Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een future is een overeenkomst tot koop of verkoop van een goed of een financiële waarde die op een bepaald tijdstip in de toekomst door de verkoper aan de koper moet worden geleverd. Dat moet gebeuren tegen een prijs, die bij het sluiten van de overeenkomst wordt vastgelegd.
Soms zal het gaan om de fysieke levering van een onderliggende waarde (bijvoorbeeld bij een future op aandelen, slachtvarkens of olie). Soms zal het gaan om zogenaamde 'cash settlement', dat wil zeggen dat er niets geleverd wordt maar gewoon in geld wordt afgerekend. Een warrant is niets meer of minder dan een door een naamloze vennootschap (NV) uitgegeven recht om binnen een bepaalde tijd tegen een bepaalde koers een aandeel in die vennootschap te verwerven. Je hebt warrants dus op aandelen, maar ook op onderliggende waarden zoals indices of financiële kengetallen. In dat geval zijn het weer derivaten. Misschien is het handig als je op de site van Euronext Amsterdam (www.aex.nl) even het Officiëel Bericht Opties en Futures opzoekt. ![]() Ertur - het verschil tussen een future en een forward is dat futures op reglementeerde beurzen verhandeld worden, terwijl forwards rechtstreeks tussen partijen tot stand komen, dwz. dat ze 'maatwerk' zijn. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ben jij het eens met mijn definitie van tracker? Want hij doet alsof het een derivatief is, maar ze zullen toch wel gewoon een progje bedoelen? Of ligt dat aan mij? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #33 Verwijderd | 500 | 25-05-2007 20:24 | |
Muziek |
You have been Scholieren.com'd! HenkMul | 17 | 07-03-2005 21:58 | |
Liefde & Relatie |
Moet ik dit dating-gebeuren een kans geven? SuperSanne | 35 | 05-02-2005 20:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Graal-Manuscripten : Inleiding Valianth | 1 | 19-01-2005 14:16 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waar komt het kwaad vandaan als God er niet zou zijn? GeritoDM | 22 | 01-03-2004 14:13 | |
Software & Hardware |
** de voorkant ** Verwijderd | 14 | 09-05-2002 20:58 |