Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 15:16
Guissie
Guissie is offline
Als je ver reist en je gaat over tijdsgrenzen heen en je komt op plaats van bestemming aan heb jij dan last van een ''jetlag'' omdat het bijv. 7 uur vroeger is?

Ikzelf heb er geen last vam maar ik vroeg me gewoon af of er het merendeel heir nou wel last van heeft of niet..
Advertentie
Oud 25-04-2004, 15:22
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik heb er nooit last van
Oud 25-04-2004, 16:38
Kadaver
Kadaver is offline
Als ik richting Amerika ga dan word ik de eerste dagen te vroeg wakker. De andere kant op, bijvoorbeeld Indonesie is pittiger...dan heb ik het gevoel dat ik de hele tijd zweef.
Oud 25-04-2004, 16:44
Miracle
Miracle is offline
Ik ben bij mijn weten nog nooit verder dan 1 uur tijdsverschil geweest.
Oud 25-04-2004, 18:08
cyntha
cyntha is offline
Ik heb nog nooit een hele verre reis gemaakt. Maar van twee uur tijdverschil had ik geen last
Oud 25-04-2004, 18:46
Gothic
Gothic is offline
naar de VS geen last, terug wel...
Oud 25-04-2004, 21:04
Ieke
Ieke is offline
Op de heenweg naar de vs had ik er geen last van, op de terugweg wel. Die keren dat ik die kant op geweest ben had ik toen ik thuis kwam er best wel last van en ik was helemaal in de war met de dagen. Komt omdat je een hele nacht mist.
Oud 25-04-2004, 23:24
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Op de heenweg had ik er niet zo echt heel veel last van, (Canada) omdat ik zeg maar ''onderweg'' ineens moest overnachten (Denver) en dus een paar uurtjes slaap kon 'pakken', maar ik merkte wel dat ik heel lang kon opblijven en dan 's ochtends toch nog om 7/8 uur wakker worden.

En terug, toen was ik wel een wrak, om 7 uur 's avonds was ik al zo duf als een konijn, maja dan ben je toch al thuis en dan boeit het niet zo vind ik.
Oud 26-04-2004, 09:43
Verwijderd
Ik heb nog nooit meer dan 1 uur tijdsverschil meegemaakt
Oud 26-04-2004, 18:42
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Nee, totaal geen last van. Ben al een paar keer naar Indonesie geweest.

Je moet je ook aanpassen, dus niks geen slaap inhalen ofzoiets dergelijks, gewoon naar bed gaan wanneer het daar bed tijd is... dan slaap je maar een keer 24 uur niet.

Ik vind het zo lomp dat sommige (jonge) mensen moeten rusten na zo'n lange reis. Ik ga echt niet 's middags liggen pitten omdat ik zo moe ben (kan ook niet in een vliegtuig slapen), dan vraag je om problemen.
Oud 26-04-2004, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet het niet, heb nog nooit tijdverschil meegemaakt. Ga het vrijdag voor het eerst meemaken als ik naar Londen ga maar dat is maar zo weinig dat ik niet denk dat ik er veel last van heb.
Oud 27-04-2004, 12:56
Léon&
Léon& is offline
HoiHoi

Nou kheb ook geen last van jetlags...
zelfs nie na 13uur vliegen woeii*

groetjes Léon

*mexico the place 2 be !*
Oud 27-04-2004, 15:54
Ieke
Ieke is offline
Het zal uitmaken of je wel of niet kan slapen in het vliegtuig. Als je terugkomt uit de VS mis je een nacht en moet je dus slapen in het vliegtuig. Kan je dat wel heb je er minder last van dat als het je niet lukt om te slapen. Verder trekken sommige mensen een nacht beter door dan de ander.
Oud 27-04-2004, 16:10
squat
squat is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-04-2004 @ 22:22 :
Ik weet het niet, heb nog nooit tijdverschil meegemaakt. Ga het vrijdag voor het eerst meemaken als ik naar Londen ga maar dat is maar zo weinig dat ik niet denk dat ik er veel last van heb.
Dat is maar 1 uur. Dat is hetzelfde als zomertijd/wintertijd. Daar krijg je geen last van.

Ik ga naar de westkust van Amerika dit jaar en als ik terug kom ga ik naar 1 dag naar Turkije. Denk dat ik er dan wel last van krijg.
Oud 27-04-2004, 20:00
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-04-2004 @ 19:46 :
Oud 27-04-2004, 21:35
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben qua tijdsverschil alleen maar in Amerika geweest. Op de heenreis had ik geen last ervan. 7.00 uur Nederlandse tijd of zo van Maastricht Airport vertrokken en 14.00 uur Amerikaanse tijd of zo waren we op Orlando Airport.
Op de terugweg hadden we wel last van een jetlag, we vlogen namelijk 's nachts. 17.30 uur Amerikaanse tijd daar in Orlando vertrokken en rond 12.00 uur Nederlandse tijd of zo waren we weer op Maastricht Airport. Toen naar huis, zat de familie op ons te wachte, ff een uurtje bij de familie gezeten, 8er MSN gezeten, koffers deels uitgepakt en om 14.00 uur ging ik ff lekker slapen. Maar om 18.00 uur stond ik toen weer op, want ik ging die avond nog naar de voetbalwedstrijd MVV-Emmen

Jaja, goed geheugen
Oud 28-04-2004, 19:50
skip
skip is offline
tja, ik merk het altijd wel, maar ik ga slapen als het bedtijd is. tot nu toe ben ik alleen naar amerika geweest zeg maar qua tijdsverschil.

meestal probeer ik op te blijven tot een uur of 9 en dan slaap ik gewoon (soms word ik om 4 uur wakker, maar slaap dan weer in)...de dag erna kan ik soms nog wel heel vroeg moe zijn, maar met ff doorzetten is er geen probleem

terug, tja, ik had altijd wel problemen om hier op te blijven tot een uur of 8 / 9 's avonds.....dan sliep ik ook een nacht van 12 uur (soms iets meer) en dan was het wel weer klaar....

afgelopen januari was het anders, ik heb vorig jaar onwijs veel nachtdiensten gedraaid en dan ook dagen van 24 uur gemaakt als ik uit de nachten kwam. toen ik terugkwam in nederland in januari, toen had ik het om 2 uur 's middags wel moeilijk, maar ben uiteindelijk tot 11 uur 's avonds opgebleven. de volgende ochtend om iets van 11 uur opgestaan en toen was ik er in een keer overheen !! tja, die nachtdiensten hebben dus wel geholpen

wel heb ik altijd problemen met terugkomst over verhalen vertellen van de laatste dag (als je op zaterdag vliegt en zondag aankomt), dan heb ik het nog steeds over vandaag (terwijl het dus ondertussen al zondag was ) , maar ja, mijn ouders snapten me toch wel !!!

~SKIP~
Oud 30-04-2004, 10:48
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik heb er nog nooit echt last van gehad, gelukkig. Ik ben weleens moe na een vliegreis, maar da's normaal als je 7 uur wakker bent. Maar zelfs als je moe bent en je komt net aan, gewoon de hele dag doorbikkelen op cafeine, en dan om 9 uur gaan slapen ofzo...en de volgende dag voel ik me prima.
Oud 30-04-2004, 13:47
Periwinkle
Periwinkle is offline
Ik ben naar Trinidad & Tobago geweest. Op de heenreis had ik er geen last van, maar toen we terugkwamen ging ik elke avond rond 10 uur naar bed en werd ongeveer een week lang pas om 13.00 wakker.
Oud 30-04-2004, 20:45
Léon&
Léon& is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 27-04-2004 @ 22:35 :
Ik ben qua tijdsverschil alleen maar in Amerika geweest. Op de heenreis had ik geen last ervan. 7.00 uur Nederlandse tijd of zo van Maastricht Airport vertrokken en 14.00 uur Amerikaanse tijd of zo waren we op Orlando Airport.
Op de terugweg hadden we wel last van een jetlag, we vlogen namelijk 's nachts. 17.30 uur Amerikaanse tijd daar in Orlando vertrokken en rond 12.00 uur Nederlandse tijd of zo waren we weer op Maastricht Airport. Toen naar huis, zat de familie op ons te wachte, ff een uurtje bij de familie gezeten, 8er MSN gezeten, koffers deels uitgepakt en om 14.00 uur ging ik ff lekker slapen. Maar om 18.00 uur stond ik toen weer op, want ik ging die avond nog naar de voetbalwedstrijd MVV-Emmen

Jaja, goed geheugen

kumst du oet mestreech ???
Oud 30-04-2004, 21:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-04-2004 @ 19:46 :
Oud 30-04-2004, 21:57
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben nooit verder dan één uur verschil geweest (Finland), dus nee, ik had er geen last van. (wel handig dat we teruggingen op de dag de de klok een uur terug werd gezet, had ik twee uur extra, en het waren nogal vermoeiende twee weken geweest )
Oud 01-05-2004, 19:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Léon& schreef op 30-04-2004 @ 21:45 :
kumst du oet mestreech ???
jehzeker maan!
Oud 02-05-2004, 19:50
Breg
Breg is offline
ehm, een beetje. Toen ik naar Amerika vloog kwam ik daar steeds laat in de ochtend aan, en dan was ik om 17.00 echt moe omdat het voor mn gevoel 22.00 ofzo was. Maar of dat door de jetlag komt of omdat je de hele dag druk bezig bent...zal wel een combinatie van beide zijn.
Oud 06-05-2004, 09:21
Pan Am
Pan Am is offline
Nee nooit, tenzij ik verder dan 5 tijdzones naar het oosten vlieg. Ik ben met mijn werk behoorlijk wat gewend (ben steward), maar op de één of andere manier hakt een intercontinentale vlucht naar het oosten er altijd in. Het westen is geen probleem, dat komt waarschijnlijk omdat de meeste van onze bestemmingen in het westen liggen. Qua jetlag vlieg ik liever naar Puerto Vallarta (7 tijdzones terug) dan naar Sri Lanka (5 tijdzones verder). Dat voel ik de hele week namelijk.
Advertentie
Oud 08-05-2004, 09:05
Quiana
Quiana is offline
Ik heb deze vakantie (naar Brazilië - vijf uur tijdsverschil)
meer last gehad van vermoeidheid door medicijnen, ziek zijn
en een vrij vermoeiende rondreis dan door het tijdsverschil
zelf.

Op andere vakanties (vrijwel altijd met iig vijf of meer uur
tijdsverschil) ben ik 's avonds vaak eerder en veel meer vermoeid,
maar ook dan telt het heel veel dingen doen ed ook wel mee.
Oud 08-05-2004, 10:08
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben nog nooit ergens geweest waar zo'n groot tijdsverschil was, maar ik denk wel dat ik er veel last van zou hebben. Ik ben nogal gevoelig daarvoor en kan niet tegen weinig slaap...
Oud 13-05-2004, 16:27
michieltje
michieltje is offline
zelfs al als de klok verzet wordt
Oud 13-05-2004, 16:35
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Tijdsbesef heb ik geen last van nee...
Oud 16-05-2004, 17:33
Verwijderd
dat ene uurtje toen ik naar Engeland ging kon ik nog wel aan ja verder geen ervaring mee.
Advertentie

Regels voor berichten