Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 22:12
WB_Oud
WB_Oud is offline
Hé iedereen,

Weet iemand wat de beste stichting is om iemand naar toe te sturen die haar polsen doorsnijd en zelfmoordpogingen onderneemt? Of een telefoonnummer ofzo? Ik heb zelf al eens zo iemand gehad (die er bovenop is geklommen gelukkig) en nu heeft een vriend van mij zo iemand, en die heeft vanavond weer haar polsen doorgesneden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 22:13
Verwijderd
Nu het ziekenhuis bellen, die hebben nummers voor je waar ze heen kan bellen die haar kunnen opnemen.
Als ze dat vanavond gedaan heeft moet je daar niet te lang mee wachten

SUcces ermee, laat nog even wat weten svp.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:21
WB_Oud
WB_Oud is offline
Klinkt bekend, ze is niet meer bereikbaar met telefoon of msn of wat dan ook

Dat wordt toch morgen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
WB schreef op 18-05-2004 @ 23:21 :
Klinkt bekend, ze is niet meer bereikbaar met telefoon of msn of wat dan ook

Dat wordt toch morgen
Woont ze op zichzelf?

Wat als ze zich nu weer iets aan probeert te doen? Ik denk dat het erg verstandig is om iemand te waarschuwen. Haar ouders, hulpverlening etc..
Oud 18-05-2004, 22:39
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ze woont bij haar ouders, en zoals zovaak zijn de ouders een deel van haar probleem. Bellen op de huistelefoon is voor hem dus geen optie, zeker zo laat niet. Er naartoe gaan uiteraard ook niet. Aangezien ze niet reageert op SMS, mobiele telefoon, email etc. wordt het toch echt morgen. Ik ken haar verder niet en ik kan er dus verder ook niets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:02
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Jeej, uhm, ik zou idd, zoals Mushu al zei, het ziekenhuis bellen, ik denk dat hun wel een goede instelling daarvoor weten...

Ik hoop dat alles goedkomt!
Oud 19-05-2004, 09:33
Fantôme
Fantôme is offline
oke, het is nu smorgens.... ben je langsgeweest? heeft ze (of is het nu een hij?) iets gedaan....? Je kan idd het beste het ziekenhuis bellen... en cker wanneer je weet dat iemand op dat moment een poging aan het ondernemen is, moet je niet afwachten!! Van daaruit weten zij wel andere instanties waar zo'n iemand (tijdelijk) terecht kan.
diegene die geprobeerd heeft zm te plegen zal het je overigens niet in dank afnemen, maar laat dat je alsjeblieft niet afschrikken om het te doen... als zij er ook bovenop komt zal ze je alleen maar dankbaar zijn, maar in het begin echt niet...
Oud 19-05-2004, 10:16
WB_Oud
WB_Oud is offline
Het gaat dus om de beste vriendin van een vriend. Ik heb hem ook gezegd dat hij absoluut zo snel mogelijk (en dat is uiterlijk vandaag) professionele hulp moet zoeken en dat hij zich niets moet aantrekken van of dat meisje dat wil of niet. Hij is alleen niet online nu dus misschien spreekt hij haar nu? Ik hoop het...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:22
Nona
Nona is offline
Misschien kun je hier iets tussen vinden. En anders vind ik de beste optie nog altijd de huisarts. Die is almachtig.
Oud 19-05-2004, 11:25
kleinedraak
Je moet echt niet w8en tot hij of zij op msn komt ofzo! Zo kun je dus echt iemand niet helpen. Zoek zsm prof. hulp. Je kunt beter wel bij haar langsgaan ookal is het laat! Beter dat dat ze er dadelijk niet meer is(het dus te laat is). Dan blijf jij helemaal met een schuldgevoel achter! Doe er dus snel iets mee, hoe moeilijk hetr ook is! Good luck
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten