Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 12:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik ben bezig voor school een stuk te typen over het ontstaan van terrorisme. Nu heb ik hetvolgende gevonden op internet "Aan het einde van de negentiende eeuw bereikte het anarchisme een hoogtepunt met de aanslag op Tsjaar Nicolaas de tweede.". Nu is mijn vraag, is er dan een aanslag geweest op Tsaar Nicholaas II eind 19de eeuw? Ik heb al de encyclopedie geraadpleegd, maar daar staat alleen in dat hij in 1918 vermoord is. Op internet kan ik ook niet echt iets vinden, heb al ge-google-ed, maar dan vind ik niet echt gedetailleerde info over Tsaar Nicholaas II.

Kan iemand mij verder helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2004, 13:29
Verwijderd
Ik weet ook niet echt iets over Nicholaas II. Maar een aanslag heeft niet echt zin gehad, omdat hij in maart 1917 al aftrad.
Kort daarvoor (februari) was er een volksopstand in st Petersburg en het leger steunde hem niet meer. Hij onderdrukte het volk wel heel erg, waardoor er veel honger en armoede was. Meer weet ik niet over hem. Ik wist ook niet dat hij vermoord werd in 1918. In 1918 was nl. wel de burgeroorlog uitgebroken en de bolsjewieken hebben toen wel alle grootgrondbezitters vermoord en het land onder de boeren verdeeld. Maar das dan niet echt een aanslag.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:40
Boeing 747-400
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 10-05-2004 @ 14:29 :
Ik weet ook niet echt iets over Nicholaas II. Maar een aanslag heeft niet echt zin gehad, omdat hij in maart 1917 al aftrad.
Kort daarvoor (februari) was er een volksopstand in st Petersburg en het leger steunde hem niet meer. Hij onderdrukte het volk wel heel erg, waardoor er veel honger en armoede was. Meer weet ik niet over hem. Ik wist ook niet dat hij vermoord werd in 1918. In 1918 was nl. wel de burgeroorlog uitgebroken en de bolsjewieken hebben toen wel alle grootgrondbezitters vermoord en het land onder de boeren verdeeld. Maar das dan niet echt een aanslag.
Maar het gaat hier ook niet om begin 20ste eeuw, maar om eind 19de eeuw. Aangezien hij van 1894 tot 1918 aan het bewind was, zou er dus eind 19de eeuw wel degelijk iets gebeurd kunnen zijn... Maar goed, ik zal nog maar verder zoeken. Het is kennelijk iets waar niet veel over bekend is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:28
Verwijderd
hij is toch door de bolsjewieken vermoord tijdens de februari revolutie?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:10
Boeing 747-400
Wat kan internet soms toch geweldig zijn! Ik heb mijn vraag gesteld op Aladin.nl, en daar kreeg ik vrij snel hetvolgende antwoord:
Citaat:
Er zijn verschillende aanslagen geweest op het leven van Nicolaas II.
In 1891 raakte hij hierbij gewond. De zakdoek waarmee hij het bloed van zijn gezicht veegde is bewaard gebleven en men heeft nog geprobeerd er DNA-materiaal uit te halen om zijn dat te vergelijken met resten van zijn vermoedelijk stoffelijk overschot, toen dat in de jaren 90 werd opgegraven.
Ernstig gewond is hij overigens nooit. Twee familieleden van hem kwamen er minder goed af: zijn grootvader Alexander II stierf na een bomaanslag in 1881 en zijn oom Sergei in 1905.
Dus hiermee is mijn vraag beantwoord
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 10-05-2004 @ 20:10 :
Wat kan internet soms toch geweldig zijn! Ik heb mijn vraag gesteld op Aladin.nl, en daar kreeg ik vrij snel hetvolgende antwoord:

Dus hiermee is mijn vraag beantwoord
jep vraag beantwoord.. maar klopte mijn antwoord ook?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:56
Boeing 747-400
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-05-2004 @ 20:54 :
jep vraag beantwoord.. maar klopte mijn antwoord ook?
Ik weet niet wanneer de februarirevolutie was... Als dat in 1918 was, ja, dan zal jou antwoord ook wel kloppen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:32
memory
memory is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 10-05-2004 @ 20:56 :
Ik weet niet wanneer de februarirevolutie was... Als dat in 1918 was, ja, dan zal jou antwoord ook wel kloppen.
De februarirevolutie vond plaats in 1917. Toen werd de tsaar afgezet en vervangen door een gematigde regering. Later dat jaar, in oktober, werd die regering omvergeworpen door de radicale bolsjevieken.
Ik dacht eerst dat er maar één Russische Revolutie was, maar na de les geschiedenis van vorige week weet ik beter.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
memory schreef op 10-05-2004 @ 21:32 :
De februarirevolutie vond plaats in 1917. Toen werd de tsaar afgezet en vervangen door een gematigde regering. Later dat jaar, in oktober, werd die regering omvergeworpen door de radicale bolsjevieken.
Ik dacht eerst dat er maar één Russische Revolutie was, maar na de les geschiedenis van vorige week weet ik beter.
ja er zijn er twee. ook nog de oktober.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten