Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 19:32
~T~
~T~ is offline
Hey,
Kan iemand me uitleggen wat nu eigenlijk trackers, futures en warrants zijn?
Ik heb al verschillende keren gezocht, maar nergens een DUIDELIJKE uitleg gevonden .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2004, 21:08
Verwijderd
http://huiswerk.scholieren.com/werks...urs&vak=&type=

hier al op gezocht? staat mss wel wat bij.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 06:32
~T~
~T~ is offline
Heb ik al op gezocht (ook al op de trefwoorden Aex,Euronext en beleggen).
Maar de meeste komen niet verder dan opties, aandelen, obligaties.

Toch bedankt .
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:16
Verwijderd
Futures contract: Obliges traders to purchase or sell an asset at an agreed-upon price on a specified future date. The long position is held by the trader that who commits to purchase. The short position is held by the trader who commits to sell. (Ze lijken dus op forwards, maar ik weet niet of je weet wat dat zijn )

Warrant: A security that gives the holder the right - but not the obligation - to buy shares of common stock directly from a company at a fixed price for a given time period. (lijkt dus erg veel op een Call option, alleen koop je de aandelen nu van het bedrijf zelf als je de optie uitoefent)

Corporate Finance 5th edition, Ross, Westerfield & Jaffe

Trackers: Waarschijnlijk bedoelen ze gewoon de progjes om je portfolio mee te volgen.

Duidelijk genoeg?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:06
Verwijderd
Een future is een overeenkomst tot koop of verkoop van een goed of een financiële waarde die op een bepaald tijdstip in de toekomst door de verkoper aan de koper moet worden geleverd. Dat moet gebeuren tegen een prijs, die bij het sluiten van de overeenkomst wordt vastgelegd.

Soms zal het gaan om de fysieke levering van een onderliggende waarde (bijvoorbeeld bij een future op aandelen, slachtvarkens of olie). Soms zal het gaan om zogenaamde 'cash settlement', dat wil zeggen dat er niets geleverd wordt maar gewoon in geld wordt afgerekend.

Een warrant is niets meer of minder dan een door een naamloze vennootschap (NV) uitgegeven recht om binnen een bepaalde tijd tegen een bepaalde koers een aandeel in die vennootschap te verwerven. Je hebt warrants dus op aandelen, maar ook op onderliggende waarden zoals indices of financiële kengetallen. In dat geval zijn het weer derivaten.

Misschien is het handig als je op de site van Euronext Amsterdam (www.aex.nl) even het Officiëel Bericht Opties en Futures opzoekt.

Ertur - het verschil tussen een future en een forward is dat futures op reglementeerde beurzen verhandeld worden, terwijl forwards rechtstreeks tussen partijen tot stand komen, dwz. dat ze 'maatwerk' zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 16:06 :

Een warrant is niets meer of minder dan een door een naamloze vennootschap (NV)
Je hebt ook warrants buiten Nederland.

Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 16:06 :

Ertur - het verschil tussen een future en een forward is dat futures op reglementeerde beurzen verhandeld worden, terwijl forwards rechtstreeks tussen partijen tot stand komen, dwz. dat ze 'maatwerk' zijn.
I know. Maar aangezien de topicstarter niet over forwards begon ging ik er vanuit dat dat de zaak alleen maar ingewikkelder zou maken.

Ben jij het eens met mijn definitie van tracker? Want hij doet alsof het een derivatief is, maar ze zullen toch wel gewoon een progje bedoelen? Of ligt dat aan mij?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 13-05-2004 @ 16:13 :
Je hebt ook warrants buiten Nederland.
Whatever. Dan vul je voor 'aandeel' gewoon 'deelnemingsrecht' in, en in plaats van 'naamloze vennootschap' bijvoorbeeld société anonyme, Aktiengesellschaft, Public Limited Corporation, of wat dies meer zij.

Citaat:
Ben jij het eens met mijn definitie van tracker? Want hij doet alsof het een derivatief is, maar ze zullen toch wel gewoon een progje bedoelen? Of ligt dat aan mij?
Ik kan me niet voorstellen dat een 'tracker' een financiëel product is. Ik heb er in geval nog nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten