|
|
Bekijk resultaten poll: . | |||
1. Ja, Nederland moet blijven in Irak |
![]() ![]() ![]() ![]() |
44 | 41.12% |
1. Nee. Nederland moet niet blijven in Irak |
41 | 38.32% |
2. Ja. Sterven is beroepsrisico voor soldaten |
62 | 57.94% |
2. Nee. Sterven is geen beroepsrisico voor soldaten |
7 | 6.54% |
3. Ja. De VN moet de controle overnemen in Irak. |
57 | 53.27% |
3. Nee. De VN moet niet de controle overnemen in Irak. |
10 | 9.35% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik was in den beginne tegen uitzending van Nederlandse soldaten in die richting, maar nu ze er toch zitten, vind ik wel dat ze moeten blijven. Ik vind het nogal hypocriet van figuren als Bos en Dittrich om wel voor uitzending te zijn, maar bij een dode Nederlandse soldaat meteen te gaan miepen en de hele missie ter discussie te stellen. Waar je aan begint moet je ook afmaken. Als ze zich nu terugtrekken, met welke reden dan ook, dan zal dat door zowel het Nederlandse volk als het Irakese worden opgevat als 'wijken voor terrorisme'. Natuurlijk verbinden beide volken daar hun eigen conclusie aan.
Ze moeten blijven, totdat de VN het overneemt. Oh ja, voor de duidelijkheid: daarna ook, maar dan uiteraard onder de VN-vlag ![]()
Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 23:51. |
![]() |
||
Citaat:
Afgeschoten worden is IMHO een risico als je in 't leger zit, daar wordt je voor betaald volgens mij. |
![]() |
|
1. Nee. Nederland moet niet blijven in Irak
2. Ja. Sterven is beroepsrisico voor soldaten 3. Ja. De VN moet de controle overnemen in Irak. (waarbij ik moet aantekenen dat als de VN het overneemt, Nederland wel moet blijven in Irak, imo)
|
Verwijderd
|
Sorry hoor, maar snap de hele Den Haag-discussie niet. Wat hadden ze gedacht toen ze troepen hier heen stuurden (de grootste fout). Dat ze in een oorlog zonder doden en verzet zouden komen? Vind het heel erg raar dat een dode soldaat aanleiding is om over terugtrekking van je troepen te gaan nadenken. Het is er onveilig, dus moeten we onze troepen terug trekken. Nee, je moet er nog meer troepen heen sturen. We zijn aan die onzin begonnen, we maken het af ook. En daarbij hebben we nog de verantwoordelijk genomen om veiligheid in een gebied te brengen, en weglopen is geen veiligheid bieden. Irakezen aan hun lot of aan de Amerikanen/Britten overlaten is vreselijk laf. En ja, het is zeker een risico van het vak, als je naar een oorlog gaat weet je dat je in een body-bag terug kan komen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ey, dat gebeurt ook zelden.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat dachten ze dan toen ze het leger er heen stuurden dat ze met propjes op nederlandse militairen gingen schieten ? ![]() Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 21:07. |
![]() |
||
Citaat:
|
de Nederlanders moeten imo blijven. Ze zitten er niet voor niks, Irak moet op de één of andere manier weer veilig en opgebouwd worden. Nu is er een Nederlander dood, heel erg natuurlijk, maar ik vind het belachelijk dan weg te gaan en het allemaal maar over te laten aan de landen die wel blijven. Tis gaan en het dan ook afmaken, of niet gaan. simpel.
dus: NL moet daar blijven, Sterven is beroepsrisico voor soldaten, De VN moet de controle overnemen in Irak. want zoals het nu gaat wordt het alleen maar erger. |
![]() |
|
ja nederland moet blijven in Irak, want als we nu het land verlaten word het daar helemaal een puinhoop.
ja sterven is helaas een risico dat bij het vak hoort, het moet zo veel mogelijk voorkomen worden, maar deze man werd soldaat en wist hierbij dat hij ooit in een gevaarlijke/dodelijke situatie terecht kon komen En ja de VN zo in irak het bevel moet voeren
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 23:49. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Als het aan mij ligt, nokt Nederland hem uit Irak, in ieder geval als bondgenoot van de VS. Naar mijn mening is doodgaan het risico van het leven, dus ook van een militair. En ja, de VN mag zich gaan mengen in de kwestie Irak, omdat de VS naast het onrechtmatig beginnen van een oorlog ook nog eens nalatig en zelfs bijna achteloos gehandeld heeft.
