Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 17:29
wissie
wissie is offline
Ik heb vandaag last van iets raars:

Voordat ik ging douchen had ik steeds jeuk aan mijn knie, verder had ik nergens last van. Toen ik douchte begon ik overal jeuk te krijgen, eerst mijn oren en mijn knieholtes, en het werd rood. Dit begon al voordat ik shampoo of douchegel had gebruikt, dus je zou zeggen dat dit niet de oorzaak kan zijn geweest. Het jeukte zo erg dat ik ben gestopt met douchen, en toen heb ik het beter bekeken. Het bleek dat ik over mijn hele lichaam rode plekken had. De rode plekken jeukten verschrikkelijk, en werden dik, een beetje zoals een muggenbult. Er kwamen allemaal bultjes en langzaam aan werd het zeg maar een geheel, mijn huid zette dus op. Het werd wat gevoelloos en het voelde erg warm aan, en branderig.

Het begon bij mijn oren, die waren helemaal opgezet en rood, heel raar. Verder heb ik er veel last van op mijn benen, gehele rug, bovenarmen, borst, nek, oren dus, en op mijn gezicht: alleen onder en boven mijn ogen is het rood, en langs mijn kaak, de rest is juist heel bleek. (Ik zie er uit als een zombie ) Op mijn buik heb ik raar genoeg nergens last van, mijn borsten ook niet. Het trekt niet weg, en ik vraag me echt af wat dit is, en hoe het komt.

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:37
Miracle
Miracle is offline
Naar de huisarts ermee!

Beetje apart dat je het ineens hebt, geen idee of dat normaal is met allergiën.

Het zou kunnen dat het warme water het heeft veroorzaakt (als ik te lang douche krijg ik ook rode jeukende plekken) of een allergiesche reactie op de zeep. Ik zou het niet weten.
Oud 11-05-2004, 17:43
wissie
wissie is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-05-2004 @ 18:37 :
Naar de huisarts ermee!

Beetje apart dat je het ineens hebt, geen idee of dat normaal is met allergiën.

Het zou kunnen dat het warme water het heeft veroorzaakt (als ik te lang douche krijg ik ook rode jeukende plekken) of een allergiesche reactie op de zeep. Ik zou het niet weten.
Ik kreeg het al heel snel, voordat ik zeep of shampoo had gebruikt dat je zou zeggen dat dat het niet heeft veroorzaakt. En misschien kwam het door het warme water, maar ik douche elke dag met vrij warm water en dan heb ik nergens last van.

Ik denk niet dat ik naar de huisarts ga, zo ernstig is het toch niet als het weer over gaat?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:50
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
wissie schreef op 11-05-2004 @ 18:43 :
Ik kreeg het al heel snel, voordat ik zeep of shampoo had gebruikt dat je zou zeggen dat dat het niet heeft veroorzaakt. En misschien kwam het door het warme water, maar ik douche elke dag met vrij warm water en dan heb ik nergens last van.

Ik denk niet dat ik naar de huisarts ga, zo ernstig is het toch niet als het weer over gaat?
Bulten lijken me niet gezond. Ik weet natuurlijk niet hoe groot ze zijn, maar als ik dit vaker gebeurt.... Het beste is om naar de huisarts te gaan als je die bulten hebt natuurlijk.
Oud 11-05-2004, 18:09
Gothic
Gothic is offline
Ik heb dat vaak op m'n voeten en benen... is snel weer over na het douchen. Het jeukt idd ff, maar zodra ik me aangekleed heb, merk ik er niets meer van...

Of het hetzelfde is, geen idee...
Oud 11-05-2004, 18:16
wissie
wissie is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-05-2004 @ 18:50 :
Bulten lijken me niet gezond. Ik weet natuurlijk niet hoe groot ze zijn, maar als ik dit vaker gebeurt.... Het beste is om naar de huisarts te gaan als je die bulten hebt natuurlijk.
In het begin zijn het heel veel kleine bultjes, en dan wordt het zeg maar één geheel, heel vreemd.

Citaat:
Gothic schreef op 11-05-2004 @ 19:09 :
Ik heb dat vaak op m'n voeten en benen... is snel weer over na het douchen. Het jeukt idd ff, maar zodra ik me aangekleed heb, merk ik er niets meer van...

