaal niet acteren. Ze was een goede danseres, maar de scene waarin ze tekst op moest zeggen was tenenkrommend. Niet alleen door haar moeite met het Nederlands, het kwam er gewoon uit alsof ze een amateur in een schoolmusical was.

Verder was Pierre Bokma gewoon goed (niet zo goed als meestal, maar toch) en ook de rol van mijn favoriete R&J karakter Mercutio werd weer goed neergezet.
Oud 13-05-2004, 19:11
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-05-2004 @ 21:19 :
Leuker was het geweest als de twee families rechtstreeks met elkaar comminuceerden met dans en woorden, dat had nog wel wat interessants op kunnen leveren.
Dit komt zeker wel voor, als Mercutio bijvoorbeeld wordt gedood dan wordt deze confrontatie deels verbaal en deels met dans uitgebeeld. En zo zijn er wel meer voorbeelden...daarom vond ik het juist wel een geheel
Oud 13-05-2004, 21:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 13-05-2004 @ 20:11 :
Dit komt zeker wel voor, als Mercutio bijvoorbeeld wordt gedood dan wordt deze confrontatie deels verbaal en deels met dans uitgebeeld. En zo zijn er wel meer voorbeelden...daarom vond ik het juist wel een geheel
Ja, maar het werd nooit echt een dans/praat dialoog. Het stond nog teveel los van elkaar om echt samen in de voorstelling te passen.
Oud 23-05-2004, 21:03
regardless
regardless is offline
het mooiste vond ik het witte doek waar zwarte verf op werd gegooid
Advertentie

Regels voor berichten