Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 06:12
Verwijderd
Hallo,

Ik moet voor drama een soort overdreven absudistische scene maken. Alleen vind ik wat we gister hebben bedacht niet zo denderend.. Maargoed mijn ideeën zijn best wel op..

Voorbeelden die de rest van de klas heeft gedaan :
- in een restaurant zitten twee mensen die alles precies hetzelfde doen, dan komt er een zwerver bij zitten die dat tegelijk doen onderbreekt. dit is vrij komisch

- een examen waarbij 2 meisjes een examen zitten te maken. meisje 1 werkt heel hard en is snel klaar. meisje 2 moet eerst haar pen zoeken en schopt daar door veel lawaai e.d uiteindelijk heeft meisje 2 haar pen gevonden die ze achter haar oor had gestopt en kan ze beginnen aan het examen.. maargoed dat is dan dus al afgelopen..

Dit vind ik opzich wel een luek idee
maar ons idee is stom

Ons idee :
1 Persoon smeert boterhammen voor zichzelf. Door allerlei dingen die er gebeuren (bellen, drinken pakken e.d) zijn de boterhammen soms on'beveiligd' waardoor er iemand langsloopt en denkt 'ha! lekker een boterham'

deze scene is wel grappig maar enorm moeilijk (bleek) om te spelen..(ongemotiveerde mensen ) daarom vroeg ik mezelf af over er hier iemand is met een idee...
Advertentie
Oud 23-03-2004, 19:03
alpha
alpha is offline
--> Toneel&Cultuur
Oud 18-04-2004, 15:15
wilco984
wilco984 is offline
Ik vind het idee van de boterhammen wel grappig op zich maar aan de andere kant ook weer TE flauw en TE repetetief..

Ik las het en ik heb op zich wel een apart ideetje..

- Een doodstille jongen zit ergens in het park op een bankje.. Er komt een punker (herriemaker) voorbij die gaat naast hem zitten. Zit breed, belt.. smst.. luistert muziek.. schreeuwt mee met de muziek.. De stille jongen wordt steeds stiller en durft niet eens zijn boterham op te eten... Hij zit daar maar mee in zijn hand te spelen.. De grote boze punker pakt de boterham af zonder te vragen of te kijken.. gewoon uit gewoonte.. en dan wordt de kleine onzekere jongen ontzettend kwaad en ramt de grote jongen behoorlijk in elkaar.. en loopt boos weg.. zet de discman van de boze punker op zijn hoofd enz..

Oftewel KLEIN WORDT GROOT.. GROOT WORDT KLEIN
Oud 20-04-2004, 09:16
Laijun
Laijun is offline
ja maar moet je dan voor zo'n opdrachtje voor school ff een hanekam in elkaar flansen?
Oud 20-04-2004, 09:53
Endomychus
Endomychus is offline
Nou dat zijn nou niet echt ''absurde scenes'' Ja tegenstellingen gebruiken, iets wat je totaal niet zou verwachten. Daar verras je mee.
Oud 10-05-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
wilco984 schreef op 18-04-2004 @ 16:15 :

- Een doodstille jongen zit ergens in het park op een bankje.. Er komt een punker (herriemaker) voorbij die gaat naast hem zitten. Zit breed, belt.. smst.. luistert muziek.. schreeuwt mee met de muziek.. De stille jongen wordt steeds stiller en durft niet eens zijn boterham op te eten... Hij zit daar maar mee in zijn hand te spelen.. De grote boze punker pakt de boterham af zonder te vragen of te kijken.. gewoon uit gewoonte.. en dan wordt de kleine onzekere jongen ontzettend kwaad en ramt de grote jongen behoorlijk in elkaar.. en loopt boos weg.. zet de discman van de boze punker op zijn hoofd enz..

Oftewel KLEIN WORDT GROOT.. GROOT WORDT KLEIN
wauw! dat zijn de ideeen!(met trema, maar da kan ik niet hoor )
Oud 12-05-2004, 20:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-03-2004 @ 07:12 :
Dit vind ik opzich wel een luek idee
maar ons idee is stom

Ons idee :
1 Persoon smeert boterhammen voor zichzelf. Door allerlei dingen die er gebeuren (bellen, drinken pakken e.d) zijn de boterhammen soms on'beveiligd' waardoor er iemand langsloopt en denkt 'ha! lekker een boterham'
Ik vind dit op zich wel een goed idee, behalve dat er geen vooruitgang in lijkt te zitten.

Ik had net een ideetje over een aantal hele nette mensen die naar een restaurant gaan en zich daar heel ongehoord gedragen. Gooien met eten, hard schreeuwen etc. Om uiteindelijk (dronken) en lachend weer naar buiten te lopen en iet te zeggen als 'een geslaagde grap, mijn waarde'
Niet echt geweldig maar wel vrij absurdistisch.

Nog één tip over absurdisme: (voor het geval je er wat aan hebt, geen idee) hou het wel onder controle, laat je niet meevoeren door 'leukdoenerij', want dat is doorgaans alleen voor de acteurs leuk. Neem jezelf tijdens je stuk nog wel serieus, dat vergeten nogal wat hedendaagse absurdistische komieken.

Regels voor berichten