Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 15:19
JJ13
JJ13 is offline
....voel ik me vaak zo kut en ik heb er geen echte reden voor. het is gewoon alles, ik wil graag een vriend, iemand met wie ik kan praten, lachen, huilen en iemand waar ik me fijn bij voel. ik ga erover nadenken als ik alleen op mn kamer zit en dat maakt het er ook niet beter op. wat moet ik doen om minder te piekere over alles en om meer te genieten van alles?
Oud 16-05-2004, 15:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De oplossing tegen piekeren is bij mij nog altijd afleiding zoeken. Je gaat lopen piekeren omdat je niets anders hebt om je mee bezig te houden. Als je ergens anders druk mee bezig bent dan heb je geen tijd meer om te gaan lopen piekeren. Ga naar buiten nu het zulk mooi weer is! Ga afleiding zoeken, doe iets wat je leuk vind maar zorg dat je bezig blijft zodat je geen tijd hebt om te piekeren, dan zul je zien dat je je een stuk beter voelt.
Oud 16-05-2004, 15:22
Verwijderd
iig niet in je eentje op je kamer gaan zitten als je je rot voelt. Ga het huis uit, ga leuke dingen doen, onmoet leuke mensen en wie weet onmoet je dan ook al iemand met wie je kan praten, lachen, huilen en iemand waar je je fijn bij voelt.

Zoek een leuke hobby en neem voldoende tijd om te ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:58
Talon
Talon is offline
dat werkt niet altijd, ik heb dat ook wel een beetje.
en het maakt dan niet uit wat ik doe, altijd sluimeren die gedachten op de achtergrond.. en niets dat dat veranderd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:43
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Talon schreef op 16-05-2004 @ 16:58 :
dat werkt niet altijd, ik heb dat ook wel een beetje.
en het maakt dan niet uit wat ik doe, altijd sluimeren die gedachten op de achtergrond.. en niets dat dat veranderd.
dat bedoel ik, ik ga wel dingen doen, uitgaan enzo, maar als ik thuiskom of tijdens het uitgaan, zit het toch altijd in mn achterhoofd.
Oud 21-05-2004, 18:46
blurred
blurred is offline
Dat gevoel ken ik heel goed, alleen dan niet op het gebied van een vriend, maar op het gebied van gewoon vriendschap. Ik denk dat jij op het moment heel erg toe bent aan een relatie, en dat je er daarom constant mee bezig bent. Dat het steeds in je hoofd zit is dan logisch, als je ergens behoefte aan hebt dan denk je daar onbewust steeds aan, of je dat nou wilt of niet. En volgens mij gaat dat gevoel pas over als je hebt waar je naar verlangt, in jouw geval dus een relatie. Dat is vervelend, maar ik denk dat je ineens spontaan minder depressief wordt...

Misschien helpt het als je inziet dat jij echt ooit een relatie zult krijgen. Misschien niet binnen nu en 2 maanden ofzo, maar echt, op een dag zul je een relatie hebben. En tot die tijd moet je je leven gewoon maar uitzitten ofzo...
Reageren

Regels voor berichten