|
Aan de ene kant denk ik terugtrekken omdat ik vind dat we er nooit heen hadden moeten gaan, we zijn daar samen met al die andere troepen die niet uit Groot-Brittanie of de VS afkomstig zijn niet veel meer dan etalagemateriaal om brede steun te suggereren voor die oorlog. Aan de andere kant is het voor de burgers daar wel heel lullig als ze straks met alleen VS-militairen opgescheept zitten. Ik ben (misschien naief) geneigd om te denken dat de Nederlanders zich daar wel netjes gedragen en wel respect hebben voor de inwoners van Irak in tegenstelling tot de VS-soldaten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, je zegt het goed. Het gaat er nu alleen maar om om te herstellen wat de VS kapot heeft gemaakt, het regeringssysteem zal gewoon in overleg met Irak zelf bepaald moeten worden, want zomaar een systeem opleggen, daar krijg je toch alleen maar gedonder mee...
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Gimme more beer schreef op 15-05-2004 @ 15:49 :
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het klopt toch van geen kanten dat zij mensenrechten aan de lopende band kunnen schenden en toch een schoon bord houden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
1. Nee, Nederland moet niet blijven in Irak.
Ik vind dat je niet moet vechten voor vrede (daar gaat het toch om?). Als een nederlander een burger uit irak neerschieten is dit net zo erg als dat die burger een nederlander neerschiet, in mijn ogen! 2. Ja, sterven is beroepsrisico voor soldaten. Als je in het leger gaat (snap sowieso niet waarom) dan weet je dat je doodgeschoten kan worden, je schiet zelf immers ook... 3. Nee, de VN moet geen controle overnemen in Irak. Irak moet proberen z'n iegen land op te bouwen, vooral als ze geen hulp willen! Op deze manier gaan er onnodig (niet dat het anders wel nodig is) veel meer mensen dood. Zo denk ik er in ieder geval over... ohja: Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 17:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou ja, ik ga er toch wel prat op niet naief te zijn, maar als het hierom gaat, noem het dan maar optimisme...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ff teruggelezen en ik stoor ff bruut in jullie discussie, maar omdat de Amerikanen het verprutst hebben, zou Amerika eigenlijk helemaal moeten vertrekken en het overlaten aan de VN? Ik begrijp dat het niet realiseerbaar is, maar het is wel iets om over na te denken. De VS zouden dan de kosten moeten betalen ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat de Nederlanders niet moeten blijven, omdat er te weinig draagkracht is. PvdA heeft al 'nee' gezegd en D'66 wil waarschijnlijk ook niet dat de troepen blijven. Het wordt dan te riskant voor VVD en CDA om de troepen te laten blijven. Het is de norm dat je er een kamerbreedte voor nodig hebt en dat hebben ze al niet, laat staan hun coalitiegenoot.
Afgezien daarvan vind ik omdat de Amerikanen de oorlog op niet bewezen gronden zijn begonnen, wij niet gerechtigd zijn om daar te verblijven. Wanneer Amerika dat zou flikken bij een VN land, zou er meteen worden ingegrepen. Ook is er nu de schending van 'Geneve', dit zou een smet op NL kunnen werpen. NL staat al niet in zo'n goed blaadje bij de EU qua dit onderwerp. Bovendien is het ook diplomatiek in de EU voor NL beter: Duitsland en Frankrijk zijn sterk tegen en Spanje trekt al zijn troepen terug. Het is m.i fout dat wij zij aan zij staan met een grootmacht die ons gebruikt en net zo hard laten vallen en die een wet hebben aangenomen om het tribunaal Den Haag te ondermijnen omdat hun eigen mensen niet gestraft hoeven worden voor hun -hier het ironische- oorlogsmisdaden, we zouden juist met onze eigen macht solidair moeten zijn. Dan pas is de EU een, en maken we een kans in deze wereld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||