Of het hetzelfde is, geen idee...
Ik denk dat het in mijn geval wat erger was, want ik heb er uren last van gehad en ik werd gek van de jeuk, en het was bijna mijn gehele lichaam ipv alleen mijn benen. Het gaat nu trouwens wat beter, maar het is ook al uren geleden dat ik heb gedouched.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:54
Saycheese
Saycheese is offline
Ik heb precies hetzelfde. Tenminste, een aantal weken geleden werd ik iedere ochtend wakker met enorme bulten die jeukten als een idioot. Alsof ik was gestoken door een kudde muggen. Ik ben toen naar de dokter gegaan, en die zei dat het een 'normale' allergische reactie was, waarschijnlijk voor huisstofmijt omdat ik het vooral in bed kreeg. Hij heeft me tabletjes voorgeschreven tegen die overgevoeligheid die ik moet slikken als ik er last van heb. Sindsdien krijg ik de bulten niet meer 's nachts (godzijdank, kan ik tenminste normaal slapen), maar zodra ik wakker ben en ga douchen krijg ik wel kleine jeukende vlekjes. De allergie is dus minder, maar nog niet weg.

Vocht en warmte hebben bij mij altijd een stimulerend effect op huiduitslag, dus onder de douche krijg ik er vaak last van. Wat helpt is om de douche minder heet te zetten en niet langer dan nodig onder de douche te blijven staan. En daarna goed afdrogen!

Ben jij altijd al allergisch aangelegd geweest? Of is het echt de eerste keer dat je zoiets hebt? En ga ook eens na of je de uitslag krijgt als je lang binnen bent geweest en dan gaat douchen, of kom je juist van buiten? Als je lang binnen bent geweest, is het waarschijnlijk een reactie op huisstofmijt. Wat helpt is alle ruimtes goed luchten en misschien iets vaker stofzuigen. Als je van buiten komt kan het ook een pollenallergie zijn. Zeker in deze periode kun je daar last van hebben.
En ga ook na of je de laatste tijd andere huidverzorgingsproducten bent gaan gebruiken, een ander wasmiddel, andere voedingsmiddelen. Dat kunnen ook allemaal oorzaken zijn.
Het scheelt als je voor jezelf weet of het een oorzaak heeft, dan kun je het zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Ik zou sowieso naar de huisarts gaan, zeer grote kans dat hij/zij je iig een middel voorschrijft om de reactie te onderdrukken, dan heb je er minder last van. En als je achter de oorzaak komt, kun je het misschien wel helemaal oplossen.

Suc6!
Oud 11-05-2004, 20:56
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb precies hetzelfde gehad: netelroos. Het jeukt echt verschrikkelijk, maar met een menthol-zalfje van de huisarts en pilletjes is het zo over...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:27
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-05-2004 @ 21:56 :
netelroos.
Zo heet het ja!
Oud 11-05-2004, 21:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
wissie schreef op 11-05-2004 @ 18:43 :

ook al gaat het over, dit is heel erg raar dus GA NAAR JE HUISARTS!!!!! Verder hoef je niet met een allergie geboren te zijn. Ik heb mijn hele leven lang nivea gebruikt mar sinds twee maanden krij ik er opeens uitslag van. Zomaar! Ik zie niet in waarom dit met een hitteallergie niet zo zou kunnen gaan. Jouw symptomen zijn nogal extreem in vergelijking met de "normale versie" dus lees die eerste zin van mijn post nog een paar keer goed door
Oud 12-05-2004, 09:16
wissie
wissie is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 11-05-2004 @ 21:54 :
Ben jij altijd al allergisch aangelegd geweest? Of is het echt de eerste keer dat je zoiets hebt? En ga ook eens na of je de uitslag krijgt als je lang binnen bent geweest en dan gaat douchen, of kom je juist van buiten? Als je lang binnen bent geweest, is het waarschijnlijk een reactie op huisstofmijt. Wat helpt is alle ruimtes goed luchten en misschien iets vaker stofzuigen. Als je van buiten komt kan het ook een pollenallergie zijn. Zeker in deze periode kun je daar last van hebben.
En ga ook na of je de laatste tijd andere huidverzorgingsproducten bent gaan gebruiken, een ander wasmiddel, andere voedingsmiddelen. Dat kunnen ook allemaal oorzaken zijn.
Het scheelt als je voor jezelf weet of het een oorzaak heeft, dan kun je het zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Ik heb een keer eerder zoiets gehad, maar toen was het veel lichter en ik dacht dat het door mijn douchegel kwam, daarna nooit meer ergens last van gehad. Maar dat was niet echt erg, gewoon een beetje jeuk.
Ik ben gisteren, de dag dat ik er last van had, zowel buiten als binnen geweest, ongeveer gelijk verdeeld over de dag.
Huidverzorgingsproducten verander ik heel vaak, het wasmiddel is altijd hetzelfde geweest, en voedingsmiddelen zijn ook meestal hetzelfde. Maar hoe kan het bijvoorbeeld aan een voedingsmiddel liggen, als ik het krijg als ik douche?

Maar oke, ik zal wel eens langs de dokter gaan, dat is ook wel nodig want nu durf ik niet meer te douchen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:29
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
wissie schreef op 12-05-2004 @ 10:16 :
Maar hoe kan het bijvoorbeeld aan een voedingsmiddel liggen, als ik het krijg als ik douche?
Omdat de allergische reactie door het vocht en de warmte wordt gestimuleerd. Bij mij was/is het waarschijnlijk huisstofmijt, die zitten ook niet in grote getalen in ons douchewater (mag ik hopen). Onder normale omstandigheden is je lichaam misschien wel in staat om de reactie te onderdrukken, maar als je gaat douchen wordt de reactie erger en kan het lichaam het niet meer aan.

Ga gewoon even naar de dokter, het is niets ernstigs, maar je kan er behoorlijk last van hebben. De dokter zal het niet genezen, maar kan je wel een middel geven om de reactie te onderdrukken. Deze vorm van een allergische reactie, mijn dokter noemde het 'verheven netelroos' komt heel vaak voor en is niet iets om in paniek van te raken.

En ook al heb je er nooit eerder last van gehad, een overgevoeligheid voor iets kun je plotseling ontwikkelen. Het zou mooi zijn als je de oorzaak ontdekte, maar soms blijft het jaren vaag. Het zou heel goed een vorm van hooikoorts kunnen zijn, dat heb je in deze periode vaak, maar daar kom je pas achter als de zomer weer voorbij is. In ieder geval hoop ik voor je dat je er weer vanaf komt, want ik weet uit ervaring, het is geen pretje.
Oud 15-05-2004, 15:16
ilse
ilse is offline
weet je ik ben nu opeens erg opgelucht na die laatste post. ik heb ook zoiets. als ik douche is er niet zo veel aan de hand, maar als ik zeg maar de douche heb uitgezet en ik begin af te koelen dan krijg ik dat, meestal in me nek en op me benen en knieholten. maar ook toen ik vorig jaar op vakantie in de zon had gezeten en opeens in het koude wembad sprong, kan dat? verder heb ik het eens in de maand ofzo, maar idd, nu het weer zomer wordt komt het weer eigenlijk. laatste tijd steeds geen last van...
Oud 15-05-2004, 15:17
ilse
ilse is offline
al is de jeuk na een paar minuten wel weer weg...
Oud 15-05-2004, 16:21
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 15-05-2004 @ 16:16 :
weet je ik ben nu opeens erg opgelucht na die laatste post. ik heb ook zoiets. als ik douche is er niet zo veel aan de hand, maar als ik zeg maar de douche heb uitgezet en ik begin af te koelen dan krijg ik dat, meestal in me nek en op me benen en knieholten. maar ook toen ik vorig jaar op vakantie in de zon had gezeten en opeens in het koude wembad sprong, kan dat? verder heb ik het eens in de maand ofzo, maar idd, nu het weer zomer wordt komt het weer eigenlijk. laatste tijd steeds geen last van...
Ik heb dat ook. Geen idee waardoor het komt. Ik ben altijd al gevoelig geweest voor vanalles (m'n moeder noemde me vroeger vlekjesbaby). Als ik te lang onder de douche sta krijg ik rode plekken die jeuken ja. En na een paar minuten is het wel weer over. Gewoon niet te heet en niet te lang douchen.
Oud 21-05-2004, 20:32
Verwijderd
het kan ook iets zijn wat je al heel erg lang gebruikt..ga alles is langs wat je op een dag gebruikt en probber wat op je pols of elleboog..ik heb ook gehad dat opeens mijn hele gezicht was opgezwollen en dat kwam dus door mij make-up die ik al een poos gebruikte
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:09
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-05-2004 @ 21:56 :
Ik heb precies hetzelfde gehad: netelroos. Het jeukt echt verschrikkelijk, maar met een menthol-zalfje van de huisarts en pilletjes is het zo over...
Yep, ik ben erg gevoelig voor warm naar koud en vs (soms als ik een waterijsje eet zet zomaar ineens mijn lip op) en ook op plekken die extra warm worden of waar druk op zit heb ik last, ik ben er mee naar de huisarts gegaan en die zei ook 'netelroos' of 'galbulten'. (volgens mij loopt deze zin voor geen meter)
Heb een antihistamine gekregen (mizolen) en daarmee zijn de bulten, de jeuk en de rode vlekken binnen een uur weg.
Oud 22-05-2004, 01:56
p-chez
p-chez is offline
Heb ook wel es zoiets gehad.
Ging wel weer over.

Maar als je zekerheid wilt, kan je huisarts dat bieden.
Oud 22-05-2004, 17:31
Verwijderd
Heb ook zoiets, maar al best lang. Rode vlekken op me benen/voeten als ik een tijdje in de badkamer sta of na het douchen.
Zal wel niks bijzoders zijn, waarschijnlijk ligt het aan de reinigingsmiddelen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten