Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 21:02
artez
artez is offline
Heyhey,

Ik vroeg me(jaja..) me wat af. Het zit namelijk zo: Ik wil supersuperSUPergraag naar de theaterschool voor de acteursopleiding of docent drama....maar ik heb echt bijna geen ervaring...ik zit ook niet op een jeugdtheaterschool ofzo..
Vaak hoor je van mensen die auditie doen voor de theaterschool dat ze ervaring hebben, is dat nou eigenlijk per se nodig??
En dan nog een vraagje.Ik wil graag het komende jaar(dan zit ik in vwo6) iets van toneellessen hebben..of wat dan ook om ervaring op te doen. Wat raden jullie aan? En er schijnt ook nog een landelijk orientatie jaar van de theaterscholen te zijn, iemand daar ervaring mee?

Dank u, dank u groetjes
Oud 17-05-2004, 21:45
hippie jesse
hippie jesse is offline
Ik ook
Oud 17-05-2004, 23:48
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
artez schreef op 17-05-2004 @ 22:02 :
Heyhey,

Ik vroeg me(jaja..) me wat af. Het zit namelijk zo: Ik wil supersuperSUPergraag naar de theaterschool voor de acteursopleiding of docent drama....maar ik heb echt bijna geen ervaring...ik zit ook niet op een jeugdtheaterschool ofzo..
Vaak hoor je van mensen die auditie doen voor de theaterschool dat ze ervaring hebben, is dat nou eigenlijk per se nodig??
En dan nog een vraagje.Ik wil graag het komende jaar(dan zit ik in vwo6) iets van toneellessen hebben..of wat dan ook om ervaring op te doen. Wat raden jullie aan? En er schijnt ook nog een landelijk orientatie jaar van de theaterscholen te zijn, iemand daar ervaring mee?

Dank u, dank u groetjes
goeden dag artez,
ik ben dit jaar aangenomen op de Toneelacademie in Maastricht, dus ik denk dat ik wel met wat antwoorden kan komen...
om even antwoord te geven op je belangrijkste vraag: nee, je hebt geen ervaring nodig. dat wil zeggen, er zijn geen eisen die ze stellen aan wat je gedaan hebt. Het is gewoon buitengewoon verstandig om van zoveel mogelijk kanten ervaring mee te pikken, het blijft uiteindelijk zelfstudie, en vooral bezig blijven met je passie. Ikzelf heb op school al veel drama gehad, waardoor ik makkelijk met verschillende takken in aanraking kon komen. onder andere met het LOT (landelijke orientatiecursus theaterscholen), dit is denk ik de cursus waar jij op doelt. bij deze cursus leer je de basisprincipes van het spelen, erg leerzaam als je nog niet veel ervaring had, maar als je ergens al iets gedaan hebt, is het niet enorm aan te raden, dat is dus wat mij overkwam, het enige wat je dan leert, is bezig blijven. ik denk dat iedereen zijn eigen manier heeft om ervaring op te doen, tijdens het auditie doen kom je van alle soorten mensen tegen, van mensen die nog niets gedaan hebben, tot mensen die in films hebben gespeeld. vaak zijn die twee uitersten niet de beste manier, dat is wel gebleken. voor de rest is het toch een beetje ontdekken, ik geloof niet dat er 1 manier is. ik vind zelfs ook dat je jezelf een beetje wegwijs moet maken in het wereldje, zoals ik en anderen ook gedaan hebben. zoveel mogelijk doen, zoveel mogelijk ontdekken. mocht je nog vragen hebben, pm me dan, of meld me aan bij msn, succes ermee!
Oud 18-05-2004, 08:54
alpha
alpha is offline
topictitel even veranderd, aan "help, help" hebben we niets

Regels voor berichten