![]() |
|
![]() |
Roken is sinds 1 januari 1990 verboden in jongerencentra. Eindelijk dus rookvrij bandjes kijken en genieten van muziek en de gezelligheid.
Kom je in jongerencentrum en wordt er toch gerookt, doe dan: (1) Wijs de beheerder op de Tabakswet van 1990 en vraag hem de rokers te vragen te stoppen met roken (binnen dan ). WEES AUB BELEEFD! (2) Helpt dit niet....of zie je dit niet zitten.... Ga naar http://VWA.nl Klik op warenklachtenlijn (rechtsboven) Klik op klachtenformulier (link in eerste alinea) HET WERKT!!!!!!!! Groeten, Harry "Henk" Hendrik |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
misschien om dit alleen te doen als je er last van hebt?
Volgens mij is iedereen 'vatbaar' voor longkanker, dus ik snap je opmerking niet helemaal. Maar goed, als iemand 'het wel best' vindt, niet melden. Voor alle anderen: http://vwa.nl 1990? wow dat is dan al heel lang, maar het word bij alle jongerencentra waar ik voor concertjes kom nog steeds toegestaan.. Nou, ik denk dat het meer is: men doet het gewoon. Maar dat gaat dus nu - eindelijk! - veranderen ![]() yeah..ik werk zelf in een jongerencentrum en daar mag het alleen niet meer in sommige ruimte's zoals het kantoor enzo. maargoed, wat een kuttopic Als het een gesubsidieerd jongerencentrum is, mag er NERGENS meer gerookt worden. Misschien een idee om dit dan eens te gaan implementeren (ALS je er aan moet voldoen). Vraag anders even of VWA langs komt, dan weet je zeker hoe het zit... En waarom is dit een k**ttopic? Harry Hendrik |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat er per asbak een boete van €240 pleuro's uitgedeeld wordt. ![]()
||
Citaat:
geen asbakken meer neer zetten dus...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
huh vet schraal van die asbakken. Nah ik ken geen jongerencentrum waar niet meer gerookt mag worden.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
niet dat ik van zo'n optredens houd maar ook dat zou toch wel snel opgelost zijn.... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
sinds wanneer is scheten laten op de dansvloer dan ook verboden
![]() ik heb er zelf nooit last van, maar als je het echt zo erg vindt allemaal: doe een bol om je hoofd en zorg voor zuurstof................... ![]() Erg grappig allemaal... Maareh: gelukkig is dit onderwerp serieus. Je mag in jongerencentra niet meer roken. Zeg het voort! Harry Hendrik PS: dit gaat om gesubsidieerde jongerencentra... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ten tweede is het jongerencentrum waar ik werk ook gesubsidieerd en daar mag je dus wel roken, in uitzondering van enkele vertrekken. ten derde... ik vind het maar een wet van niks om zo maar even te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ten eerste zal ik dit nooit voort gaan zeggen.
Tja, dat mag natuurlijk. Wel jammer, want juist als je in jongerencentrum werkt kun je mee helpen te zorgen dat deze ook ECHT rookvrij worden.. ten tweede is het jongerencentrum waar ik werk ook gesubsidieerd en daar mag je dus wel roken, in uitzondering van enkele vertrekken. Ik zou zeggen: bel even naar VWA en vraag of ze langskomen, want uit de wet volgt dat gesubsidieerde jongerencentra rookvrij moeten zijn... ten derde... ik vind het maar een wet van niks om zo maar even te zeggen. Ik heb respect voor je mening. Maar ik vind in de kankerverwekkende rook zitten maar niks... Harry Hendrik |
![]() |
||
Citaat:
|
van dat gezeik over roken krijg je toch trek in 'n lekker sjekkie.
hoe schadelijk is dat meeroken nu trouwens? hoe lang moet je blootstaan aan dat meeroken om die schadelijke gevolgen te ondervinden? die verhoogde kans op kanker e.d.?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
van dat gezeik over roken krijg je toch trek in 'n lekker sjekkie.
