Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2002, 14:57
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik las vandaag in de NRC dat volgens onderzoek dat zij uitgevoerd hebben, slecht zeer weinig mensen puur uit emotie op LPF zullen stemmen. Van de mensen die eerst niet op pim zouden stemmen, overweegt slecht 0,5% serieus om dat nu wel te doen. Van de mensen die wel op Pim zouden stemmen is meer dan de helft serieus gaan twijfelen of ze dit nog wel zullen doen. Waar het dus op neer komt is dat de aanhang van LPF snel slinkt en de komende dagen, als de nationale woede bekoeld is, nog sneller zal afnemen.

Al met al is dit dus supergoed nieuws, het land zal niet onbestuurbaar worden, want het aantal zetels van LPF zal reuze meevallen. Overigens las ik er nog bij dat CDA waarschijnlijk de grootste wordt en dat vooral de VVD veel kiezers van de LPF overneemt.
Oud 11-05-2002, 14:59
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
CDA: 29 zetels
VVD: 27 zetels
Lijst Pim Fortuyn: 27 zetels
PvdA: 26 zetels

De PvdA daalt stevig na de moordaanslag. Vorige week stonden de sociaal democraten nog op 30 zetels, nu dus 4 zetels lager. Het CDA blijft op 29 zetels. De VVD wint één zetel op 27.

GroenLinks komt volgens de laatste stand van de PAM op 11 zetels en verliest daarmee 2 zetels ten opzichte van vorige week. Leefbaar Nederland stijgt van 3 naar 4 zetels.

Balkenende
Volgens de PAM wordt Jan Peter Balkende de nieuwe premier van Nederland. Balkende wordt een kans van 35% toebedacht. Net als zijn partij, de PvdA, wordt Ad Melkert de moord op Fortuyn aangerekend. Vorige week had hij nog 39% kans om premier te worden, nu is dat dramatisch gezakt naar 26,2%.
cda+vvd+lpf wordt het denk ik
met balkenende als premier

en melkert stapt op
Oud 11-05-2002, 14:59
mitsj
mitsj is offline
was onder 600 mensen die test , ach ja.
Kweet niet of dat zo'n duidelijk beeld zal schetsen.
Oud 11-05-2002, 15:04
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
T geeft toch wel een redelijk beeld van de reaktie van het gewone volk qua kiesgedrag, met een beetje geluk zakt LPF nog verder weg deze week, zeker met al die ruzie in de partij over wie de leider wordt.

Waar komt trouwens die poll vandaan??
Oud 11-05-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:

cda+vvd+lpf wordt het denk ik
met balkenende als premier
Als dat echt gaat gebeuren, ga ik eerst lange tijd zuchten en buiten rondwandelen en daarna maar eens nieuwe acties voorbereiden...
Oud 11-05-2002, 15:13
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Als dat echt gaat gebeuren, ga ik eerst lange tijd zuchten en buiten rondwandelen en daarna maar eens nieuwe acties voorbereiden...
ahahhaah
jij bent voor pvda+gl+sp oid ?
Oud 11-05-2002, 15:14
PV
PV is offline
Citaat:
mitsj schreef:
was onder 600 mensen die test , ach ja.
Kweet niet of dat zo'n duidelijk beeld zal schetsen.
Idd. als je een peiling houdt onder Rotterdammers krijg je hoogstws een ander beeld dan dat je in Almelo een peiling houdt.
Peilingen zijn nu imo helemaal niks meer waard.. de enige echte peiling is op 15 mei.
Oud 11-05-2002, 15:24
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=82844

(gesloten)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten