Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 10:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga komend studiejaar in Leuven in Belgie studeren. Het leek me handig om dan ook in Belgie een rekening te openen. Ik weet wel dat de IB-groep alleen stufi op je Nederlandse rekening overmaakt maar je mag dat dan zelf toch overmaken naar waar je maar wilt? Verder nog wat vraagjes: als ik in Belgie een rekening open krijg ik dan ook een pasje waarmee ik geld uit de automaat kan halen bij banken en waarmee ik in winkels kan betalen of is dat in Belgie anders dan in Nederland? Zijn er mensen die bepaalde banken kunnen aanraden want ik ken op dit moment helemaal geen Belgische banken?
Oud 16-05-2004, 23:01
Methuselah
Methuselah is offline
Bekende banken in België zijn onder andere Fortis, Dexia en BBL (maar die hebben nu 'n andere naam, kan er ff niet opkomen ).
Zelf zit ik sinds kort bij Dexia (omdat die mijn bank, Bacob) hebben overgenomen. Maar echt 100% tevreden ben ik niet, maar ik blijf omwille van 't gemak bij Dexia, voorlopig. (hele familie zit er nu en zo kan de papa alles beter beheren )

Je kan 'n bankkaart aanvragen bij je Belgische rekening om van je Belgische rekening geld af te halen en mee te betalen, denk net zoals in Nederland... Je moet er wel rekening mee houden dat je je geld op tijd overschrijft naar je Belgische bankrekening, af en toe zit er 'n dag "spel op", dus dat je geld maar met 'n dag vertraging op je rekening staat.
Oud 16-05-2004, 23:07
Chaucus
Chaucus is offline
Is het niet zo dat je in Belgie gratis geld kunt opnemen van je rekening in Nederland? Ik bedoel geen transactiekosten enzow? Ik weet t niet zeker, maar ik dacht het.
En internetbankieren schept natuurlijk ook mogelijkheden dan.
Alleen het grote bedragen betalen in Belgische winkels nog....ik weet niet of dat ook gratis kan?

Edit: misschien even vragen bij je eigen bank?

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 16:37
memory
memory is offline
In Leuven is er een speciaal studentenkantoor van KBC in de Tiensestraat. Misschien is dat er voor de andere banken ook, dat weet ik niet, maar ik vermeld het maar even.

offtopic: @ Methuselah, ik denk dat ik je gezien heb deze middag aan de Pieter de Somer-aula, al ben ik niet zeker.
Oud 17-05-2004, 20:03
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
memory schreef op 17-05-2004 @ 17:37 :
In Leuven is er een speciaal studentenkantoor van KBC in de Tiensestraat. Misschien is dat er voor de andere banken ook, dat weet ik niet, maar ik vermeld het maar even.

offtopic: @ Methuselah, ik denk dat ik je gezien heb deze middag aan de Pieter de Somer-aula, al ben ik niet zeker.
Alleen van de KBC dacht ik.

Offtopic: Kan goed zijn, ik ben daar voorbij gewandeld ja, rond half vier was dat (en opnieuw rond vier uur). Flashy zonnebril, hemdje en rugzak.
Reageren

Regels voor berichten