Tja, dat moet je helemaal zelf weten. Als ik maar niet mee hoef te roken... hoe schadelijk is dat meeroken nu trouwens? Tja, dat weten we tegenwoordig: erg schadelijk. En dan nog de STANK en de KEELKLACHTEN: nee, bedankt! Je zal ook maar Harry Hendrik heten Dan is het wel logisch dat je over kleine dingen begint te zeuren. Hmm. Leuk he, naamgrapjes. Nou, ik moest er zelf wel beetje om lachen... Harry Hendrik |
![]() |
||
Citaat:
je moet in principe die rook urenlang echt recht in je smoel geblazen krijgen en dat ook lekker diep inhaleren (parasiteren dus eigenlijk) wil je daadwerkelijk die verhoogde kans krijgen op kanker.
||
Citaat:
niet roken... maar wel pogo-en ?? vraag me af wat ongezonder is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
rodina:
Echt moeilijk doen ze trouwens niet wanneer je in de zaal een sigaret op steekt krijg je geen reacties of boze mensen, hooguit een vraag van 't personeel of je de volgende daar wil roken. Ik zeg ook niet dat mensen moeilijk moeten doen. Maar de tijd van tolereren moet voorbij zijn. Anders komt die cultuuromslag nooit... henri de penri: zal wel weer uitdraaien op rokers vs niet-rokers Dat hoop ik niet. En als rokers gewoon niet meer roken waar dat niet meer mag (dus niet meer binnen jongerencentrum roken), dan is er toch niks aan de hand? mario: ga mensen even ergens anders lastig vallen met je anti rookpropaganda. flauwekul allemaal zeker voor in jongerencentra er komt alleen maar meer overlast door dat kan ik je wel vertellen. Val ik iemand lastig dan? Ik wijs mensen op een wet die er al jaren is.... Flauwekul? waarom? En over meeroken: ja, dat IS schadelijk. Check maar wat literatuur over dit onderwerp! Harry Hendrik |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- dat soort dingen behoren niet tot mijn taak, en natuurlijk zal ik hier ook niet even naartoe bellen, omdat ik de toko zonodig rookvrij wil hebben, maar dat is meer dan logisch. (zie andere reacties) - ik heb respect voor jouw mening, maar ga je eigen jongerencentrum maar bouwen. |
![]() |
|
![]() |
ik ben geen vrijwilliger geworden om mensen van de sigaretten af te helpen.
OK. Maar je zou mensen op het gevaar van roken kunnen wijzen. Je wijst ze toch ook op andere gevaren. Maar ik ben het met je eens: dat is uiteindelijk niet jouw taak. dat soort dingen behoren niet tot mijn taak, en natuurlijk zal ik hier ook niet even naartoe bellen, omdat ik de toko zonodig rookvrij wil hebben, maar dat is meer dan logisch. Hoezo niet? Je wilt toch dat jouw hok alle regels nakomt? Je krijgt toch subsidie? Als je extra subsitie kan aanvragen dan neem je toch ook contact op met de overheid? En dan nu niet... Ik vind dat dubbel. Sorry. ik heb respect voor jouw mening, maar ga je eigen jongerencentrum maar bouwen. Ik heb ook respect voor jouw mening. Maar punt is: subsidie -> rookvrij. Dus: begin jij dan rook-jongerenhok. Detail: je krijg geen subsidie. Maar dat is dan een keuze die men maakt. Harry Hendrik |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Al zou dat zo zijn....
(1) Waarom zou het risico nemen? Al laat je iemand nog zo weinig meeroken, hij/zij krijgt troep van je binnen. Dat vind ik niet netjes.... (2) What about the smell? Weleens je kleren geroken na een avond/nacht stappen? VERSCHRIKKELIJK. (3) Geen brandgaten meer in mijn kleren.... MEEROKEN HEEFT VOOR MIJ GEEN ENKEL VOORDEEL! ROKEN HEEFT VOOR DE ROKER GEEN ENKEL VOORDEEL! Nokken! Iedereen moet zelf weten of ie rookt, maar niet waar een niet-roker bij is! Harry Hendrik |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
zeg harry hendriks......
jij bent zeker zo iemand die bij een jongerencentrum is gaan werken omdat je daarbuiten geen vrienden kunt maken? En dan bij dat jongerencentrum de irritante regelneuker uit gaan hangen.......bah....vervelende mensen. Zijn jullie bezoekers ook grotendeels 'kansloze' jongeren die op straat anderen lastig vallen maar zich in het jc wél gedragen?
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Roken verboden in openbare gelegenheden Groot-Brittannie hhendrikxx | 498 | 11-03-2006 13:29 | |
Lifestyle |
Ben ik de enige die niet van uitgaan houd? Phylestra | 158 | 06-07-2005 01:10 | |
Roken in publieke gebouwen - Hoe zit het nou? hhendrikxx | 500 | 25-01-2005 20:28 | |
Lifestyle |
Lifestyle-verantwoord roken Caligula | 152 | 13-10-2004 08:45 | |
Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER hhendrikxx | 283 | 19-09-2004 20:08 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |