Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 14:36
Verwijderd
Ik knipper de laatste tijd heel veel met m'n ogen, een soort van tic die ik op de een of andere manier heb ontwikkeld. Hoe kom ik hier zsm weer vanaf?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:39
luchtballon
luchtballon is offline
Heeft het geen oorzaak dat je zovaak knippert? Ik bedoel dus dat er iets mis is met je ogen (geiriteerd of droog oid) waardoor je vaker knippert? als dat wel zo is moet je misschien even naar de dokter.

Als dat niet zo is, en je hebt het jezelf onnodig aangeleerd, zou je het kunnen proberen door erop te letten en je kunt vragen of anderen er op willen letten dat ze tegen jou zeggen dat je niet zo moet knipperen als je het doet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:40
Tsu
Tsu is offline
Ik denk dat dat vanzelf wel weer weggaat, ik heb ook wel eens en tic gehad dat ik heel veel met mijn ooglid trilde, dat was zo irritant, maar bij mij is dat vanzelf weggegaan
Oud 14-05-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 14-05-2004 @ 15:40 :
Ik denk dat dat vanzelf wel weer weggaat, ik heb ook wel eens en tic gehad dat ik heel veel met mijn ooglid trilde, dat was zo irritant, maar bij mij is dat vanzelf weggegaan
Ik hoop het echt! Het is echt verschrikkelijk irri en terwijl ik me er enigzins nog bewust van ben dat ik het doe kan ik de neiging nauwelijks onderdrukken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:46
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 14-05-2004 @ 15:43 :
Ik hoop het echt! Het is echt verschrikkelijk irri en terwijl ik me er enigzins nog bewust van ben dat ik het doe kan ik de neiging nauwelijks onderdrukken.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar zoals hier al eerder werd gepost, misschien heb je iets aan je ogen ofzo?? Dat zou natuurlijk ook kunnen, dat het echt iets medisch is... Maar als dat niet zo is, gaat het volgens mij vanzelf weer weg (ik spreek uit ervaring), je kan het proces misschien wat versnellen door het bewust porberen tegen te houden ofzo
Oud 14-05-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 14-05-2004 @ 15:46 :
Ja ik snap wat je bedoelt, maar zoals hier al eerder werd gepost, misschien heb je iets aan je ogen ofzo?? Dat zou natuurlijk ook kunnen, dat het echt iets medisch is... Maar als dat niet zo is, gaat het volgens mij vanzelf weer weg (ik spreek uit ervaring), je kan het proces misschien wat versnellen door het bewust porberen tegen te houden ofzo
Nou, ik doe het niet iig omdat ik last heb van m'n ogen, dus medisch is het denk ik niet
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 14-05-2004 @ 15:40 :
dat had ik ook, maar dat is geen tic want dat doe je niet zelf (ik iig niet). Hij knippert bewust met zijn ogen. Ik denk aan een psychische oorzaak-->stress misschien.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:20
Verwijderd
Ik heb ook soms ineens van zo'n tics. Zo heel veel of heel sterk met je ogen knipperen heb ik ook gehad. Gaat vanzelf weer weg bij mij..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:42
Co
Co is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 14-05-2004 @ 16:20 :
Ik heb ook soms ineens van zo'n tics. Zo heel veel of heel sterk met je ogen knipperen heb ik ook gehad. Gaat vanzelf weer weg bij mij..
Ja, gaat idd vanzelf weg

maar je moet het echt VANZELF weggaan, je moet het echt uit je hoofd zetten, weg laten 'lopen'

Wanneer je dat niet doet, denk je telkens: niet knipperen, niet knipperen... dat heeft totaal geen zin, je kan het gewoon niet onderdukken.

Enige manier is het automatisch te laten verdwijnen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:48
snoopy
snoopy is offline
Ik knipper altijd belachelijk vaak met m'n ogen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het medisch noodzakelijk is voor me om zo vaak te knipperen, maar ik kan er toch niet mee ophouden...
Oud 14-05-2004, 16:19
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 14-05-2004 @ 15:52 :
Nou, ik doe het niet iig omdat ik last heb van m'n ogen, dus medisch is het denk ik niet
Nou dan is het zo weg denk ik
Oud 14-05-2004, 16:59
Verwijderd
Bij mij is de enige manier om van een dergelijke tic af te komen, een nieuwe ontwikkelen. Daarom ben ik nu mezelf aan het leren om niet meer te nagelbijten, vingerknakken en met mijn haar prutsen, maar om in plaats daarvan met mijn tenen te wiebelen als tic, daar heeft namelijk niemand last van. Misschien werkt dit bij jou ook...? Het gaat bij mij nu best goed, ik wiebel een hoop, niemand ziet 't, ik knak en pruts al een stuk minder en bijt helemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 09:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn opa had dit ook... Geen idee hoe hij eraan kwam en hij is er ook niet vanaf gekomen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-05-2004 @ 10:03 :
Mijn opa had dit ook... Geen idee hoe hij eraan kwam en hij is er ook niet vanaf gekomen.
Dat klinkt niet erg positief!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:37
kimberley
kimberley is offline
Ik heb heel mn leven al de raarste soort tics gehad, en ben tot de conclusie gekomen dat je er juist niet aan moet werken om ze te stoppen.
Gewoon er niet meer aan denken, hoe irritanter je het vind, hoe moeilijker het is om er mee te stoppen.
Als je er niet meer aan denkt en het gewend bent dat je die tic hebt gaat hij vanzelf weg.
Grootste oorzaak van ticjes is trouwens stress, als je dat hebt moet je daar natuurlijk eerst vanaf zien te komen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:05
Subbie
Subbie is offline
je moet er eigenlijk gewoon niet op gaan letten, en ga op een intensieve sport. zoals fitness.. of spinning dit heeft bij mij geholpen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten