Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 13:39
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Zijn er hier nog mensen met enig zelfrespect die maafd willen blijven tot dat ze de waren hebben gevonden?"
Tegenwoordig lijkt het wel een spot ofzo wie is er al ontmaagd en wie kan de meeste meisjes ontmaagden.

Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:44
AngelLena
AngelLena is offline
Nope, not me. Als je je vertrouwd voelt bij iemand en je wil: lekker doen. Niet om de sport, da's gewoon sneu maar wachten tot het huwelijk??? Oe bah, moet er niet aan denken. Dikke onzin vind ik dat trouwens ook. Ik kan zielsveel van mijn vriend houden zonder met hem te trouwen en als ik van iemand houd en da's wederzijds dan vind ik ook dat ik daar best sex mee mag hebben.

PS: Dat noem ik pas zelfrespect, je eigen keuzes maken en daar achter staan, niet de keuze volgen die je opgelegd is door een boekje die iemand heel erg lang geleden geschreven heeft.
Oud 07-05-2004, 13:48
juno
juno is offline
1 op de 3 huwelijken strandt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 13:52
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Citaat:
juno schreef op 07-05-2004 @ 14:48 :
1 op de 3 huwelijken strandt.
Omdat de seks niet goed bleek?
Oud 07-05-2004, 13:55
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Ja sorry dat huwelijk was om eventjes duidelijkheid te geven.
kijk ik probeerde duidelijk te maken dat het echt de ware moet zijn niet 1 of ander pubertje die elke week een andere waarde heeft gevonden .
Bij de weg ben zelf ook geen voorstander van het huwelijk, dat is tegenwoordig een commerciel materialistsche aangelegenheid die alleen maar nadelen kan hebben. Want zeg nu zelf het gaat toch om jullie 2 en niet dat feest en de mensen er om heen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
ziekegeest666 schreef op 07-05-2004 @ 14:39 :
Zijn er hier nog mensen met enig zelfrespect die maafd willen blijven tot dat ze de waren hebben gevonden?"
hmm, ik zou het alleen doen met een meisje als wij allebij op elkaar verliefd zijn OF als we alle twee juist niks voor elkaar voelen en het gewoon voor de seks zou zijn.

*is nog maagd*
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:17
Apehaar
Apehaar is offline
*heeft de ware gevonden
*en wacht tot de huwelijksnacht
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
het heeft niet altijd met zelfrespect te maken...

ik geloof niet in de ware
en niet in de heiligheid van seks

dus als ik seks met iemand wil en dat is wederzijds, dan zie ik het probleem niet.
"nee sorry, ik wil eerst de zekerheid dat ik de rest van mn leven aan jou vastzit"
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:28
Verwijderd
tsja, dat bepaalt iedereen toch voor zichzelf lijkt me? ik vind in het wilde weg neuken ook niets, maar dat kan iemand zelf wel bepalen. zelf ga ik gewoon voor sex met iemand van wie ik houd, niet meer en niet minder.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 15:30
Verwijderd
Uhu. Mensen die in een langdurige gelukkige relatie ontmaagd zijn, maar wel voor het huwelijk al ontmaagd, hebben geen enkel zelfrespect.

Inderdaad een zieke geest.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:32
tornedo
tornedo is offline
ik ben zelf geen maagd meer maar vind het wel jammer , wilde liever maagd blijven tot de ware.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:41
Verwijderd
noway not me.
als je iemand vind waar je je helemaal goed bij voelt enzo, waarom wachten?
ik zie mij en mijn vriend in de komende aantal jaren echt niet trouwen oid, teveel geld, en samenwonen is goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 16:59
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik doe daar niet aan.
Want je huwelijk kan ook ongelooflijk kut zijn en dat je daardoor spijt krijgt van je ontmaagding..
Dus liever met iemand waar ik me helemaal comfortabel bij voel.
Oud 07-05-2004, 17:41
Qimm
Qimm is offline
waarom zou je zo lang willen wachten, en wat als je niet wíl trouwen? Mag je dan helemaal nooit seks?
Oud 07-05-2004, 18:57
Verwijderd
ik doe daar neit aan, heeft niks met zelfrespect te maken maar met jezelf foppen, maagd tot t huwelijk is uitgevonden door mannen die bang waren dat een ander beter waren dan hun(dat is mijn idee erachter)

en daarbij, het kan beter eerder tegenvallen dat op de huwelijksnacht
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Ik heb genoeg zelfrespect om mezelf niet te kwellen met het uitstellen van het ultieme genot.
Oud 07-05-2004, 19:33
pietjee
pietjee is offline
ja ik ben maagd. ik heb respect, ik wil later dat mijn vrouw ook maagd wil. en ik ben MOSLIM. daar heeft het ook te maken. jullie christenen enz moeten dat ook doen, maar jullie(meesteb) hebben geen respect. maar ff zeggen: ik word gek. hahahahah
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
pietjee schreef op 07-05-2004 @ 20:33 :
ja ik ben maagd. ik heb respect, ik wil later dat mijn vrouw ook maagd wil. en ik ben MOSLIM. daar heeft het ook te maken. jullie christenen enz moeten dat ook doen, maar jullie(meesteb) hebben geen respect. maar ff zeggen: ik word gek. hahahahah
jullie christenen? geen respect?

Ik ben geen christen en ik heb zeker wel respect voor mensen die maagd willen blijven tot hun huwelijk. Ik weet alleen zeker dat ik dat zelf niet zou kunnen.
Als het moment er naar is zegmaar, waarom zou je dan geen seks hebben en ontmaagd worden? Waarom zou je dan wachten tot het huwelijk. Want wat is een huwelijk nou eigenlijk, twee keer 'ja' zeggen, iets ondertekenen. Klaar. Moet je daarvoor het laten om seks te hebben?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:03
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
sorry hoor, maar wat nu als in de huwelijksnacht blijkt dat je partner een ramp in bed is??
Sex moet toch iets zijn van liefde en genot? Niet iets wat je pas mag doen als je getrouwd bent?
En of iemand de ware is.... ik denk dat er geen "de ware" is, stel dat jouw ware helemaal in china woont, wedden dat je hier wel een ware vindt?
Oud 07-05-2004, 20:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik blijf waarschijnlijk wel maagd tot het huwelijk.

Was ik sowieso al van plan, maar die overtuiging is nu sterker dan voorheen.

Maare, dat geldt alleen voor 'het'. Andere dingen wil ik wel eerder doen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:18
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Tegenwoordig lijkt het wel een spot ofzo wie is er al ontmaagd en wie kan de meeste meisjes ontmaagden.

...Zelfrespect? Ja, ik had ook geprefereerd m'n maagdelijkheid niet aan m'n pa met anti-socialepersoonlijkheid te verliezen.. (Hetgeen absoluut niet vrijwiliig was..)

Life goes on....

Sorry, ben wat aangeschoten.. Don't take that as an offense ^_^
Oud 07-05-2004, 20:42
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2004 @ 16:30 :
Uhu. Mensen die in een langdurige gelukkige relatie ontmaagd zijn, maar wel voor het huwelijk al ontmaagd, hebben geen enkel zelfrespect.

Inderdaad een zieke geest.
Lekker kinderachtige reactie serieus en nog grappig ook op het laatst, daar moet je iets mee gaan doen jow met die tophumor van je....ga het toneel op!!garantie voor succes

je snapt toch ook wel dat ik dat niet bedoel,
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:46
Verwijderd
Helaas... Ik deed zo mijn best, maar heb me laatst zonder enig zelfrespect laten ontmaafden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:51
Verwijderd
Wat heeft zelfrespect nou ooit met maagd of niet maagd te maken?
Iemand die graag met veel mensen sex wil en het als sport ziet, die doet dat, die doet dus wat hij of zij zelf wil, en heeft dus respect voor zichzelf.
Iemand die graag maagd wil blijven tot in het huwelijk, die doet dat, die doet dus wat hij of zij zelf wil, en heeft dus respect voor zichzelf.

Een normaal iemand die graag sex wil als hij of zij verliefd is, die doet dat, en die doet dus wat hij of zij zelf wil, en heeft dus respect voor zichzelf.

Zelfrespect heeft niets te maken met doen wat ánderen vinden dat je zou moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 23:29
Dodemus
Dodemus is offline
Hoe kun je nu de ware tegenkomen als je niet eens seks hebt?
"De ware" vind ik trouwens bullshit; het is een begrip dat door de media is opgedrongen. Alsof er maar één iemand kan zijn met wie je je leven lang kan samen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 01:04
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Dodemus schreef op 08-05-2004 @ 00:29 :
het is een begrip dat door de media is opgedrongen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 01:16
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Dodemus schreef op 08-05-2004 @ 00:29 :
Hoe kun je nu de ware tegenkomen als je niet eens seks hebt?
"De ware" vind ik trouwens bullshit; het is een begrip dat door de media is opgedrongen. Alsof er maar één iemand kan zijn met wie je je leven lang kan samen zijn.

''Alsof er maar één iemand kan zijn met wie je je leven lang kan samen zijn"

nee ito zeg ik dat dan zo veel mensen als je zelf wilt als jij 5 vrienden in je huis wilt nemen be my guest, maar 1 iemand waar je mee doet palen Snappie wel SEX maar geen PALEN!!!!!

we komen er wel mensen
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 10:27
Verwijderd
Geen seks voor het huwelijk is iets wat de kerk uitgevonden heeft om er voor te zorgen dat de vrouw in het huwelijk pas ontmaagd werd (en dus geen kinderen had/zwanger was van andere mannen).

Het hele mysterieuze 'Seks is iets heiligs'-sfeer die er daardoor nog aan vast zit is onzin. Een normale seksuele omgang met anderen in de pubertijd is EN heel normaal (en word al duizenden jaren gedaan, ook in 'ontwikkelde' culturen zoals die van de Grieken) EN gezond.

Zelfrespect heeft inderdaad meer te maken met je eigen keuzes maken wat betreft jouw leven, in plaats van regels gehoorzamen die je opgedrongen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 10:43
alguien
alguien is offline
Ik vind wel dat je je maagdelijkheid moet bewaren voor iemand die speciaal voor je is. Dus niet, 'hoppa even snel met sjakie van de camping, dan ben ik er vanaf'.
Maar k vind niet dat je perse hoeft te wachten tot het huwelijk. het kan ook gewoon gebeuren met je vriend.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 10:48
Fortisi
Fortisi is offline
Ik moet er niet aan denken om maagd te blijven tot het huwelijk (sowieso al te laat)

Seks hoort naar mijn idee gewoon bij een relatie, en als ik een relatie heb waarbij ik kan wachten tot aan het huwelijk, dan is de relatie naar mijn mening niet helemaal goed.

En ik wil sowieso niet trouwen.
Oud 08-05-2004, 12:44
Milos
Milos is offline
Citaat:

Helemaal mee eens. Ik ben nu 19 en nog steeds maagd, omdat ik gewoon niet met de eerste beste Janboere*** het bed ik wil duiken. Tot het huwelijk weet ik niet, want trouwen lijkt me helemaal niets. Maar toch.
Oud 08-05-2004, 13:04
Rec_It
Rec_It is offline
alleen britney spears toch

ik denk zelfs dat ze daarom getrouwd is met die oude jeugdliefde om er 54 uur dik tegenaan te gaan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:53
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 08-05-2004 @ 13:44 :
Helemaal mee eens. Ik ben nu 19 en nog steeds maagd, omdat ik gewoon niet met de eerste beste Janboere*** het bed ik wil duiken. Tot het huwelijk weet ik niet, want trouwen lijkt me helemaal niets. Maar toch.
zo wil bedoel ik het nu ook
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 13:53
monolo
monolo is offline
you gotta testdrive the car before you buy it
Oud 08-05-2004, 14:27
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
monolo schreef op 08-05-2004 @ 14:53 :
you gotta testdrive the car before you buy it
Precies.

En het liefst heb ik ook nog wat vergelijkingsmateriaal
Oud 08-05-2004, 15:50
cyntha
cyntha is offline
Nee, ik blijf geen maagd tot mijn huwelijk. Ik weet niet eens of ik wel ga trouwen en waarom zou je wachten als je iemand vind waar je je helemaal goed bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:20
Yolcu
Yolcu is offline
Ik weet niet of ik wil trouwen, maar áls ik wil trouwen, dan wil ik trouwen met iemand die voor 100% bij me past. Ook op sexueel gebied. En tja, een beetje vergelijkingsmateriaal is nooit weg. Al doende leert men, zullen we maar zeggen. Wat trouwens weer niet betekent dat je je lichaam 'zomaar' weg moet geven.

En daarbij is het gewoon simpelweg al te laat
Oud 08-05-2004, 16:47
Verwijderd
Als je het zo lang uitsteld is het net of het iets heel vervelends en taboe-achtigs is.. En als je het niet bewaard tot na het huwelijk is de 'enige andere optie' toch heus niet alleen een 'eerste de beste voorbijganger'? Ik denk juist dat zoiets leid tot overhaast trouwen, veel te vroeg enzo. Neej, ik zou niet willen riskeren dat de man waarmee je zojuist getrouwd bent, er niks van kan !

- Wie zichzelf spaart is al snel een postzegel (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 16:58
AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk dat meneer de zieke geest bedoeld of jullie wachten op iemand waar je je goed bij voelt of uit wanhoop zomaar iemand van straat plukken omdat je het zat bent om maagd te zijn.
Oud 09-05-2004, 13:33
Sennah
Sennah is offline
'geen sex voor het huwlijk'
'oja, ik wil niet trouwen'

als je allebei wilt, dan wil je toch?
ik moet zeggen dat ik het me niet kan voorstellen dat ik het volhoud als mijn vriend geen sex voor het huwlijk zou willen (dan sta ik echt wel even raar te kijken)
Oud 09-05-2004, 14:56
GRRR
GRRR is offline
komen we op een ander punt. Partners die geen sex voor het huwelijk willen, houden of laten gaan? Je vindt hem/haar wel hardstikke leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 15:08
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
GRRR schreef op 09-05-2004 @ 15:56 :
komen we op een ander punt. Partners die geen sex voor het huwelijk willen, houden of laten gaan? Je vindt hem/haar wel hardstikke leuk.
Ligt aan zijn beweegredenen. Vind hij dat iets romantisch hebben en legt hij al zijn hoop erop, tja, ik zou proberen hem uit te leggen dat hij die hoop niet al te hoog moet leggen omdat het minder voorstelt dan ie verwacht, maar als hij er echt op staat, nou ja, vooruit maar niet? Als ie maar wel wil zoenen strelen en al die ongein meer.

Is hij zwaar Christelijk en wil hij 0,0 omdat God gezegd heeft dat dat niet mag, dan zeg ik gedag.
Oud 09-05-2004, 15:10
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Als ik zelf ook geen seksuele evraringen heb en ik ben overtuigd dat voordat ik over mag gaan van mijzelf of enige andere (geloofs) overtuiging ik eerst zal moeten trouwen, dan weet ik niet beter en zal ik naïve zeggen dat ik wacht tot ik getrouwd ben.

Maarja. Ik ben noueenmaal niet zo onschuldig meer. En mijn beeld van een relatie is er niet meer een zonder seks. Seks is deel van intimiteit, welke ik als best belangrijk beschouw in mijn relatie. En tot zover ben ik niet verplicht met iemand te trouwen die niet met mij naar bed wil voordat ze getrouwd is met mij. En als het klikt dan klikt dat op alle fronten, niet alleen 'platonisch'.
Oud 09-05-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik zou hem dan erg raar vinden, en bovendien was ik niet van plan te gaan trouwen. Dus ik weet niet of ik een relatie kan hebben met iemand met wie ik óf geen toekomst heb (omdat hij alleen bij me wil blijven of ik wil trouwen), óf geen sex (omdat hij wel bij me wil blijven, maar dan geen sex wil) en die ik bovendien raar vindt. Ik denk dat ik hoe dan ook al niet verliefd op diegene zou worden, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zou in de eerste plaats geen relatie met hem aangaan, en als we die al hadden zou deze niet lang duren. Als ik al wil trouwen dan duurt dat nog járen en ik ben niet van plan zo lang geen seks te hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:

Lijkt me niet dat als je geen maagd meer bent voor het huwelijk dat je dan opeens geen zelfrespect meer hebt..

Misschien heb je dan juist wel meer zelfrespect, omdat je jezelf je plezier niet onthoudt
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:36
washiestleader
washiestleader is offline
Citaat:
Apehaar schreef op 07-05-2004 @ 16:17 :
*heeft de ware gevonden
*en wacht tot de huwelijksnacht
hey ik heb de ware nog nie gevonden, maar ik blijf wel maagd tot de huwelijksnacht,
grtz linne
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:20
Alistar
Alistar is offline
Ik w8 niet tot ik de ware heb gevonden. Ik hou zielsveel van mijn vriend, maar of hij de ware is.....het zou kunnen, maar dat kan ik nu nog niet zeggen. Dus als ik van iemand hou, en ik wil het, waarom niet? Maar wat je zegt, zo vaak mogelijk met zo veel mogelijk mensen het bed induiken, dat zou ik nooit doen, dan is het ook niet meer iets speciaals. Maarja, wie dat doet moet het verder ook zelf weten...
Ik zou trouwens niet eens kunnen wachten tot het huwelijk
Oud 10-05-2004, 20:26
Verwijderd
tuurlijk niet tot het huwelijk, kmoet wel een beetje verliefd zijn
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:07
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Dumpen die handel, no way josé dat we jarenlang wachten tot mijn lichaam nog meer is afgetakeld en hij uiteindelijk alleen maar teleurgesteld kan worden door mijn seksuele prestaties omdat ik al die jaren niet hebben kunnen oefenen...

Regels voor berichten