Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 19:26
DG
DG is offline
hey ik ben thuis een beeje aan fitnisse gegaan maar ik wil vooral mijn borstspieren trainen en me triceps weten jullie welke oefeningen je hier het best voor kan doen.

ik heb gewichten thuis tot 30 kg (allemaal losse schijfjes) met 2 losse halters
Oud 11-05-2004, 20:09
probeer
probeer is offline
uhm.. op een bankje gaan liggen, en met gewichten van 4-6 kilo je armen boven je borst, iets gebogen, en dan langzaam uit elkaar tot horizontaal en weer terug.. belangrijk is dat je armen gebogen blijven, want als je t dan niet meer kan houden moet je gewoon je handen naar je toe trekken, en breken ze niet

1 gewicht van 10 kilo met beiden handen boven je borst vastpakken, liggend op bankje, en dan het gewicht tot zeg maar horizontaal met je kruin en lichaam brengen, armen gebogen.

verder.. tjsa.. zijn dr genoeg maar deze zijn redelijk makkelijk om mee te beginnen.. triceps.. hmm waarom niet eerst je biceps, of je schouders.. die zijn mss wel het belangrijkste.

schouders: zitten en armen naast je hangen.. gewichten drin en armen omhoog spreiden.. dit kan naar voren met beide armen, of naar de zijkant.

biceps. uhm.. gaan zitten, benen gespreid. met 1 hand op je knie steunen, gewicht op de grond, met andere arm tegen je knie hangend, het gewicht pakken, en arm buigen/ gewicht optillen. je bovenarm moet stil blijven hangen.

gewoon 2 gewichten in je handen en om en om al staande naar je borstkast brengen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:10
DG
DG is offline
ja schouders en biceps zijn al redelijk getraind er zit wel genoeg vorm in maar ik had ergens gelezen dat Triceps voor het grootst deel de vorm van je armen bepalen
Oud 14-05-2004, 22:28
Verwijderd
check deze dan: http://home.planet.nl/~kazem034/borst.jpg

deze oefening heb ik zelf ontworpen (copyright). Je gaat dus zitten, buigt iets voorover en probeert met je armen je benen tegen elkaar te drukken. Je beslist zelf hoeveel weerstand je bied. Werkt best goed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 11:58
Drizzt
Drizzt is offline
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten