Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 19:24
Verwijderd
Je bedreigd iemand met een mes, de ander dient een aanklacht in en geeft hem aan, hoelang zit je vast? Als je schuldig bevonden bent, hoelang is je straf ongeveer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 19:35
Verwijderd
Dat hangt van de rechter af volgens mij, en de situatie.

Maar ik denk dat je dan een taakstraf krijgt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 19:59
Verwijderd
Hangt er een beetje vanaf. Als het duidelijk onzin was zul je binnen een dag weer buiten staan. Je kunt ook drie dagen langer worden vastgehouden, te verlengen met nog eens drie, nog weer later tien, nog eens te verlengen met tien, et cetera. Daar kun je niet zomaar iets over zeggen. Ook over de straf kun je niks zeggen, dat zal volledig afhangen van de omstandigheden van het geval.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 21:14
Verwijderd
Ik geloof dat de maximumgevangenisstraf voor 'ernstige mishandeling' zes maanden is. Kon ook nog een geldboete van max 5000 of 10000 gulden (jaja) bij komen als ik me niet vergis. Met een mes zwaaien zal hetzelfde of minder zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 22:32
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 03-05-2004 @ 22:14 :
Ik geloof dat de maximumgevangenisstraf voor 'ernstige mishandeling' zes maanden is. Kon ook nog een geldboete van max 5000 of 10000 gulden (jaja) bij komen als ik me niet vergis. Met een mes zwaaien zal hetzelfde of minder zijn.
Waarom trek je zware mishandeling gelijk met het bedreigen van iemand met een mes?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 08:34
Verwijderd
Citaat:
PCRodent schreef op 03-05-2004 @ 22:14 :
Iemand een letsel toebrengen of met een mes zwaaien zonder iemand aan te raken is wel wat anders, lijkt me. En er stond nergens dat er met een mes werd gezwaaid, dat maak jij er van.

@ de rest: bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 10:12
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Maar er staat wel dat die ander bedreigd werd met het mes, dan zal die niet rustig met het mes in z'n handen hebben gestaan. Dus ik denk dat hij onder het zwaaien de bedreiging ziet!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Patrick_vN schreef op 04-05-2004 @ 11:12 :
Maar er staat wel dat die ander bedreigd werd met het mes, dan zal die niet rustig met het mes in z'n handen hebben gestaan. Dus ik denk dat hij onder het zwaaien de bedreiging ziet!
Volgens mij kun je ook prima dreigen met een mes rustig in je handen. Iemand een mes op de keel zetten is ook dreigen, maar dan zwaai je er niet mee.

Maar "met een mes zwaaien" kun je denk ik ook als een soort van uitdrukking zien.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:27
Verwijderd
ik denk niet dat ze daar lang voor vast kunnen houden, hooguit 24 uur denk ik,want je hebt niemand letsel aangebracht,dan pas kunnen ze echt ingrijpen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 04-05-2004 @ 13:27 :
ik denk niet dat ze daar lang voor vast kunnen houden, hooguit 24 uur denk ik,want je hebt niemand letsel aangebracht,dan pas kunnen ze echt ingrijpen
Dit is absolute onzin. Als je iemand met een mes bedreigt zal dat snel als poging tot (zware) mishandeling worden gezien. Voor poging kun je 2/3 van de straf die op het voltooide delict staat krijgen, en bij verdenking van een delict waar een aantal jaar op staat kun je zo tien dagen worden vastgehouden, te verlengen met nog eens tien dagen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2004 @ 13:52 :
Dit is absolute onzin. Als je iemand met een mes bedreigt zal dat snel als poging tot (zware) mishandeling worden gezien. Voor poging kun je 2/3 van de straf die op het voltooide delict staat krijgen, en bij verdenking van een delict waar een aantal jaar op staat kun je zo tien dagen worden vastgehouden, te verlengen met nog eens tien dagen.
Maar als het haar woord is tegen die van die figuur?
Oud 04-05-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2004 @ 17:04 :
Maar als het haar woord is tegen die van die figuur?
Tsja, dan hangt het van de personen af.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 16:36
Suqeunse
Suqeunse is offline
Had een keer iemand bedreigd te gaan neersteken. Moest maar 2 dagen zitten
Oud 04-05-2004, 23:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2004 @ 13:52 :
nou ja, als jij het zegt zal het wel zo zijn, maar dat was in ieder geval bij iemand gebeurd die ik ken die bedreigt is met een mes en dat is niet alleen bij een mes gebleven, nog andere wapens, de politie kon niks doen want er was niks gebeurd, dus vandaar dat ik dacht dat het normaal ook zo ging.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:22
Verwijderd
Lean, mijn reactie was serieus bedoeld.
Iemand ernstig mishandelen = 6 maanden. Bedreigen is minder erg, want diegene houdt er geen letsel aan over, dus zal de straf minder zijn. Was een logische redenering. En iemand met een mes bedreigen heb ik samengevat als 'met een mes zwaaien'.
Shit wat kinderachtig dat je zo je best doet een goeie reactie zo fout op te vatten
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 04-05-2004 @ 17:36 :
Had een keer iemand bedreigd te gaan neersteken. Moest maar 2 dagen zitten
en terecht!
Oud 12-05-2004, 16:36
passport
passport is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 05-05-2004 @ 00:53 :
nou ja, als jij het zegt zal het wel zo zijn, maar dat was in ieder geval bij iemand gebeurd die ik ken die bedreigt is met een mes en dat is niet alleen bij een mes gebleven, nog andere wapens, de politie kon niks doen want er was niks gebeurd, dus vandaar dat ik dacht dat het normaal ook zo ging.
De politie zal in geval van bedreiging met een mes(wat voor een mes? keukenmes? of een steekwapen want dan heb je nog meer problemen aangezien je dan ook nog eens verboden wapenbezit aan je broek hebt hangen) een proces verbaal opmaken voor bedreiging en misschien baldadigheid. Maar een bedreiging met een mes is niet niks en als de politie er niet van overtuigd is dat die persoon het niet zal herhalen dan wordt de straf natuurlijk nog meer. Maar een flinke taakstraf zit er wel in.
Je zegt dat bij een andere bedreiging iemand met "meer" dan een mes bedreigt was.. wat was dat dan?
Oud 15-05-2004, 00:31
Verwijderd
Het hangt van de situatie af... Bedreigen is 'dreigen met het plegen van een misdrijf'. Als je iemand bedreigt met een mes en je zegt 'Ik ga je doodsteken' of iets dergelijks, is dat een dreigement. Als je alleen zou zeggen 'Pas op! Er kunnen met dit mes hele nare dingen gebeuren' (met een toon dat jij die nare dingen best wel eens zou kunnen veroorzaken), is dat geen dreigement, maar een goede tip. Het slachtoffer VOELT zich wel bedreigd (en terecht, want je zegt dat natuurlijk alleen om hem bang te maken), maar officieel is hij niet bedreigd.

Je kan voor bedreiging berecht worden. De straf daarvoor is maximaal twee jaar of een geldboete van de vierde categorie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten